HSL-sovellus ladattu puhelimiin yli kaksi miljoona kertaa

HSL-sovellus tuli käyttöön kesällä 2018, ja miljoonan latauksen raja ylittyi noin puoli vuotta myöhemmin. Nyt alle kaksi vuotta palvelun julkaisusta latauksia on kaksi miljoonaa.

Kaksi miljoonaa latausta on paljon, sillä HSL-sovellusta käytetään vain Suomessa ja täälläkin vain rajatulla alueella, Helsingin seudulla. Kun laskuista jätetään pelit, monikaan kotimainen sovellus ei kerää yhtä suuria latausmääriä. Vuonna 2019 HSL-sovellus oli pelejä lukuun ottamatta ladatuin ilmainen iPhone-sovellus koko Suomessa.

Myös yhä suurempi osuus HSL:n lipuista ostetaan sovelluksella: vuonna 2019 HSL-sovelluksella myytiin lippuja yli 108 miljoonalla eurolla, mikä on liki kolmasosa euromääräisestä lipunmyynnistämme.

Suomen digimenestyjät 2020 -tutkimuksessa HSL-sovellusta kiitettiin siitä, että palvelun etusivu on mahdollista personoida käyttäjänsä kiinnostuksen ja tiedontarpeen mukaiseksi. Käyttäjä voi valita omaan uutisvirtaansa joukkoliikenneuutiset haluamistaan aiheista ja valitsemiltaan alueilta.

Palvelua kehitetään jatkuvasti asiakkaita kuunnellen

”Kehitämme HSL-sovellusta jatkuvasti, jotta se vastaisi mahdollisimman hyvin asiakkaiden tarpeisiin. Olemme kasvattaneet palvelun lippuvalikoimaa ja ottaneet käyttöön uusia maksutapoja. Lisäksi olemme parantaneet laadunvalvontaa ja tehostaneet kehitystyötämme. Tämän ansiosta sovelluskauppojen asiakasarvostelut ovat parantuneet: elokuussa 2019 HSL-sovellus sai 1,7 tähteä ja nyt toukokuussa 2020 3,7 tähteä viidestä”, konseptin omistaja Timo Kiiveri sanoo.

Kuluvan kevään ja kesän aikana HSL-sovellukseen on tulossa jälleen uusia maksutapoja: Eazybreak- ja Smartum-työmatkaedut sekä Pivo. Syksyllä mukaan saadaan myös ePassi-työmatkaetu.

HSL-sovelluksen voit ladata maksutta Android- ja iPhone -älypuhelimiin App Storesta ja Google Play -sovelluskapasta.

Lisätietoja:
konseptin omistaja Timo Kiiveri, puh. 050 527 4616

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.5.202026.5.2020 16:03:43 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 1/2020 Osavuosikatsauksessa HSL:n tilikauden tuloksen arvioidaan olevan 113,2 miljoonaa euroa alijäämäinen, kun talousarviossa oli varauduttu 23,2 miljoonan euron alijäämään. Hallitus päätti merkitä HSL:n osavuosikatsauksen 1/2020 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön käynnistäminen Hallitus päätti käynnistää lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön, jossa määritellään HSL:n tulevaisuuden lipputuotteisto. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta päättäminen Hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan sopimaan tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta valtakunnallisen TVV LMJ Oy:n kanssa tai tekemään lopullisen päätöksen kilpailutuksen perusteella hankittavasta palvelusta. Asiasta tiedotetaan erillisessä tiedotteessa. Linkki pöytäkirjaan Lipputuotteiden yhdenmukaistaminen Hallitus päätti yhdenmukai