HSY:n hallituksen päätökset 20.9.2019

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeeseen liittyvistä suunnittelutoimeksiannoista ja hyväksyi jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen tarkistetun hankesuunnitelman. Hallitus hyväksyi sopimuksen koskien Finnoon pilaantuneen alueen kunnostustyötä ja kunnostustöiden kustannustenjaon Espoon kaupungin ja HSY:n välillä, se päätti myös esittää vesihuollon investointimäärärahan ylityksen yhtymäkokoukselle.

Hallitus päätti seuraavista hankinnoista:
- Lauttasaaren paineviemärin rakennusurakoitsijoiksi välille Lauttasaari–Taka-Töölö valittiin TYL Kolmoset, liittymään kuuluvat Iletekniikka Oy, Maanrakennus L ja J Vuola Ky sekä Styrud Boreal Oy
- jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiksi sekajätteen osalta valittiin Itä-Vantaalle kolmeen urakka-alueeseen All-Rounders Two Oy ja yhteen urakka-alueeseen Rabindo Oy, kartongin urakoitsijaksi koko Vantaalle valittiin Remeo Oy
- pyrolyysin koetoimintalaitoksen pyrolyysireaktorin ja sen oheislaitteiden toimittajaksi valittiin TECAM Soluciones Medioambientales S.L. ja pyrolyysin koetoimintalaitoksen täydennyskoneistourakoitsijaksi valittiin AMT Anlagen Montagetechnik GmbH.

Hallitus sai tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2020–2022 ja osavuoksikatsauksen tammi-elokuulta 2019.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Lauttasaaren paineviemärin rakentamisesta.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Kiinteistöillä on tärkeä rooli jätevesiylivuotojen torjunnassa22.6.2020 11:42:27 EESTTiedote

Vantaanjoen valuma-alueen vesilaitokset ovat asettaneet visiokseen jätevesiylivuotojen loppumisen. Tavoitteen eteen on tehty yhteistyötä jo vuodesta 2012, ja pitkäjänteisen työn tuloksena jätevesiylivuotojen määrää on saatu vähennettyä merkittävästi. Laitosten yhteisessä VIPPA-hankkeessa on valmistunut kiinteistönomistajille suunnattuja videoita, jotta kiinteistöjen toimenpiteillä pystyttäisiin vähentämään jätevesiylivuotoja entisestään.