HSL:n asiakastyytyväisyystutkimus alkaa

HSL tutkii myös tänä keväänä asiakkaittensa tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin liikennevälineissä tehtävällä kyselyllä. Vastaaminen kannattaa, sillä tutkimus HSL:ää tekemään palveluistaan entistä parempia.

Tutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa 1.2. –14.5.2021. HSL kysy noin 20 000 asiakaan mielipidettä. Kenttätyöt tekee Taloustutkimus Oy.

HSL käyttää tuloksia joukkoliikenteen kehittämiseen, henkilökunnan koulutukseen sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskentaan. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/.

Matkustajien turvallisuus on HSL:lle ensiarvoisen tärkeää, joten koronaviruksen leviämisen riski on minimoitu erityisjärjestelyin. Kenttätutkijat käyttävät asianmukaisia suojavarusteita, kirjoitusalustoja puhdistetaan ja vastaajille jaetaan kynät tartuntariskin pienentämiseksi. HSL seuraa jatkuvasti viranomaisten ohjeita koronatilanteesta.

Ryhmäpäällikkö Marko Vihervuori, HSL, puh. (09) 4766 4382, marko.vihervuori@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.3.20212.3.2021 14:58:54 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen kertomus 2020 ja suunnitelma 2021 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2020 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2021. Sisäinen tarkastus tehdään vuosittain, ja sen tarkoituksena on varmistaa muun muassa, että HSL:n toiminta on lakien, sääntöjen, ohjeiden ja päätösten mukaista. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja informaatiojärjestelmän arkkitehtuurityön puitejärjestelyyn perustuva hankinta Hallitus päätti valita lippu- ja informaatiojärjestelmän arkkitehtuurityön toimittajaksi KPMG Oy Ab:n. Palvelun arvioidut kokonaiskustannukset sopimuskauden (17.3.2021–30.11.2023) ajalta ovat noin 689 000 euroa. Linkki pöytäkirjaan Bussiliikenteen tarjouskilpailun 53/2021 järjestäminen Hallitus päätti järjestää tarjouskilpailun bussilinjoista, joiden nykyiset liikennöintisopimukset päättyvät elokuussa 2022 ja elokuussa 2023. Kilpailukohteisiin sisältyy muun muassa Herttoniemen metroaseman liityntälinjoja, Helsingin poik

HSL:n hallituksen päätöksiä 9.2.20219.2.2021 14:35:46 EETTiedote