Honor Finland

Honorin uusi älykello hyödyntää suomalaista huipputeknologiaa

Kansainvälisesti palkittu Honor MagicWatch 2 tulee myyntiin 30.1. Se erottuu edukseen pitkällä akunkestolla ja ammattitason sykeanalytiikalla.

Matkapuhelinvalmistaja Honor panostaa tänä vuonna Suomen markkinoilla puhelimien lisäksi voimakkaasti myös muihin älylaitteisiin. Vuoden ensimmäinen lanseeraus on Honor MagicWatch 2 -älykello, joka tulee myyntiin 30. tammikuuta.

“Honorin tavoitteena on tulla maailman johtavaksi teknologia-alan brändiksi. Älykellojen markkinat kasvavat jatkuvasti ja haluamme olle kilpailussa mukana tarjoamalla huipputeknologialla varustettuja tuotteita eri hintakategorioihin. Tämän vuoksi myös Honor MagicWatch 2:sta on saatavilla eri versioita”, Honorin Suomen maajohtaja Hugo Hu kertoo.

Honor MagicWatch 2 sai vastikään useilta kansainvälisiltä teknologiamedioilta CES-messujen Vuoden tuote 2020 -maininnan. CES (Consumer Electronics Show) on vuosittain Las Vegasissa järjestettävä kuluttajaelektroniikan messutapahtuma.

Älykellon teknologian taustalla suomalainen yritys

Honor MagicWatch 2:n avainominaisuuksia ovat pitkä akunkesto sekä kattavat harjoittelun ja palautumisen seurantaan keskittyneet ominaisuudet. Harjoittelun seurannassa kello hyödyntää suomalaisen, sykeanalytiikkaan keskittyneen Firstbeat Technologies Oy:n teknologiaa. Firstbeatin analytiikan avulla kellon käyttäjä saa selville muun muassa maksimaalisen hapenottokykynsä ja voi seurata harjoittelun kuormittavuutta niin yksittäisen treenin osalta kuin pidemmälläkin aikavälillä.

”Kuormituksen ja palautumisen oikea tasapaino on tärkeää, oli sitten kuntoilija tai tavoitteellisempi treenaaja. Honor MagicWatch 2 -kellosta löytyvien Firstbeatin ominaisuuksien avulla käyttäjä näkee yksilöllisesti, miten rankkoja harjoitukset ovat ja miten kauan tarvitsee palautua. Kello kertoo myös, mihin suuntaan kunto on kehittymässä: tarvitaanko lisää rasitusta vai pitäisikö vähän hellittää”, sanoo Firstbeat Technologies Oy:n liikuntafysiologi Johanna Toivonen.

Honorin uusi älykello pystyy seuraamaan, tallentamaan dataa ja antamaan palautetta jopa 15 eri urheilulajista. Lisäksi kello sisältää 13 eri juoksuohjelmaa aloittelijasta ammattitason harjoittelemiseen. Honor MagicWatch 2 tarjoaa apuja myös muun muassa unenlaadun ja stressin seurantaan sekä reaaliaikaisen sykkeen mittaamiseen. Näiden ominaisuuksien avulla älykello tukee käyttäjän kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Honor MagicWatch 2 on saatavilla 42 millimetrin ja 46 millimetrin kellotauluilla. Isompi versio on saatavilla Flex Brown - ja Charcoal Black -väreissä, kun taas pienemmän kellon värivaihtoehdot ovat Sakura Gold ja Agate Black. Kellot ovat saatavilla Honor-jälleenmyyjiltä 179 ja 199 euron hintaan.

Lisätiedot:

• Värivaihtoehdot ovat Charcoal Black (46 mm), Flax Brown (46 mm), Agate Black (42 mm), Sakura Gold (42 mm).
  • Akunkesto isommassa versiossa on jopa kaksi viikkoa ja pienemmässä jopa viikon. Arvio kahden viikon käytöstä sisältää kellon käyttämisen vuorokauden ympäri, 200 näytön avausta päivittäin, unen laadun tarkkailun joka yö, jatkuvan sykkeen mittauksen, viikoittaisen 90 minuutin mittaisen treenin GPS-mittaamisen, 30 minuuttia musiikin kuuntelua ja Bluetooth-puheluita viikossa.
  • Akku latautuu täyteen kahdessa tunnissa.
  • Sisältää yhteensä 15 urheilulaji-asetusta, joista 8 on ulkolajeja (juoksu, kävely, vaellus, kiipeily, polkujuoksu, pyöräily, uinti ja triathlon) ja 7 sisälajeja (juoksu, kävely, pyöräily, uinti, vapaa harjoittelu, crosstrainer, soutu).
  • Käyttäjät pystyvät personoimaan kellotaulut haluamallaan tavalla.
  • Kello on vedenkestävä aina 50 metrin syvyyteen asti.

Firstbeat Technologies on suomalainen hyvinvoinnin, huippu-urheilun ja kuluttajatuotteiden parissa toimiva yritys, jonka kehittämä sydämen sykevälianalyysi auttaa parantamaan suorituskykyä ja hyvinvointia. Monitieteiseen tutkimukseen perustuva analyysi tuottaa henkilökohtaista tietoa stressistä, palautumisesta ja liikunnan vaikutuksista. Analytiikkaamme ja palveluihimme luottavat tuhannet huippu-urheilijat, ja yritykset sekä miljoonat kuluttajat eri puolilla maailmaa.

Jenni Pöyry
Mellakka Helsinki
jenni@mellakkahelsinki.fi
+358 50 343 2061

Sakura Gold
Agate Black
Charcoal Black
Flax Brown

Honor Finland
Läkkisepäntie 23

Honor on Huawei Groupin johtava älypuhelinperhe. Se on tarkoitettu vaativille ja rohkeille diginatiiveille. Huawein tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää kolmasosa maailman väestöstä. Huawei oli vuonna 2017 maailman kolmanneksi suurin puhelinvalmistaja toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Honor Finland