HSL:n hallituksen päätöksiä 12.2.2019

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2018 ja tarkastussuunnitela 2019

Hallitus merkitsi tiedoksi vuoden 2018 sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin ja tarkastussuunnitelman vuodelle 2019.

Linkki pöytäkirjaan:

Yhteenveto Helsingin seudun MAL 2019 -suunnitelmaluonnoksesta ja arviointiselostusluonnoksesta (sova) annetuista lausunnoista ja kannanotoista

Hallitus päätti merkitä tiedoksi suunnitelmaluonnoksesta annetut lausunnot (28 lausuntoa ja 20 kannanottoa). MAL-suunnitelman ja vaikutusten arvioinnin viimeistely etenee HLJ-toimikunnan ja MAL-neuvottellukunnan ohjauksessa lausuntojen pohjalta.

Kertakorttien hankinta vuosille 2019-2022 ja optiot vuosille 2023 ja 2024

Hallitus päätti tilata kertakortit Confidex Oy:ltä.

Hankinnan arvo on sopimuskaudelta sisältäen mahdolliset optiot enintään 503 250 euroa (+alv 24%).

Integraatioalustasopimuksen lisähankinta

Hallitus päätti hankkia ingraatioalustan ylläpitoa ja pienkehitystyötä Contrasec Oy:ltä enintään 204 000 eurolla (+alv 24%).

Sotaveteraanien vapaalipun myötamisperusteen laajentaminen

Hallitus päätti, että sotaveteraanien vapaalippu myönnetään asuinkunnasta riippumatta kaikille sotaveteraaneille. Muutos tulee voimaan vyöhykeuudistuksen käyttöönoton yhteydessä.

Hallitus on jo aiemmin päättänyt, että vyöhykeuudistuksen käyttöönoton yhteydessä myös sokeat ovat oikeutettuja vapaalippuun asuinkunnasta riippumatta. Kahden verraten pienen ryhmän yhdistäminen sujuvoittaa tariffin hallintaa ja parantaa tietosuojan toteutumista.

Joukkoliikenteen kaluston laatututkimus syksyllä 2018

Hallitus päätti merkitä tiedoksi syksyn 2018 laatututkimuksen tulokset. Kaluston laatu oli tutkimuskaudella kaikkien kulkumuotojen kohdalla parempi kuin kevätkaudella 2018. Bussi- ja junaliikenteessä tulos oli parempi kuin kertaakaan aiemmin tutkimuksen toteutuksen aikana.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Tiedoksi merkittävät asiat

Hallitus päätti merkitä tiedoksi HSL:n antaman lausunnon Helsingin kantakaupungin asemakaavojen ajantasaistamisesta ja kannanoton Veromiehen asemakaavaluonnoksesta.

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.10.20198.10.2019 12:17:30 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 2/2019 Lipputulot ja matkustajamäärät ovat kehittyneet HSL-alueella odotuksia paremmin. Hallitus päätti merkitä osavuosikatsauksen 2/2019 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-2 Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022 Hallitus päätti merkitä tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-3 Hsl.fi-verkkopalvelun kehityksen hankinta Hallitus päätti valita hsl.fi-verkkopalveluiden kehityksen toimittajaksi Solita Oy:n toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Solitan tarjous oli vertailussa kokonaistaloudellisesti edullisin. Hankinnan tarjouspyynnössä arvioidut kokonaiskustannukset ovat enintään 3 000 000 euroa (+alv. 24 prosenttia). LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloud

Kaupunkipyörillä tyytyväisiä käyttäjiä2.10.2019 09:32:10 EESTTiedote

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörien käyttäjät ovat entistä tyytyväisempiä. Asiakaskyselyyn vastasi 9 185 ihmistä, jotka antoivat kaupunkipyörille yleisarvosanaksi 3,84. Arvostelu tehtiin asteikolla 1–5, jossa 1 on huonoin ja 5 paras arvosana. Kaupunkipyörien NPS-luku eli palvelun suositteluarvo on 59, mikä on erinomainen tulos. Molemmat lukemat nousivat edellisvuodesta, jolloin yleisarvosana oli 3,81 ja NPS 56.