HSL:n hallituksen päätöksiä 19.1.2021

Liikennöintisuunnitelman hyväksyminen vuosille 2021–2022

Hallitus päätti hyväksyä liikennöintisuunnitelman vuosille 2021–2022 ja valtuutti toimitusjohtajan tekemään siihen vähäisiä muutoksia. Liikennöintisuunnitelma sisältää joukkoliikenteeseen kesäkuun 2021 ja kesäkuun 2022 välille suunnitellut muutokset. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Markkinointikampanjoiden mediasuunnittelun ja -ostamisen hankinta

Hallitus päätti valita palveluntarjoajaksi Oy Dagmar Ab:n, jonka tarjous oli kokonaistaloudellisesti edullisin. Sopimus on voimassa määräaikaisena vuoden 2022 loppuun asti ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana.

Bussiliikenteen ympäristöbonus Y11 -tarjouskilpailun ratkaisu

Hallitus päätti, että HSL maksaa päästöjä alentavista biodieselin bioetanolin ja biokaasun käytöstä hyväksyttyjen tarjousten mukaisesti 1 864 323 euroa kolmelle bussiliikennöitsijälle. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Lähijunaliikenteen sähköenergian hankinta

Hallitus päätti valita HSL:n lähijunaliikenteen sähköenergian kilpailutuksen voittajaksi Vattenfall Oy:n kokonaistaloudellista edullisuutta koskevan vertailun perusteella. Sähkö on tuotettu uusiutuvilla energialähteillä.

Lausunnon antaminen Länsi-Uudenmaan liikennejärjestelmäsuunnitelmasta

Hallitus antoi lausunnon Länsi-Uudenmaan liikennejärjestelmäsuunnitelmasta.

Lausunnon antaminen Itä-Uudenmaan liikennejärjestelmäsuunnitelmasta

Hallitus antoi lausunnon Itä-Uudenmaan liikennejärjestelmäsuunnitelmasta.

Asiakkaiden suositteluhalukkuus joukkoliikenteessä joulukuussa 2020

HSL:n suositteluindeksi eli NPS-luku oli joulukuussa 20, mikä vastaa hyvää tulosta. NPS-luku nousi syyskuun tutkimuksesta, jossa luku oli 17. Hallitus päätti merkitä suositteluhalukkuuskyselyn tulokset tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.3.20212.3.2021 14:58:54 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen kertomus 2020 ja suunnitelma 2021 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2020 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2021. Sisäinen tarkastus tehdään vuosittain, ja sen tarkoituksena on varmistaa muun muassa, että HSL:n toiminta on lakien, sääntöjen, ohjeiden ja päätösten mukaista. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja informaatiojärjestelmän arkkitehtuurityön puitejärjestelyyn perustuva hankinta Hallitus päätti valita lippu- ja informaatiojärjestelmän arkkitehtuurityön toimittajaksi KPMG Oy Ab:n. Palvelun arvioidut kokonaiskustannukset sopimuskauden (17.3.2021–30.11.2023) ajalta ovat noin 689 000 euroa. Linkki pöytäkirjaan Bussiliikenteen tarjouskilpailun 53/2021 järjestäminen Hallitus päätti järjestää tarjouskilpailun bussilinjoista, joiden nykyiset liikennöintisopimukset päättyvät elokuussa 2022 ja elokuussa 2023. Kilpailukohteisiin sisältyy muun muassa Herttoniemen metroaseman liityntälinjoja, Helsingin poik

HSL:n hallituksen päätöksiä 9.2.20219.2.2021 14:35:46 EETTiedote