HSL on aloittanut 70 vuotta täyttäneiden kausilippujen hyvittämisen

HSL hyvittää 70 vuotta täyttäneiden kausiliput, jotka ovat olleet voimassa ajanjakson 18.3.-31.5. aikana. Hyvitystä koronakaranteenin vuoksi käyttämättä jääneestä kausilipusta voi hakea 15. heinäkuuta asti. Hyvityshakemuksen voi lähettää maksutta postitse.

Hyvityksen saa, jos kausilippu on ostettu joko 18.3. tai aikaisemmin. Hyvitystä maksetaan enimmillään 31.5. asti. HSL-kortille saa olla edelleen ladattuna kausilippu, mutta kesäkuun alusta eteenpäin jatkuva kausi ei kuulu hyvityksen piiriin.

Jos kausilippu on voimassa edelleen 1.6. jälkeen, mutta asiakas ei halua enää käyttää korttia, kortin voi palauttaa hyvityshakemuksen mukana. Silloin hyvitys koskee myös 31.5. jälkeen voimassa olevaa kautta eli esimerkiksi 1.3.-30.6.2020 ajanjaksoa.

Hyvityksen saaminen ei edellytä käyntiä palvelupisteessä, vaan hyvityshakemuksen voi tehdä maksutta postitse. Lomakkeen voi täyttää ja tulostaa HSL:n verkkosivulla. Lomakkeesta löytyvät osoitetiedot maksutonta postittamista varten.

Hyvitys maksetaan pankkitilille 2-4 viikon jälkeen siitä, kun hakemus on saapunut. Lomakkeella ei voi hakea hyvitystä muista kuin 70 vuotta täyttäneiden kausilipuista.

Lisätietoja: ryhmäpäällikkö Eija Jalo puh. 050 576 8795

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.