HSY tarjoaa 1000 koululaiselle musiikkinäytelmän

HSY:n kummikouluohjelma täyttää 10 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi HSY tarjoaa tuhannelle koululaiselle musiikkiteatteriesityksen Finlandia-talolla 30.8.

HSY juhlii merkkivuotta yhdessä oppilaiden ja opettajien kanssa. Viime vuonna HSY auttoi kummikouluja osallistumaan Euroopan jätteen vähentämisen viikkoon tarjoamalla rekvisiittaa ja neuvojan tapahtuman järjestämistä varten. Tänä vuonna HSY palkitsi nuoria ilmastoteoista ja valitsi kummikoulujen joukosta Helsingin seudun ilmastojuniori -palkinnonsaajan. Merkkivuosi huipentuu Lajitellut laulut ja Säästetyt sävelet -musiikkinäytelmään, jonka pääsee näkemään noin 1000 koululaista.

- Tarjoamme koululaisille kolme maksutonta esitystä Finlandia-talossa 30.8. Lajitellut laulut ja Säästetyt sävelet -musiikkiteatteriesitys kertoo vilkkaasta ja touhukkaasta Janista, jolta jäävät usein valot päälle ja jätteiden lajittelukin sujuu vähän niin ja näin, kertoo HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto.

HSY tarjoaa esitykset kummikouluohjelmansa 10-vuotisjuhlan kunniaksi yhteistyössä Finlandia-talon ja Lyyti Oy:n kanssa. Tapahtumatoteutuksessa on mukana Finlandia-talo, joka noudattaa toiminnassaan kestävän kehityksen mukaista ISO 14001 ympäristösertifikaattia ja on panostanut energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Lyyti Oy tarjoaa ilmoittautumisjärjestelmän.

HSY:n panostuksen oppilaiden ympäristökasvatuksessa huomioi viime vuonna Suomen ym-päristökasvatuksen Seura ry eli FEE Suomi, joka myönsi HSY:lle ympäristökasvatuksen tun-nustuspalkinnon, ympäristökasvatuksen ruusun, monipuolisesta valistus- ja neuvontatyöstä, jonka tärkeä osa kummikouluohjelma on.

HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto, puh. 040 705 5863, paivi.vaisto(at)hsy.fi

Finlandiatalon tapahtumakoordinaattori Tanja Kojola, puh 09 4024 431, tanja.kojola(at)finlandiatalo.fi

HSY:n hallituksen kokous 16.2.201816.2.2018 10:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.2.2018 Hallitus päätti muun muassa valita Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijaksi Sähköarina Oy:n. Hallitus sai tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 09 1561 2412, 040 593 6346 www.hsy.fi

HSY palkitsi Hilton Helsinki Strandin ja erityisopettaja Jukka-Pekka Anttisen jätteen vähentämisestä15.2.2018 13:58Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on jakanut Vuoden Petraaja 2017 -palkinnon Hilton Helsinki Strandille. Lisäksi Käpylän peruskoulun erityisopettaja Jukka-Pekka Anttiselle myönnettiin kunniamaininta. Palkinto myönnetään toimijalle, joka on vähentänyt merkittävästi jätemääräänsä ja edistänyt materiaalitehokkuutta ja siten osallistunut vähähiilisen yhteiskunnan rakentamiseen. HSY jakoi palkinnon torstaina 15. helmikuuta pidetyssä Helsingin seudun ilmastoseminaarissa.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.2.201814.2.2018 07:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.2.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijan valinnasta ja saa tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.2.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi