HORUS PHARMA GROUP KÄYNNISTÄÄ TOIMINTANSA POHJOISMAISSA
Ranskalainen oftalmologian alaan erikoistunut riippumaton laboratorio Horus Pharma on nyt ottanut merkittävän askeleen Euroopan laajentumisstrategiassaan avaamalla uuden tytäryhtiönsä. Uuden Horus Pharma Nordic -yhtiön sijaintipaikka on Tukholma, mutta sen toiminta kattaa myös Norjan, Suomen ja Tanskan, yhteensä lähes 30 miljoonaa ihmistä.
Horus Pharma kehittää, patentoi ja markkinoi säilöntäaineettomia silmien ja silmäluomien hoitotuotteita ja -ratkaisuja. Laajaa lääketieteellistä ja tieteellistä osaamistaan hyödyntäen konserni tarjoaa lääkäreille innovatiivisia terapeuttisia ratkaisuja, joissa potilasturvallisuus on aina etusijalla. Horus Pharman pääkonttori sijaitsee Nizzassa, ja sillä on tällä hetkellä toimintaa Espanjassa, Benelux-maissa ja Sveitsissä. Uusi tytäryhtiö on seuraava askel eteenpäin.
Claude Claret, Horus Pharman toimitusjohtaja ja yksi sen perustajista: ”Olen ylpeä vakaasta kasvustamme ja läsnäolomme laajentumisesta Euroopassa, jossa uutena toimialueena nyt siis Pohjoismaat. Olemme menestyksekkäästi jo kahden vuosikymmenen ajan olleet edelläkävijöitä innovatiivisten tuotteiden valikoimien kehittämisessä ja markkinoinnissa eri Euroopan maissa, ja haluamme nyt korkealaatuisilla ratkaisuillamme auttaa silmälääkäreitä ja heidän potilaitaan Pohjoismaissa näönhoitoon sisältyvissä haasteissa. Haluan omasta ja yhtiömme puolesta toivottaa tervetulleeksi uuden tytäryhtiömme toimitusjohtajan Johan Marlowen. Hänellä on 30 vuoden vankka kokemus oftalmologian alalta ja hän tuntee erittäin hyvin pohjoismaiset markkinat”.
Johan Marlowe, Horus Pharma Nordicin toimitusjohtaja: ”Minulle on suuri kunnia olla mukana Horus Pharman toiminnassa, yhtiöllä on pitkä historia innovatiivisten tuotteiden tarjoamisessa, ja se on oikeutetusti ansainnut keskeisen toimijan asemansa oftalmologian alalla Euroopassa. Olen hyvin tietoinen potilashoidon optimoiviin säilöntäaineettomiin tuotteisiin osoitetusta laajasta kiinnostuksesta kaikkialla Pohjoismaissa. Tehtäväni keskiössä on vastata näihin odotuksiin ja tukea Horus Pharman innovatiivisten ratkaisujen saavutettavuutta.
”Horus Pharma alkaa piakkoin toimia ILUVIEN®-lääkevalmisteen paikallisena edustajana (tällä lääkevalmisteella hoidetaan kroonista diabeettiseen makulaturvotukseen [DMO] liittyvää näön heikentymistä, jonka ei katsota reagoivan riittävästi muihin saatavilla oleviin hoitomuotoihin, sillä myös pyritään ehkäisemään tartuntavaarattoman, silmän takaosaan vaikuttavan toistuvan suonikalvoston tulehduksen uusiutumista). Tämä lääkevalmiste on ollut saatavilla Ranskan markkinoilla vuodesta 2018 ja lanseerattiin onnistuneesti Benelux-maissa vuonna 2020.”
Tulevan vuoden aikana Horus Pharman koko tuotevalikoima, joka sisältää lääkinnällisiä laitteita glaukooman, allergioiden, tulehdusten, kuivasilmäisyyden sekä kirurgisten ja perikirurgisten ratkaisujen hoitoon sekä kosmeettisia tuotteita silmäluomien hygieniaan, tulee asteittain saataville Pohjoismaiden markkinoille.
Tietoa Horus Pharmasta
Horus Pharma on vuonna 2003 perustettu itsenäinen yritys, joka tunnetaan asiantuntemuksestaan säilöntäaineettomien oftalmologiatuotteiden kehittämisessä, se on keskeinen toimija Ranskan ja Euroopan markkinoilla. Aktiivisen T&K-ohjelmansa avulla kaikille oftalmologian alan markkinasegmenteille kehittämillään innovatiivisilla ratkaisuilla ja tuotteilla konserni pystyy parantamaan potilaiden arkea. Päätoimipaikkaansa lähellä Nizzaa sijaitsevassa Saint-Laurent du Varissa pitävän Horus Pharman tuotejakelu kattaa Ranskan, Belgian, Alankomaat, Luxemburgin, Espanjan, Sveitsin ja nyt tytäryhtiöidensä kautta siis myös Pohjoismaat, ja jakelusopimuksin lukuisat muut maat. Lisätietoja osoitteesta
www.horus-pharma.fi
Tietoa Eco’ Ophtalmosta, Horus Pharman strategisesta pilarista
Eco’ Ophtalmo -ohjelma on alusta alkaen juurruttanut ekologian osaksi Horus Pharman yrityskulttuuria. Konserni on aina ollut sitoutunut etsimään jatkuvasti uusia tapoja ekologisen jalanjälkensä pienentämiseksi, tämän se tekee ekologisesti vastuullisiin käytäntöihin kannustavilla ja niitä tukevilla innovaatiostrategioillaan, kumppanuuksillaan ja aloitteillaan pyrkimyksenään saada ne yleistymään edustamallaan toimialalla.
Konsernilla on kaksi päätavoitetta: pienentää ympäristöjalanjälkeä ja lisätä yhteistyön ja yhteisten toimien kehittämisen avulla silmälääkäreiden tietoisuutta lääketieteellisten käytäntöjen ympäristövaikutuksista. Konsernin hankkeisiin kuuluu merkittäviä ja kunnianhimoisia aloitteita, kuten ympäristöllinen ja sosiaalinen sitoutuminen muovittoman Plastic Net Zero -tavoitteen saavuttamiseen ja kierrätettävien pakkausten kehittämiseen*.
Lisätietoja hankkeista saa napsauttamalla tästä
(*) Suuri osa Horus Pharman toissijaiseen pakkaamiseen käyttämästä kartongista on FSC-sertifioitua.
Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä cts.businesswire.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.
Katso lähdeversio osoitteessa businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230406005358/fi/
Contact information
Horus Pharma Nordic
Johan Marlowe
johan.marlowe@horus-pharma.com
+46 705 150 832
Box 190
101 23 Tukholma
Ruotsi
Tietoja julkaisijasta
For more than 50 years, Business Wire has been the global leader in press release distribution and regulatory disclosure.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Wire
Galderma Announces First Patient Enrollment in Study to Assess Nemolizumab in Adults With Chronic Pruritus of Unknown Origin11.12.2025 08:00:00 EET | Press release
Galderma (SIX: GALD), the pure-play dermatology category leader, today announced the first patient enrollment for its phase II study investigating the efficacy and safety of nemolizumab in treating patients living with Chronic Pruritus of Unknown Origin (CPUO). The first patient of the trial – which is taking place in the United States – was enrolled at Dr. Vlada Groysman’s site in Birmingham, Alabama. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251210261871/en/ CPUO is an underdiagnosed condition defined as itch lasting for more than six weeks without an identified cause.1 It is a common condition and prevalent in nearly 30% of the elderly in certain populations, but despite its debilitating impact – with effects on sleep, mental health, and overall quality of life – there are currently no approved treatments.1,7 Nemolizumab is a monoclonal antibody that specifically targets the IL-31 receptor alpha, inhibiting the signa
Ant International and HSBC Test New Cross-Border Payments Solution Using Tokenised Deposits on Swift’s Network and Powered by ISO 2002211.12.2025 05:00:00 EET | Press release
Ant International, HSBC and Swift today have completed a successful Proof of Concept (POC) for the cross-border transfer of tokenised deposits using ISO 20022 standards. The initiative leverages Swift’s global messaging network and HSBC’s recently launched Tokenised Deposit Service, combined with Ant International’s blockchain technology. The POC marks a key milestone in Ant International, HSBC, and Swift’s efforts to help businesses unlock the full benefits of tokenisation for enhanced liquidity, programmable finance, and 24/7 real-time settlement. As part of this initiative, Ant International and HSBC successfully integrated Ant International’s in-house blockchain infrastructure with Swift’s networks, enabling real-time treasury management across borders through HSBC Singapore and Hong Kong, via HSBC’s Tokenised Deposit Service. With the introduction of a common protocol co-built with Swift and HSBC, this could remove the need for Ant International to establish individual bilateral a
Canva Unveils 2026 Design Trends: The Year of ‘Imperfect by Design’11.12.2025 00:52:00 EET | Press release
Canva, the world’s leading all-in-one visual communication platform, today unveiled its third annual Design Trends Report with bold predictions for creativity, social media and brand content in 2026. The company also unveiled a “Design DNA” feature, which offers Canva users a custom recap that celebrates their creative output in 2025. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251210696597/en/ Canva Design DNA Trends from Creators, for Creators By analyzing design and search activity, expert insights from the Canva Designer Advisory Board, and a survey of 1,000 creators across the U.S. and Brazil, Canva has identified 10 design trends that will shape creative and design culture in 2026. The findings paint a clear picture: as creators embrace AI’s power, they also crave the human touches that make design feel personal. A New Creative Standard: Imperfect by Design As AI technology raises the baseline for what's possible, v
Audiencerate Achieves Google Customer Match Partner Status, strengthening its role as a Global Data Provider10.12.2025 23:40:00 EET | Press release
Audiencerate, an international technology company specializing in data activation solutions and platforms within the AdTech and MarTech sectors, has been officially awarded by Google as a Customer Match Upload Partner. This certification is granted to a restricted number of global operators (https://support.google.com/google-ads/answer/7361372?hl=en) authorized to manage and onboard first-party data into the Google Ads and DV360 ecosystem. The company strengthen its strategic partnership with Google by adding the Customer Match Upload Partner accreditation to its existing status as a certified Google Data Provider. This new credential enables Audiencerate to seamlessly integrate proprietary audience segments and data into Google’s advertising platforms. The combination of these two accreditations represents an exceptionalsituation in the international landscape and solidifies Audiencerate's position in the digital advertising market, which is increasingly reliant on first-party data. T
Defence, Security and Resilience Bank (DSRB) Development Group – Official Statement10.12.2025 22:06:00 EET | Press release
On 8 September 2025, the Defence, Security and Resilience Bank (DSRB) Development Group convened a high-level meeting in the City of London with representatives from 37 nations, including all G7 members, alongside the European Commission, NATO, European Parliament, Global Banks, and Ratings Agencies to discuss the DSRB. A number of countries have now indicated their intention to begin the formal steps required to bring the DSRB into existence. This phased pattern of engagement is standard in the creation of international financial institutions, which typically begin with a core group of anchor nations and expand as additional members join through charter negotiations and subsequent capital rounds. The DSRB is designed to complement the European Union’s SAFE initiative, offering a broader multilateral platform that brings together NATO and Indo-Pacific nations and mobilises global capital to build the balance-sheet capacity required to finance nations’ defence spending and long-term res
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
