HSY rakentaa Hämeentielle väliaikaisen vedenjakeluverkoston putkirikkojen ehkäisemiseksi

Vedenjakeluverkosto rakennetaan välille Kaikukatu–Käenkuja.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY varmistaa häiriötöntä vedenjakelua Hämeentiellä ja rakentaa väliaikaisen vedenjakeluverkoston välille Kaikukatu–Käenkuja. Vesi suljetaan Helsingin kaupungin työmaa-alueella kulkevasta vanhasta vesijohdosta työteknisistä syistä, kun uusi vesijohto rakennetaan vanhan sijaintiin. Tällä minimoidaan samalla kaivuutöiden mahdollisesti aiheuttama putkirikko ja sen aiheuttamat vahingot.

- Tavoitteenamme on saada rakennustyö valmiiksi heinäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tämän jälkeen uusi vesijohto huuhdellaan ja siitä otetaan vesinäytteet. Jos laboratoriossa näytteet ovat puhtaat, aloitamme kiinteistöjen liittämisen yksi kerrallaan. Liitettäviä kiinteistöjä on kaikkiaan 11, HSY:n valvoja Joel Kallio kertoo.

Kiinteistöjen liittäminen väliaikaiseen vedenjakeluverkkoon aiheuttaa hetkellisiä katkoksia vedenjakelussa. HSY ilmoittaa katkoksista kiinteistöille sekä laputtamalla rapunovet että tekstiviesteillä.

Väliaikainen verkosto on käytössä siihen asti, kun työmaa ja sen myötä myös uusi runkovesijohto valmistuvat.

Varmista tekstiviestin saaminen ja ilmoita puhelinnumerosi HSY:n tekstiviestijärjestelmään »

vesihuollon valvoja Joel Kallio, puh. 09 1561 2370, joel.kallio(at)hsy.fi

HSY rakentaa paineviemärit Lauttasaaresta Taka-Töölöön20.9.2019 10:48:16 EESTTiedote

Helsingin Hernesaaren asuinalueen kehittäminen edellyttää viemäröinnin muutoksia alueella. Tämän vuoksi nykyinen meren pohjassa sijaitseva paineviemäri Lauttasaaresta Eiranrantaan korvataan uudella yhteydellä Lauttasaaresta Taka-Töölöön. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n hallitus valitsi paineviemäreiden rakentamisurakoitsijan kokouksessaan 20.9.2019. - Vedenjakelu ja viemäröinti on turvattava kaupungin väkimäärän kasvaessa uusilla asuinalueilla. Lisäksi varmennamme viemäröintikapasiteetin myös häiriötilanteissa kahdentamalla viemärilinjan Lauttasaaresta kantakaupunkiin, kertoo HSY:n toimitusjohtaja Raimo Inkinen. Työyhteenliittymä TYL Kolmoset rakentaa Seurasaaren selälle merenpohjaan 4,4 kilometrin matkalle kaksi halkaisijaltaan 56 cm:n paineviemäriä. Urakkahinta on noin 4,9 miljoonaa euroa (alv 0%). Työt käynnistyvät tänä syksynä. Lisätietoja: toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741 toimialajohtaja Tommi Fred, puh. 050 348 4841