HSL-kortin nettilatauksen beta-versio käyttöön 8.6.

HSL-kortin nettilataus saadaan käyttöön maanantaina 8.6. Palvelussa voi ladata HSL-kortille kausilippuja ja arvoa eli rahaa. Netistä ostetut liput siirtyvät HSL-kortille, kun korttia näyttää kortinlukijalle. HSL-korttipalvelu (hsl.fi/kortti) helpottaa HSL-kortin käyttämistä monin tavoin, sillä nettilataamisen lisäksi se muistuttaa sähköpostitse, kun kausilippu pitää uusia tai arvo on loppumassa. Palvelu myös listaa kortin tapahtumat, ja jos kortti katoaa, sen voi sulkea palvelussa.

”HSL-korttipalvelu julkaistaan aluksi beta- eli testiversiona. Olemme testanneet HSL-kortin nettilataamista kutsujoukon kanssa maaliskuusta lähtien. Innostuneita testaajista ilmoittautui mukaan kiitettävästi, mutta poikkeuksellisen kevään takia testikäyttäjillä on ollut tavanomaista vähemmän tarvetta lippujen ostamiseen. Niinpä avaamme palvelun nyt beta-versiona kaikille käyttäjille ja jatkamme palautteen keräämistä ja palvelun kehittämistä yhdessä asiakkaiden kanssa”, osastonjohtaja Mari Flink kertoo.

Testikäytössä on tullut esiin aiheeton virheilmoitus, joka esiintyy noin yhdessä prosentissa ostotapahtumia. Kortinlukija antaa aiheettoman virheilmoituksen siirron epäonnistumisesta, kun asiakas näyttää korttia kortinlukijalla siirtääkseen HSL-korttipalvelussa ostamansa kausilipun tai arvon kortille. Todellisuudessa verkosta ostettu kausilippu ja arvo siirtyvät kortille ja asiakas voi käyttää niitä matkansa maksamiseen.

”Virheestä huolimatta palvelu toimii kuten pitää liki kaikissa tapauksissa. Halusimme tuoda paljon toivotun nettilatauksen laajempaan käyttöön, sillä erityisesti nyt koronapandemian aikana on tarvetta uudelle digimyyntikanavalle, jossa voi ladata HSL-kortin omalla puhelimella tai tietokoneella”, johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist toteaa.

Lisätietoja:
Asiakkuus ja myynti, osastonjohtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440