HSL:n hallituksen päätöksiä 6.10.2020

Osavuosikatsaus 2/2020

Hallitus päätti merkitä tiedoksi HSL:n osavuosikatsauksen 2/2020. Tilikauden tuloksen arvioidaan olevan 60,1 miljoonaa euroa alijäämäinen, kun talousarviossa oli varauduttu 23,2 miljoonan euron alijäämään. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Linkki kokousasiaan

Jäsenkuntien lausunnot toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2021–2023

Hallitus päätti merkitä tiedoksi HSL:n jäsenkuntien lausunnot toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen kolmelle seuraavalle vuodelle. HSL ottaa huomioon jäsenkuntien lausunnot lopullisen toiminta- ja taloussuunnitelmaesityksen 2021–2023 valmistelussa.

VAKAVA-projektin eteneminen

Hallitus päätti, että uusien lähijunien hankintaa ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2021 loppuun mennessä. Muilta osin hallitus päätti, että valmistelua jatketaan alkuperäisen päätöksen mukaisesti.

Alun perin hankepäätösesitykset oli tarkoitus tuoda hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Tällä hetkellä HSL:llä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta määrittää hankittavan junakaluston määrää tai hankinnan aikajännettä koronan ja muiden liikenteen epävarmuustekijöiden takia. Lisäksi Järvenpään liittyminen HSL:ään vaikuttaa hankittavan junakaluston määrään.

Suvi Rihtniemi