HSL ja liikennöitsijät jalkautuvat 15.8. kentälle tukemaan bussinkuljettajia työssään

HSL ja bussiliikennöitsijät järjestävät yhteistyössä neuvontapäivän HSL-alueella työskenteleville bussinkuljettajille torstaina 15. elokuuta. Tavoitteena on parantaa bussiliikenteen asiakaskokemusta sekä tukea kuljettajia toimimaan oikein erilaisissa asiakaspalvelu- ja liikennetilanteissa.

Päivän aikana HSL:n ja liikennöitsijöiden (Pohjolan Liikenne, Nobina, Helsingin Bussiliikenne ja Savonlinja) edustajat jalkautuvat seuraamaan liikenteen sujumista eri kohteisiin HSL-alueella. Tarkoitus on kiinnittää huomiota ennen muuta sellaisiin asioihin, joista HSL on saanut asiakaspalautetta, esimerkiksi liikennesääntöjen noudattamiseen tai mobiililaitteiden käyttöön ajon aikana.

Valtaosa HSL-alueen kuljettajista toimii liikenteessä oikein. Liikennöitsijät järjestävät kuljettajille omia koulutuksiaan. Lisäksi HSL:n ja liikennöitsijöiden välisten sopimusten mukaisesti kuljettajien on käytävä HSL:n järjestämässä koulutuksessa kahden vuoden välein. Nyt järjestettävän päivän tarkoituksena on tukea oppien viemistä käytäntöön.

Päivä valikoitui elokuun puoliväliin siksi, että liikenteessä on runsaasti paitsi uusia linjoja myös uusia kuljettajia: maanantaina 12.8. HSL:n liikenteessä siirryttiin syyskauden aikatauluihin, osa linjoista sai uudet reitit ja liikennöitsijöiden palveluksessa aloitti runsaasti uusia bussinkuljettajia.

Neuvontapäivä kestää torstaina aamuruuhkasta iltapäiväruuhkaan asti.

Sami Hulkkonen, HSL:n turvallisuusasiantuntija, p. 040 663 4496

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.10.20198.10.2019 12:17:30 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 2/2019 Lipputulot ja matkustajamäärät ovat kehittyneet HSL-alueella odotuksia paremmin. Hallitus päätti merkitä osavuosikatsauksen 2/2019 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-2 Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022 Hallitus päätti merkitä tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-3 Hsl.fi-verkkopalvelun kehityksen hankinta Hallitus päätti valita hsl.fi-verkkopalveluiden kehityksen toimittajaksi Solita Oy:n toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Solitan tarjous oli vertailussa kokonaistaloudellisesti edullisin. Hankinnan tarjouspyynnössä arvioidut kokonaiskustannukset ovat enintään 3 000 000 euroa (+alv. 24 prosenttia). LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloud

Kaupunkipyörillä tyytyväisiä käyttäjiä2.10.2019 09:32:10 EESTTiedote

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörien käyttäjät ovat entistä tyytyväisempiä. Asiakaskyselyyn vastasi 9 185 ihmistä, jotka antoivat kaupunkipyörille yleisarvosanaksi 3,84. Arvostelu tehtiin asteikolla 1–5, jossa 1 on huonoin ja 5 paras arvosana. Kaupunkipyörien NPS-luku eli palvelun suositteluarvo on 59, mikä on erinomainen tulos. Molemmat lukemat nousivat edellisvuodesta, jolloin yleisarvosana oli 3,81 ja NPS 56.