HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.2019

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta

Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi.

Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen

Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin.

LINKKI PÖYTÄKIRJAAN

HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta

Hallitus päätti valita HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajiksi 1.1.2020 lähtien ryhmittymän HOK-Elanto Liiketoiminta Oy ja Varuboden-Osla Handelslag, R-kioskin ja Kesko Oyj:n. Sopimus on voimassa viisi vuotta ja mahdolliset optiovuodet. Käyttöoikeussopimuksen toteuttajat voivat myyntipisteissään myydä kerta- ja vuorokausilippujen lisäksi myös HSL-kortin latauspalveluita.

Korttitapahtumien tilityspalvelujen hankinta

Hallitus päätti valita Visa- ja Mastercard-korttien tilityspalveluiden toimittajaksi Nets Oy:n ja hyväksyä hankinnan arvioiduiksi kokonaiskustannuksiksi neljän vuoden mukaan laskettuna noin 8 miljoonaa euroa. Palvelusta aiheutuvat todelliset kustannukset riippuvat korttitapahtumien määrästä. Lisäksi hallitus päätti sulkea Elavon Finance Serviced Dacin pois tarjouskilpailusta, koska tarjous ei vastannut tarjouspyynnön vaatimuksia.

Hankintaa koskeva sopimus laaditaan erikseen.

Hallituksen ja yhtymäkokouksen kokousajat vuonna 2020

Hallitus päätti vuoden 2020 hallituksen kokousten, iltakoulujen ja yhtymäkokousten ajankohdat.

Suvi Rihtniemi

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.10.20198.10.2019 12:17:30 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 2/2019 Lipputulot ja matkustajamäärät ovat kehittyneet HSL-alueella odotuksia paremmin. Hallitus päätti merkitä osavuosikatsauksen 2/2019 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-2 Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022 Hallitus päätti merkitä tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-3 Hsl.fi-verkkopalvelun kehityksen hankinta Hallitus päätti valita hsl.fi-verkkopalveluiden kehityksen toimittajaksi Solita Oy:n toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Solitan tarjous oli vertailussa kokonaistaloudellisesti edullisin. Hankinnan tarjouspyynnössä arvioidut kokonaiskustannukset ovat enintään 3 000 000 euroa (+alv. 24 prosenttia). LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloud

Kaupunkipyörillä tyytyväisiä käyttäjiä2.10.2019 09:32:10 EESTTiedote

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörien käyttäjät ovat entistä tyytyväisempiä. Asiakaskyselyyn vastasi 9 185 ihmistä, jotka antoivat kaupunkipyörille yleisarvosanaksi 3,84. Arvostelu tehtiin asteikolla 1–5, jossa 1 on huonoin ja 5 paras arvosana. Kaupunkipyörien NPS-luku eli palvelun suositteluarvo on 59, mikä on erinomainen tulos. Molemmat lukemat nousivat edellisvuodesta, jolloin yleisarvosana oli 3,81 ja NPS 56.