HSL:n hallituksen päätöksiä 29.4.2020

Sähköbussien latauspalvelujen hankinta

Hallitus päätti valita sähköbussien latauspalvelun toimittajaksi Helsingissä ja Vantaalla Destia Oyj:n kokonaistaloudellista edullisuutta koskevan vertailun perusteella.

Kaupunkiraideliikenteen sopeuttaminen koronaepidemian vuoksi

Hallitus päätti hyväksyä metro- ja raitiovaunuliikenteen muutokset talviliikennekaudelle 2020–2021.

Raitioliikenteessä aikaistetaan harvempiin vuoroväleihin siirtymistä arkisin ruuhka-ajan jälkeen ja yöliikenteessä. Lisäksi raitiovaunut alkavat ajaa linjoja 4 ja 10 lukuun ottamatta lauantaisin sunnuntain vuorovälein.

Metroliikenteessä harvennetaan varhaisaamun ensimmäisen tunnin ja myöhäisillan viimeisen tunnin vuoroväliä 15 minuuttiin linjaa kohden.

Kivistön linjastosuunnitelma 2022

Hallitus päätti hyväksyä Kivistön linjastosuunnitelman ohjeellisena noudatettavaksi. Suunnitelman mukaiset linjat on tarkoitus ottaa käyttöön elokuussa 2022. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

LINKKI PÖYTÄKIRJAAN

Kausi- ja vuorokausilipputuotteiden yhdenmukaistaminen HSL-kortilla ja HSL-sovelluksessa

Hallitus päätti palauttaa asian uudelleen valmisteltavaksi.

Suvi Rihtniemi

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.5.202026.5.2020 16:03:43 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 1/2020 Osavuosikatsauksessa HSL:n tilikauden tuloksen arvioidaan olevan 113,2 miljoonaa euroa alijäämäinen, kun talousarviossa oli varauduttu 23,2 miljoonan euron alijäämään. Hallitus päätti merkitä HSL:n osavuosikatsauksen 1/2020 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön käynnistäminen Hallitus päätti käynnistää lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön, jossa määritellään HSL:n tulevaisuuden lipputuotteisto. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta päättäminen Hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan sopimaan tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta valtakunnallisen TVV LMJ Oy:n kanssa tai tekemään lopullisen päätöksen kilpailutuksen perusteella hankittavasta palvelusta. Asiasta tiedotetaan erillisessä tiedotteessa. Linkki pöytäkirjaan Lipputuotteiden yhdenmukaistaminen Hallitus päätti yhdenmukai