HSL kerää kommentteja Kivistön linjastoluonnoksesta 22.12. saakka

Kivistön linjastosuunnitelman luonnos on julkaistu HSL:n blogissa, jossa sitä voi kommentoida sunnuntaihin 22.12. asti.

HSL toivoo kommentteja luonnoksesta ensisijaisesti blogiin. Palautetta voi jättää myös HSL:n palautejärjestelmään sekä asiakaspalveluun. Kommentointiajan jälkeen suunnittelijat käyvät palautteen läpi ja viimeistelevät suunnitelman alkuvuodesta.

Linjastoluonnos koskee bussilinjoja 431-434, 443-447, 576, 616 ja 971. HSL:n tavoitteena on saada uusi linjasto käyttöön elokuussa 2021.

Suunnitelman tavoitteena on selkeyttää linjastoa, helpottaa matkustamista keskeisiin kohteisiin ja mahdollistaa tasaisemmat vuorovälit. HSL on myös ottanut huomioon matkustajien toiveet varhaisaamun ja yöajan palvelusta.

HSL on hyödyntänyt luonnoksen laatimisessa syksyllä tehtyä liikkumiskyselyä sekä asiakkaiden antamaa palautetta. Liikkumiskyselyn tuloksia syvennettiin työpajassa, jossa HSL:n suunnittelijat keskustelivat alueen asukkaiden kanssa erilaisista linjastovaihtoehdoista.

HSL järjestää asukastilaisuuden Kivistössä asukastila Rubiinissa maanantaina 16.12. klo 13.30–19. Tilaisuudessa voi keskustella luonnoksesta ja antaa siitä palautetta linjaston  suunnittelijoille.

Joukkoliikennesuunnittelija Ville Juselius, HSL, puhelin 040 657 5556

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.2.202011.2.2020 12:45:26 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2019 ja tarkastussuunnitelma 2020 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2019 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2020. Sisäinen valvonta on osa kuntalain mukaista kuntayhtymän hallinnon ja talouden valvontaa. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Ostotarjouksen tekeminen Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) -kuntayhtymän omistamista kiinteistöosakeyhtiön osakkeista Hallitus päätti tarjota Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymälle 4,1 miljoonaa euroa Kiinteistöosakeyhtiö Asemapäällikönkatu 5:n osakkeista, ja osakkeiden omistus ehdotetaan siirrettäväksi HSL:lle 1.5.2020 alkaen. HSL siis aikoo ostaa päätoimipisteensä rakennuksesta HSY:n omistaman osuuden. Kaupan jälkeen HSL:n omistusosuus kiinteistöosakeyhtiöstä olisi 69,73 prosenttia. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Transit PSP -maksuvälityspalvelujen hankinta Hallitus päätti valita transit PSP -maksuvälityspalvelujen tarjoajaksi LittlePayn,