HSL:n myyntijärjestelmien päivitys uusiin vyöhykkeisiin on sujunut hyvin

Uusien vyöhykkeiden käyttöönotto on sujunut suunnitellusti myös lipunmyynnin osalta. Lippujen myynti ja HSL-korttien lataaminen toimii lauantaisen myyntikatkoksen jälkeen normaalisti kioskeissa, lippuautomaateissa sekä kauppojen myyntipisteissä.

Lauantain aikana saatiin kaikki taustajärjestelmät onnistuneesti päivitettyä uusiin vyöhykkeisiin. HSL seuraa myynnin käyttöönoton sujumista sunnuntaiaamupäivän aikana myyntipisteiden avautumisen tahtiin.

Palvelupisteet avautuvat uusiin vyöhykkeisiin maanantaina 29.4., jolloin niissä voi käydä vaihtamassa kausilippunsa matkustusalueen, jos uusille vyöhykkeille päivittynyt lippu ei vastaa matkustustarpeita. Myös alennuksiin oikeuttavan asiakasryhmän päivitys onnistuu maanantaista alkaen kaikissa palvelupisteissä.

Apua oikean lipun valintaan saa Reittioppaasta ja HSL-sovelluksesta, jotka kertovat paitsi reitin myös sen, minkä lipun reitille tarvitset. Pysäkeillä vyöhyketieto näkyy pysäkkikilvissä ja asemilla julisteissa ja muissa opasteissa. Kortinlukijan uusi käyttöliittymä tarjoaa vain niitä lippuja, jotka kyseisestä lähtöpisteestä voi ostaa. Palvelupisteissä on jaossa linjakarttoja, joissa näkyvät bussilinjat ja vyöhykerajat. Myös koteihin viikolla 15 jaetussa infolehdessä on paljon hyödyllistä tietoa uusista vyöhykkeistä.

Uudet vyöhykkeet ja kortinlukija verkossa: https://www.hsl.fi/uudetvyöhykkeet

HSL-sovellus: https://www.hsl.fi/sovellus

Myynti- ja palvelupisteet sekä automaatit: https://www.hsl.fi/myyntipaikkahaku

Lisätietoja:

Osastonjohtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440,

Projektipäällikkö Eeva Jakobsson, puh. 045 632 2800

Liikenteen päästöt pienemmiksi: Yhä useampi työkone kulkee uusiutuvalla biopolttoaineella22.5.2019 13:08:57 EESTUutinen

Helsingin seudun kunnissa ja organisaatioissa on meneillään hyvä vire liikenteen päästöjen alentamisessa. Espoon ja Vantaan kaupungit sekä Posti ovat liittyneet BioSata-projektiin, joka siirtää pääkaupunkiseudun bussit ja työkoneet käyttämään tähde- ja jätepohjaisia biopolttoaineita. HSL:n tilaama bussiliikenne ja Helsingin kaupungin hyötyajoneuvot mukaan lukien työkoneet siirtyvät käyttämään vain uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2025 mennessä. Nyt myös Espoon ja Vantaan kaupungit pyrkivät nopeuttamaan biopolttoaineiden käyttöönottoa hyötyajoneuvoissaan.

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun