HSL:n toimitusjohtajan tehtävään 26 hakijaa

HSL:n pitkäaikainen toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi on jäämässä eläkkeelle. Uuden toimitusjohtajan virka on ollut avoimessa haussa, ja hakuaikana 29.9. mennessä tehtävään haki yhteensä 26 henkilöä. Hakijat ovat:

Anttila Tero, Boman Petri, Flink Mari, Franckenhaeuser Sebastian, Hietala Kimmo, Kalliokulju Juha, Karhunen Anna-Mari, Kämppä Harri, Lehmuskoski Ville, Lehtonen Jouko, Lundell Kari, Mattlar Renny, Nikula Eero, Noronen-Juhola Heini, Posti Pauliina, Puntanen Sini, Puruskainen Marko, Sarlund Kalle, Soininen Minna, Vanhanen Kerkko ja Åberg Emilia. Viisi hakijaa ei halua nimeään julkaistavan.

HSL:n hallitus valitsee uuden toimitusjohtajan tämänhetkisen suunnitelman mukaan kokouksessaan tiistaina 3.11.2020.

Lisätietoja: osastonjohtaja Ilmari Mäkinen, puh. 050 364 8772

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 420 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 27.10.202027.10.2020 12:46:53 EETTiedote

Sarastia Oy:n osakkeiden merkitseminen Hallitus päätti, että Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä liittyy Sarastia Oyn osakkaaksi ja merkitsee 1 500 kappaletta Sarastian osakkeita merkintähintaan 3,66 euroa osaketta kohti (yhteensä 5 490 euroa). HSL hankkii jatkossa eräitä talous- ja henkilöstöhallinnan palveluita sidosryhmähankintana Sarastialta, ja hankinnan edellytyksenä on, että HSL on Sarastian omistaja. Linkki pöytäkirjaan Matkalippujen hinnat vuonna 2021 Hallitus päätti matkalippujen hinnat vuodelle 2021. Lisäksi hallitus päätti esittää liikenne- ja viestintäministeriölle, että HSL-alueen joukkoliikenteen tarkastusmaksuksi säädetään 100 euroa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2021–2023 Hallitus esittää yhtymäkokoukselle, että yhtymäkokous hyväksyy talousarvion 2021 sekä toiminta- ja taloussuunnitelman 2022–2023. Lisäksi hallitus esittää yhtymäkokoukselle muun muassa

Lippujen hintoihin maltillisia korotuksia, vuosilipun ja senioreiden kausilipun hinnat laskevat merkittävästi27.10.2020 12:36:30 EETTiedote

Korona on kurittanut ankarasti HSL:n taloutta, eikä jatkosta selvitä ilman korotuksia lippujen hintoihin. HSL:n lipputulot laahaavat edelleen noin 40 prosenttia vuoden takaisesta. Myös seuraavalle vuodelle ennakoidaan vaikeuksia, sillä lipputulojen arvioidaan jäävän noin 65 prosenttiin vuoden 2019 tasosta. Keskimääräinen hinnankorotus on 3,8 prosenttia.