HSL:n joustava saldo palkittiin pohjoismaisessa joukkoliikennekonferenssissa

HSL:n yrityksille tarjoama uusi palvelu Joustava saldo sai pääpalkinnon InformNorden-joukkoliikennekonferenssin Public Transport Design Award -kilpailussa Reykjavikissa 17.11.

Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti: Joustava saldo on erinomainen esimerkki siitä, miten asiakaslähtöinen digitaalinen ratkaisu helpottaa liikkumista ja parantaa kustannustehokkuutta. Ja mikä tärkeintä, joustava saldo on palvelu, joka kasvattaa matkustajamääriä ja saa joukkoliikenteen uuteen nousuun koronan jälkeisessä uudessa normaalissa.

”Hyvä design syntyy aina yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Olemme suunnitelleet Joustavaa saldoa asiakkaiden tarpeita kuunnellen ja palvelumuotoilua hyödyntäen. Palvelun kautta työnantaja voi tarjota työntekijöilleen valitsemansa määrän saldoa, ja työntekijä ostaa sillä tarvitsemiaan lippuja HSL-sovelluksesta”, konseptinomistaja Hanna Hämäläinen kertoo.

Joustava saldo on jatkuvasti voimassa olevan kausilipun rinnalla toinen tapa tarjota HSL-työmatkaetua. Saldo sopii erityisen hyvin muutamia kertoja viikossa toimistolle tulevalle tai muualta Helsingin seudulle saapuvalle.

Public Transport Design Award -kilpailu järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Kilpailussa oli mukana töitä Tukholmasta (SL), Skånesta (Skånetrafiken), Oslosta (Ruter), Kööpenhaminasta (Movia) ja Islannista (Straeto). Tuomaristo koostui kunkin maan edustajista. Puheenjohtajana toimi SL:n viestintäpäällikkö Susanne Thullberg. HSL:ää tuomaristossa edusti Eeva Jakobsson.

Yritysmarkkinoinnin yksikönpäällikkö Tapio Salomaa, puh. 040 531 3788

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 400 työntekijää, ja liikevaihto on noin 700 miljoonaa euroa vuodessa. Vuonna 2021 HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 238 miljoonaa, mikä on yli 60 % Suomessa tehdyistä joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta