HSY rakentaa Hämeentielle väliaikaisen vedenjakeluverkoston putkirikkojen ehkäisemiseksi

Vedenjakeluverkosto rakennetaan välille Kaikukatu–Käenkuja.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY varmistaa häiriötöntä vedenjakelua Hämeentiellä ja rakentaa väliaikaisen vedenjakeluverkoston välille Kaikukatu–Käenkuja. Vesi suljetaan Helsingin kaupungin työmaa-alueella kulkevasta vanhasta vesijohdosta työteknisistä syistä, kun uusi vesijohto rakennetaan vanhan sijaintiin. Tällä minimoidaan samalla kaivuutöiden mahdollisesti aiheuttama putkirikko ja sen aiheuttamat vahingot.

- Tavoitteenamme on saada rakennustyö valmiiksi heinäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tämän jälkeen uusi vesijohto huuhdellaan ja siitä otetaan vesinäytteet. Jos laboratoriossa näytteet ovat puhtaat, aloitamme kiinteistöjen liittämisen yksi kerrallaan. Liitettäviä kiinteistöjä on kaikkiaan 11, HSY:n valvoja Joel Kallio kertoo.

Kiinteistöjen liittäminen väliaikaiseen vedenjakeluverkkoon aiheuttaa hetkellisiä katkoksia vedenjakelussa. HSY ilmoittaa katkoksista kiinteistöille sekä laputtamalla rapunovet että tekstiviesteillä.

Väliaikainen verkosto on käytössä siihen asti, kun työmaa ja sen myötä myös uusi runkovesijohto valmistuvat.

Varmista tekstiviestin saaminen ja ilmoita puhelinnumerosi HSY:n tekstiviestijärjestelmään »

vesihuollon valvoja Joel Kallio, puh. 09 1561 2370, joel.kallio(at)hsy.fi

Pakojätehuone, sähköpyöriä sekä hanavesiasema – HSY tukee Suomen EU-puheenjohtajakauden tavoitteita tarjoamalla avajaistapahtumassa konkreettisia työkaluja ilmastonmuutoksen torjuntaan3.7.2019 09:54:26 EESTTiedote

Jätteiden lajittelu, pyöräily ja hanaveden juonti – kuka tahansa voi helposti vaikuttaa ilmastonmuutokseen ja kestävään kehitykseen. Avajaisissa paikalla olevilta HSY:n ympäristöasiantuntijoilta voi kysyä lajitteluvinkkejä ja neuvoja ympäristöystävälliseen elämäntapaan.

HSY:n hallituksen päätökset 14.6.201914.6.2019 11:24:54 EESTTiedote

Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta vuosille 2020–2022. Hallitus päätti myös lähettää perussopimuksen muuttamisehdotuksen HSY:n jäsenkunnille hyväksyttäväksi. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Otaniemen vesitornin vesikaton kunnostuksen hankesuunnitelma hyväksyttiin - sako- ja umpikaivojen tyhjentämiseen ja lietteen kuljettamiseen Kirkkonummella valittiin urakoitsijaksi Eerola-Yhtiöt Oy - Sortti-asemien itsepalvelu- ja maksujärjestelmäratkaisu tilataan M-Technology Oy:ltä - Turuntien runkovesijohdon urakoitsijaksi välille Lähderannantie–Ratsukatu valittiin Terrawise Oy. Hallitus sai tiedoksi HSY:n johtamisjärjestelmäuudistuksen käsittelyvaiheet ja johtopäätökset sekä Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen tämän kevään seurantatilanteen. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.c