HSL:n myyntijärjestelmien päivitys uusiin vyöhykkeisiin on sujunut hyvin

Uusien vyöhykkeiden käyttöönotto on sujunut suunnitellusti myös lipunmyynnin osalta. Lippujen myynti ja HSL-korttien lataaminen toimii lauantaisen myyntikatkoksen jälkeen normaalisti kioskeissa, lippuautomaateissa sekä kauppojen myyntipisteissä.

Lauantain aikana saatiin kaikki taustajärjestelmät onnistuneesti päivitettyä uusiin vyöhykkeisiin. HSL seuraa myynnin käyttöönoton sujumista sunnuntaiaamupäivän aikana myyntipisteiden avautumisen tahtiin.

Palvelupisteet avautuvat uusiin vyöhykkeisiin maanantaina 29.4., jolloin niissä voi käydä vaihtamassa kausilippunsa matkustusalueen, jos uusille vyöhykkeille päivittynyt lippu ei vastaa matkustustarpeita. Myös alennuksiin oikeuttavan asiakasryhmän päivitys onnistuu maanantaista alkaen kaikissa palvelupisteissä.

Apua oikean lipun valintaan saa Reittioppaasta ja HSL-sovelluksesta, jotka kertovat paitsi reitin myös sen, minkä lipun reitille tarvitset. Pysäkeillä vyöhyketieto näkyy pysäkkikilvissä ja asemilla julisteissa ja muissa opasteissa. Kortinlukijan uusi käyttöliittymä tarjoaa vain niitä lippuja, jotka kyseisestä lähtöpisteestä voi ostaa. Palvelupisteissä on jaossa linjakarttoja, joissa näkyvät bussilinjat ja vyöhykerajat. Myös koteihin viikolla 15 jaetussa infolehdessä on paljon hyödyllistä tietoa uusista vyöhykkeistä.

Uudet vyöhykkeet ja kortinlukija verkossa: https://www.hsl.fi/uudetvyöhykkeet

HSL-sovellus: https://www.hsl.fi/sovellus

Myynti- ja palvelupisteet sekä automaatit: https://www.hsl.fi/myyntipaikkahaku

Lisätietoja:

Osastonjohtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440,

Projektipäällikkö Eeva Jakobsson, puh. 045 632 2800

HSL-kortin nettilatauksen beta-versio käyttöön 8.6.4.6.2020 10:05:26 EESTTiedote

HSL-kortin nettilataus saadaan käyttöön maanantaina 8.6. Palvelussa voi ladata HSL-kortille kausilippuja ja arvoa eli rahaa. Netistä ostetut liput siirtyvät HSL-kortille, kun korttia näyttää kortinlukijalle. HSL-korttipalvelu (hsl.fi/kortti) helpottaa HSL-kortin käyttämistä monin tavoin, sillä nettilataamisen lisäksi se muistuttaa sähköpostitse, kun kausilippu pitää uusia tai arvo on loppumassa. Palvelu myös listaa kortin tapahtumat, ja jos kortti katoaa, sen voi sulkea palvelussa.

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.5.202026.5.2020 16:03:43 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 1/2020 Osavuosikatsauksessa HSL:n tilikauden tuloksen arvioidaan olevan 113,2 miljoonaa euroa alijäämäinen, kun talousarviossa oli varauduttu 23,2 miljoonan euron alijäämään. Hallitus päätti merkitä HSL:n osavuosikatsauksen 1/2020 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön käynnistäminen Hallitus päätti käynnistää lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön, jossa määritellään HSL:n tulevaisuuden lipputuotteisto. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta päättäminen Hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan sopimaan tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta valtakunnallisen TVV LMJ Oy:n kanssa tai tekemään lopullisen päätöksen kilpailutuksen perusteella hankittavasta palvelusta. Asiasta tiedotetaan erillisessä tiedotteessa. Linkki pöytäkirjaan Lipputuotteiden yhdenmukaistaminen Hallitus päätti yhdenmukai