HSL:n hallituksen päätöksiä 12.2.2019

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2018 ja tarkastussuunnitela 2019

Hallitus merkitsi tiedoksi vuoden 2018 sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin ja tarkastussuunnitelman vuodelle 2019.

Linkki pöytäkirjaan:

Yhteenveto Helsingin seudun MAL 2019 -suunnitelmaluonnoksesta ja arviointiselostusluonnoksesta (sova) annetuista lausunnoista ja kannanotoista

Hallitus päätti merkitä tiedoksi suunnitelmaluonnoksesta annetut lausunnot (28 lausuntoa ja 20 kannanottoa). MAL-suunnitelman ja vaikutusten arvioinnin viimeistely etenee HLJ-toimikunnan ja MAL-neuvottellukunnan ohjauksessa lausuntojen pohjalta.

Kertakorttien hankinta vuosille 2019-2022 ja optiot vuosille 2023 ja 2024

Hallitus päätti tilata kertakortit Confidex Oy:ltä.

Hankinnan arvo on sopimuskaudelta sisältäen mahdolliset optiot enintään 503 250 euroa (+alv 24%).

Integraatioalustasopimuksen lisähankinta

Hallitus päätti hankkia ingraatioalustan ylläpitoa ja pienkehitystyötä Contrasec Oy:ltä enintään 204 000 eurolla (+alv 24%).

Sotaveteraanien vapaalipun myötamisperusteen laajentaminen

Hallitus päätti, että sotaveteraanien vapaalippu myönnetään asuinkunnasta riippumatta kaikille sotaveteraaneille. Muutos tulee voimaan vyöhykeuudistuksen käyttöönoton yhteydessä.

Hallitus on jo aiemmin päättänyt, että vyöhykeuudistuksen käyttöönoton yhteydessä myös sokeat ovat oikeutettuja vapaalippuun asuinkunnasta riippumatta. Kahden verraten pienen ryhmän yhdistäminen sujuvoittaa tariffin hallintaa ja parantaa tietosuojan toteutumista.

Joukkoliikenteen kaluston laatututkimus syksyllä 2018

Hallitus päätti merkitä tiedoksi syksyn 2018 laatututkimuksen tulokset. Kaluston laatu oli tutkimuskaudella kaikkien kulkumuotojen kohdalla parempi kuin kevätkaudella 2018. Bussi- ja junaliikenteessä tulos oli parempi kuin kertaakaan aiemmin tutkimuksen toteutuksen aikana.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Tiedoksi merkittävät asiat

Hallitus päätti merkitä tiedoksi HSL:n antaman lausunnon Helsingin kantakaupungin asemakaavojen ajantasaistamisesta ja kannanoton Veromiehen asemakaavaluonnoksesta.

Linkki pöytäkirjaan:

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote

Det sker ändringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt den 4 mars. HRT har planerat förändringarna i tätt samarbete med Kyrkslätt kommun och invånare. Det viktigaste syftet med förändringarna är att snabba upp resorna mellan Kyrkslätt och Mattby.Tack vare förändringarna blir restiderna under rusningstider kortare från Kantvik och Kolsarby till Gesterby samt också från Kantvik till Mattby.Restiden från Kantvik och Obbnäs till Mattby utanför rusningstider förkortas med 20 minuter. Också servicenivån för busslinjerna från Kantvik, centrum, Hindersby och Tolls till Mattby förbättras på vardagar i dagtid och på kvällar samt under veckosluten i dagtid.Tack vare den förbättrade servicen på linje 173Z finns det busstrafik i Tolls även i fortsättningen under lågtid.Resorna från Kantvik ock Kolsarby till Ravals och Lindal blir med byte. Ändringen påverkar linjerna 171, 172, 172V, 173, 173N, 174Z, 902, 902K och 903.Tidtabellerna för linjerna 173K och 173N samt linjer som går från Kyrkslätt t

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote

Kirkkonummen suunnan linjoilla tapahtuu aikataulu- sekä reittimuutoksia 4.3. HSL on suunnitellut linjastomuutokset tiiviissä yhteistyössä Kirkkonummen kunnan ja asukkaiden kanssa. Muutosten tärkein tavoite on nopeuttaa matkustamista Kirkkonummen ja Matinkylän välillä. Ruuhka-aikojen matkat Kantvikista ja Kolsarista Gesterbyhyn nopeutuvat, samoin matkustaminen Kantvikista Matinkylään. Ruuhka-aikojen ulkopuolella matka-aika Matinkylään lyhenee Kantvikin ja Upinniemen suunnalta noin 20 minuuttia. Myös linjojen palvelutaso paranee arkisin ja viikonloppuisin päiväsaikaan sekä arki-iltoina Kantvikistä, keskustasta, Heikkilästä ja Tolsasta Matinkylään. Tolsassa on jatkossa palvelua myös hiljaiseen aikaan linjan 173Z laajentuneen tarjonnan ansiosta. Matkat Kantvikista ja Kolsarista Ravalsiin ja Lindaliin muuttuvat muutosten myötä sen sijaan vaihdollisiksi. Muutokset vaikuttavat linjoihin 171, 172, 172V, 173, 173Z, 174Z, 902 sekä 902K ja 903. Linjojen 173K ja 173N sekä Siuntioon Kirkkonummelta