HSY tarjoaa 1000 koululaiselle musiikkinäytelmän

HSY:n kummikouluohjelma täyttää 10 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi HSY tarjoaa tuhannelle koululaiselle musiikkiteatteriesityksen Finlandia-talolla 30.8.

HSY juhlii merkkivuotta yhdessä oppilaiden ja opettajien kanssa. Viime vuonna HSY auttoi kummikouluja osallistumaan Euroopan jätteen vähentämisen viikkoon tarjoamalla rekvisiittaa ja neuvojan tapahtuman järjestämistä varten. Tänä vuonna HSY palkitsi nuoria ilmastoteoista ja valitsi kummikoulujen joukosta Helsingin seudun ilmastojuniori -palkinnonsaajan. Merkkivuosi huipentuu Lajitellut laulut ja Säästetyt sävelet -musiikkinäytelmään, jonka pääsee näkemään noin 1000 koululaista.

- Tarjoamme koululaisille kolme maksutonta esitystä Finlandia-talossa 30.8. Lajitellut laulut ja Säästetyt sävelet -musiikkiteatteriesitys kertoo vilkkaasta ja touhukkaasta Janista, jolta jäävät usein valot päälle ja jätteiden lajittelukin sujuu vähän niin ja näin, kertoo HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto.

HSY tarjoaa esitykset kummikouluohjelmansa 10-vuotisjuhlan kunniaksi yhteistyössä Finlandia-talon ja Lyyti Oy:n kanssa. Tapahtumatoteutuksessa on mukana Finlandia-talo, joka noudattaa toiminnassaan kestävän kehityksen mukaista ISO 14001 ympäristösertifikaattia ja on panostanut energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Lyyti Oy tarjoaa ilmoittautumisjärjestelmän.

HSY:n panostuksen oppilaiden ympäristökasvatuksessa huomioi viime vuonna Suomen ym-päristökasvatuksen Seura ry eli FEE Suomi, joka myönsi HSY:lle ympäristökasvatuksen tun-nustuspalkinnon, ympäristökasvatuksen ruusun, monipuolisesta valistus- ja neuvontatyöstä, jonka tärkeä osa kummikouluohjelma on.

HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto, puh. 040 705 5863, paivi.vaisto(at)hsy.fi

Finlandiatalon tapahtumakoordinaattori Tanja Kojola, puh 09 4024 431, tanja.kojola(at)finlandiatalo.fi

HSY:n hallituksen kokous 22.9.201722.9.2017 10:47Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 22.9.2017 Hallitus päätti muun muassa hyväksyä aiesopimuksen koskien Fortum Power and Heat Oy:n energiantuotantolaitoksen rakentamista Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueelle sekä hyväksyä osaltaan HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman vuosille 2017–2026. Hallitus päätti hankkia vesihuollon kuljetus- ja kaivupalvelut vuosina 2018–2019 S-Kuljetus Oy:ltä, Espoon Maastotyö Oy:ltä sekä Kuljetusliike Sevon Oy:ltä. Hallitus sai tiedoksi muun muassa osavuosikatsauksen tammi-elokuulta sekä yhteenvedon jäsenkuntien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2018–2020. Hallitus sai tiedoksi myös pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen uudet haasteet ja Ilmastoviisas asuminen -asuntoraportin Helsingin seudulta 2017. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella aiesopimuksesta koskien Fortum Power and Heat Oy:n energiantuotantolaitoksen rakentamista ja pääkaupunkiseudun ilmastonmuuto

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 22.9.201720.9.2017 08:04Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 22.9.2017 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessahttp://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa aiesopimuksen hyväksymisestä koskien Fortum Power and Heat Oy:n energiantuotantolaitoksen rakentamista Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueelle. Hallitus päättää myös osaltaan HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman 2017–2026 hyväksymisestä sekä kuljetus- ja kaivupalveluiden hankinnasta. Hallitus saa tiedoksi muun muassa osavuosikatsauksen tammi-elokuulta sekä yhteenvedon jäsenkuntien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2018–2020. Hallitus saa tiedoksi myös pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen uudet haasteet ja Ilmastoviisas asuminen -asuntoraportin Helsingin seudulta 2017. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen aiesopimuksesta koskien Fortum Power and Heat Oy:n energiantuotantolaitoksen rakentamista ja pää

Älä ole Trash Test Dummy – vie maalit ja öljyt vaarallisen jätteen keräykseen maksutta!18.9.2017 09:30Tiedote

HSY selvitti vuonna 2016 pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukkaiden näkemyksiä jätteiden lajittelusta. Kyselyn mukaan vain vähän yli puolet 18–25-vuotiaista kertoo lajittelevansa vaaralliset jätteet aina tai melko usein. Vanhemmissa ikäryhmissä, esimerkiksi 39–45-vuotiaiden kohdalla, näin toimii yli 70 % vastaajista. Kyselyyn vastasi 1012 pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukasta, ja sen toteutti Innolink Research.