HSY kerää risuja Vantaan pienkiinteistöiltä toukokuussa

HSY kerää toukokuussa risuja ja oksia kiinteistöiltä. Keräys on tarkoitettu ensisijaisesti alle 10 asuinhuoneiston kiinteistöille Vantaalla. Keräyksen hinta on 60 euroa per noutopaikka.

HSY kerää risuja tänä keväänä Vantaan pienkiinteistöiltä

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kerää jälleen toukokuussa risuja ja oksia kiinteistöiltä. Keräys on tarkoitettu ensisijaisesti alle 10 asuinhuoneiston kiinteistöille Vantaalla. Näiden kiinteistöjen asukkaat ovat saaneet HSY:ltä keräystä koskevan kirjeen huhtikuun alussa. Myös helsinkiläiset, espoolaiset ja kirkkonummelaiset voivat tiedustella HSY:ltä mahdollisuutta osallistua keräykseen. Keräyksen hinta on 60 euroa per noutopaikka.

Risuja kerätään 7.–25.5.2018 arkipäivisin kello 7–21. Mukaan pääsee 1200 ensimmäisenä keräyksen tilannutta kiinteistöä. Tilauksia otetaan vastaan 20. huhtikuuta asti. Tilausohjeet ovat HSY:n lähettämässä kirjeessä. Lisätietoja löytyy HSY:n verkkosivuilta, www.hsy.fi/risunkerays.

Kokoa yhteinen risukasa naapurin kanssa

Yhdellä keräyspaikalla voi olla risuja ja oksia enintään kuorma-autolavallisen verran eli maksimissaan noin 30m3. Ne on koottava yhteen kasaan tontin reunalle korkeintaan viiden metrin päähän tiestä. Risukasan on voitava olla paikallaan kirjeessä ilmoitetun kahden viikon keräysajan. HSY hakettaa risut hyötykäyttöön Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksessa.

- Naapurit voivat sopia keskenään yhteisen risukasan kasaamisesta. Tällöin laskutamme vain tilauksen tehnyttä kiinteistöä yhdestä noudosta. Naapurit sopivat itse kustannusten jaosta, kertoo HSY:n logistiikkapäällikkö Juho Nuutinen.

Asukkaat voivat myös itse viedä risuja maksua vastaan HSY:n Sortti-asemille Kivikkoon, Konalaan, Ruskeasantaan, Ämmässuolle ja Jorvakseen ympäri vuoden. Yksi risukuorma maksaa Sortti-asemalla viisi euroa. Risuja ei saa polttaa taajama-alueilla eikä viedä metsiin tai yleisille viheralueille.

Logistiikkapäällikkö Juho Nuutinen, puh. 045 657 9310, juho.nuutinen(at)hsy.fi

Tilaukset: risunkerays@hsy.fi tai puh. 050 351 8376
www.hsy.fi/risunkerays
www.hsy.fi/sorttiasemat

HSY kerää risuja tänä keväänä Vantaan pienkiinteistöiltä

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 13.4.201813.4.2018 10:37Tiedote

Hallitus päätti muun muassa osaltaan vesihuollon ja jätehuollon investointistrategioista ja -ohjelmista. Vuosille 2019 - 2028 ajoittuvissa ohjelmissa strategioiden toimenpiteet ja taloudelliset vaikutukset on kuvattu lähemmin. Päätökset viedään lausunnoille jäsenkuntiin toiminta- ja taloussuunnitelman 2019 - 2021 yhteydessä. Hallitus päätti lisäksi seuraavista hankinnoista: - Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden työmaavalvojaksi valittiin Ramboll CM Oy - Ilmala 1 vesitornin vesikaton kunnostuksen rakennusurakka tilataan Skanska Infra Oy:ltä - Viikinmäen jätevedenpuhdistamon tulokanavan saneerauksen pääurakoitsijaksi valittiin Skanska Infra Oy. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesihuollon ja jätehuollon investointistrategioista ja -ohjelmista. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terve

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 13.4.201810.4.2018 15:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 13.4.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa osaltaan vesihuollon ja jätehuollon investointistrategioista ja -ohjelmista vuosille 2019 - 2028, ohjelmissa strategioiden toimenpiteet ja taloudelliset vaikutukset on kuvattu lähemmin. Päätökset viedään lausunnoille jäsenkuntiin toiminta- ja taloussuunnitelman 2019- 2021 yhteydessä. Hallitus päättää lisäksi seuraavista hankinnoista: - Blominmäen rakennustöiden valvontatyöt - Ilmala 1 vesitornin vesikaton kunnostuksen rakennusurakka - Viikinmäen jätevedenpuhdistamon tulokanavan saneerauksen pääurakoitsija. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen vesihuollon ja jätehuollon investointistrategioista ja -ohjelmista. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 13.4.2018.