HSY kerää risuja Vantaan pienkiinteistöiltä toukokuussa

HSY kerää toukokuussa risuja ja oksia kiinteistöiltä. Keräys on tarkoitettu ensisijaisesti alle 10 asuinhuoneiston kiinteistöille Vantaalla. Keräyksen hinta on 60 euroa per noutopaikka.

HSY kerää risuja tänä keväänä Vantaan pienkiinteistöiltä

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kerää jälleen toukokuussa risuja ja oksia kiinteistöiltä. Keräys on tarkoitettu ensisijaisesti alle 10 asuinhuoneiston kiinteistöille Vantaalla. Näiden kiinteistöjen asukkaat ovat saaneet HSY:ltä keräystä koskevan kirjeen huhtikuun alussa. Myös helsinkiläiset, espoolaiset ja kirkkonummelaiset voivat tiedustella HSY:ltä mahdollisuutta osallistua keräykseen. Keräyksen hinta on 60 euroa per noutopaikka.

Risuja kerätään 7.–25.5.2018 arkipäivisin kello 7–21. Mukaan pääsee 1200 ensimmäisenä keräyksen tilannutta kiinteistöä. Tilauksia otetaan vastaan 20. huhtikuuta asti. Tilausohjeet ovat HSY:n lähettämässä kirjeessä. Lisätietoja löytyy HSY:n verkkosivuilta, www.hsy.fi/risunkerays.

Kokoa yhteinen risukasa naapurin kanssa

Yhdellä keräyspaikalla voi olla risuja ja oksia enintään kuorma-autolavallisen verran eli maksimissaan noin 30m3. Ne on koottava yhteen kasaan tontin reunalle korkeintaan viiden metrin päähän tiestä. Risukasan on voitava olla paikallaan kirjeessä ilmoitetun kahden viikon keräysajan. HSY hakettaa risut hyötykäyttöön Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksessa.

- Naapurit voivat sopia keskenään yhteisen risukasan kasaamisesta. Tällöin laskutamme vain tilauksen tehnyttä kiinteistöä yhdestä noudosta. Naapurit sopivat itse kustannusten jaosta, kertoo HSY:n logistiikkapäällikkö Juho Nuutinen.

Asukkaat voivat myös itse viedä risuja maksua vastaan HSY:n Sortti-asemille Kivikkoon, Konalaan, Ruskeasantaan, Ämmässuolle ja Jorvakseen ympäri vuoden. Yksi risukuorma maksaa Sortti-asemalla viisi euroa. Risuja ei saa polttaa taajama-alueilla eikä viedä metsiin tai yleisille viheralueille.

Logistiikkapäällikkö Juho Nuutinen, puh. 045 657 9310, juho.nuutinen(at)hsy.fi

Tilaukset: risunkerays@hsy.fi tai puh. 050 351 8376
www.hsy.fi/risunkerays
www.hsy.fi/sorttiasemat

HSY kerää risuja tänä keväänä Vantaan pienkiinteistöiltä

HSY kehittää uusia innovatiivisia käsittelymenetelmiä jätevesilietteiden hyödyntämiseksi15.2.2019 10:01:27Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kehittää jätevesilietteen käsittelyyn uudenlaista menetelmää, jossa lietteestä voidaan poistaa tehokkaasti haitta-aineita, mutta säilyttää arvokkaat fosfori ja hiili maanparannusaineeksi. Prosessissa yritetään saada myös typpi talteen. Tätä varten HSY rakentaa Ämmässuon ekoteollisuuskeskukseen Ekomoon pyrolyysin koetoimintalaitoksen, joka valmistuu ensi vuoden aikana. HSY:n hallitus päätti rakentamisesta tänään 15.2.2019.

HSY:n hallituksen päätökset 15.2.201915.2.2019 09:59:12Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä osaltaan vuoden 2018 tilinpäätöksen, hallitus hyväksyi myös jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelman. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelmasta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.2.201913.2.2019 07:19:57Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.2.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa osaltaan vuoden 2018 tilinpäätöksen hyväksymisestä sekä jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelman hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelmasta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.2.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346

HSY palkitsi hyvästä ilmastotyöstä helsinkiläisen Niemikotisäätiön ja vantaalaisen Rajatorpan koulun7.2.2019 14:55:06Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut on myöntänyt ilmastopalkinnot helsinkiläiselle Niemikotisäätiölle sekä vantaalaiselle Rajatorpan koululle. Lisäksi espoolaiselle Saunalahden koululle myönnettiin kunniamaininta. HSY jakoi palkinnot toimijoille, jotka ovat aktiivisesti ja innovatiivisesti toimineet kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi sekä edistäneet seudun ilmastotavoitteiden saavuttamista.