HSL tekee liikkumiskyselyn Itäkeskus - Puotila - Mellunmäki -alueelle

HSL tekee verkossa liikkumiskyselyn Itäkeskus - Puotila - Mellunmäki -alueen matkustajille. Alueen bussilinjat ovat pysyneet pitkään muuttumattomina. HSL haluaa varmistaa, että reitit palvelevat joukkoliikenteen asiakkaita mahdollisimman hyvin myös jatkossa.

HSL tekee liikkumiskyselyn Itäkeskus - Puotila - Mellunmäki -alueella asuville ja siellä muuten matkustaville. Kysely on avoinna 28.11.2021 asti.

HSL taustoittaa liikkumisen suuntia ja tarpeita ja kysyy bussimatkoista, joiden lähtöpaikka tai määränpää on Itäkeskuksessa, Myllypurossa, Kontulassa, Kivikossa, Mellunmäessä, Puotilassa tai Vartioharjussa.

HSL on ottanut Itäkeskuksesta Mellunmäen ja Puotilan suuntiin kulkevat bussilinjat 92, 94, 94A, 95, 97 ja 97V tarkasteluun sen vuoksi, että reitit ovat pysyneet pitkään muuttumattomina.

Tarkoituksena on varmistaa, että reitit palvelevat joukkoliikenteen asiakkaita mahdollisimman hyvin myös jatkossa. Kyselyyn vastaaminen tarjoaa itäisessä Helsingissä asuvalle ja liikkuvalle mahdollisuuden osallistua alueen joukkoliikenteen kehittämiseen.

HSL toivoo aktiivista vastaamista. Myös sellaisten, jotka eivät käytä tällä hetkellä käytä joukkoliikennettä, kannattaa vastata, jotta HSL saa mahdollisimman hyvän kokonaiskuvan siitä, kuinka alueella liikutaan.

HSL kertoo kyselyn tuloksista verkkosivuillaan ja suunnittelee linjastoon tarvittaessa pieniä muutoksia yhdessä asiakkaittensa kanssa.

Joukkoliikennesuunnittelija Essi Kyllönen, HSL, puh. 040 537 0518

Autojen ylinopeudet vähenivät ja kävelijämäärät lisääntyivät – nopeat kokeilut tekivät kävelystä ja pyöräilystä entistä houkuttelevampaa   17.11.2021 14:12:43 EET | Tiedote

Kiinnostava, vihreä ja turvallinen ympäristö kutsuu liikkumaan omin jaloin. Kun ihmiset liikkuvat kestävästi kävellen, pyöräillen ja joukkoliikenteellä, vahvistuu sekä heidän terveytensä että ympäristön hyvinvointi. Osana Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-yhteistyötä toteutetut nopeat kokeilut kertovat siitä, miten pyöräily- ja kävely-ympäristöä voidaan parantaa viihtyisyyteen panostamalla.

HSL arvioi yhdessä asiakkaiden kanssa erilaisia malleja lippujen hinnoitteluun10.11.2021 10:45:10 EET | Tiedote

HSL on aloittanut laajan hankkeen, jossa uudistamme matkalippujen maksamista ja käyttämistä. Jatkossa lippu tallentuu käyttäjätilille, ja matkustamiseen voi käyttää niin HSL-sovellusta, HSL-korttia kuin maksukorttiakin. Osana kehityshanketta HSL tutkii erilaisia malleja lippujen hinnoitteluun. Arvioimme, onko nykyinen vyöhykemalli edelleen paras mahdollinen tapa määritellä lippujen hinnat, olisiko mallia hyvä kehittää vai pitäisikö HSL:n siirtyä kokonaan uudenlaiseen hinnoitteluun.