HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.2019

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu

Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu

Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261).

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella

LINKKI PÖYTÄKIRJAAN

Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjouskilpailun 49/2019 voittaneille liikennöitsijöille

Hallitus myönsi Oy Pohjolan Liikenne Ab:lle yksinoikeuden edellä mainittujen kohteiden liikennöintiin.

Operaattorimaksupalvelut 1.1.2020

Hallitus päätti valita HSL:n operaattorimaksupalveluiden (HSL:n sovelluksen mobiililiput, jotka maksetaan puhelinlaskun yhteydessä) toimittajaksi Telia Finland Oyj:n, Elisa Oyj:n, DNA Oyj:n ja Moi Mobiili Oy:n.

MAL 2019 -jälkiarvioinnin tuloksia

Hallitus päätti merkitä MAL 2019 -jälkiarvioinnin tulokset tiedoksi.

Suvi Rihtniemi

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.2.202011.2.2020 12:45:26 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2019 ja tarkastussuunnitelma 2020 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2019 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2020. Sisäinen valvonta on osa kuntalain mukaista kuntayhtymän hallinnon ja talouden valvontaa. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Ostotarjouksen tekeminen Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) -kuntayhtymän omistamista kiinteistöosakeyhtiön osakkeista Hallitus päätti tarjota Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymälle 4,1 miljoonaa euroa Kiinteistöosakeyhtiö Asemapäällikönkatu 5:n osakkeista, ja osakkeiden omistus ehdotetaan siirrettäväksi HSL:lle 1.5.2020 alkaen. HSL siis aikoo ostaa päätoimipisteensä rakennuksesta HSY:n omistaman osuuden. Kaupan jälkeen HSL:n omistusosuus kiinteistöosakeyhtiöstä olisi 69,73 prosenttia. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Transit PSP -maksuvälityspalvelujen hankinta Hallitus päätti valita transit PSP -maksuvälityspalvelujen tarjoajaksi LittlePayn,