HSY tarjoaa 1000 koululaiselle musiikkinäytelmän

HSY:n kummikouluohjelma täyttää 10 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi HSY tarjoaa tuhannelle koululaiselle musiikkiteatteriesityksen Finlandia-talolla 30.8.

HSY juhlii merkkivuotta yhdessä oppilaiden ja opettajien kanssa. Viime vuonna HSY auttoi kummikouluja osallistumaan Euroopan jätteen vähentämisen viikkoon tarjoamalla rekvisiittaa ja neuvojan tapahtuman järjestämistä varten. Tänä vuonna HSY palkitsi nuoria ilmastoteoista ja valitsi kummikoulujen joukosta Helsingin seudun ilmastojuniori -palkinnonsaajan. Merkkivuosi huipentuu Lajitellut laulut ja Säästetyt sävelet -musiikkinäytelmään, jonka pääsee näkemään noin 1000 koululaista.

- Tarjoamme koululaisille kolme maksutonta esitystä Finlandia-talossa 30.8. Lajitellut laulut ja Säästetyt sävelet -musiikkiteatteriesitys kertoo vilkkaasta ja touhukkaasta Janista, jolta jäävät usein valot päälle ja jätteiden lajittelukin sujuu vähän niin ja näin, kertoo HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto.

HSY tarjoaa esitykset kummikouluohjelmansa 10-vuotisjuhlan kunniaksi yhteistyössä Finlandia-talon ja Lyyti Oy:n kanssa. Tapahtumatoteutuksessa on mukana Finlandia-talo, joka noudattaa toiminnassaan kestävän kehityksen mukaista ISO 14001 ympäristösertifikaattia ja on panostanut energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Lyyti Oy tarjoaa ilmoittautumisjärjestelmän.

HSY:n panostuksen oppilaiden ympäristökasvatuksessa huomioi viime vuonna Suomen ym-päristökasvatuksen Seura ry eli FEE Suomi, joka myönsi HSY:lle ympäristökasvatuksen tun-nustuspalkinnon, ympäristökasvatuksen ruusun, monipuolisesta valistus- ja neuvontatyöstä, jonka tärkeä osa kummikouluohjelma on.

HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto, puh. 040 705 5863, paivi.vaisto(at)hsy.fi

Finlandiatalon tapahtumakoordinaattori Tanja Kojola, puh 09 4024 431, tanja.kojola(at)finlandiatalo.fi

HSY:n hallituksen kokous 15.6.201815.6.2018 12:44Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 15.6.2018 Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä hyväksyä järjestelyt pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvausten ensimmäinen osio tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä ja toinen osio Eerola Yhtiöt Oy:ltä ajalla 7/2018–12/2020. Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.6.2018.12.6.2018 14:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.6.2018. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä kierrätyspisteiden pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:  - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsija  - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvaukset ajalle 7/2018–12/2020. Hallitus saa tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen viemäreiden kuntotutkimuksista. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.6.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja