HSY:n hallituksen päätökset 20.9.2019

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeeseen liittyvistä suunnittelutoimeksiannoista ja hyväksyi jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen tarkistetun hankesuunnitelman. Hallitus hyväksyi sopimuksen koskien Finnoon pilaantuneen alueen kunnostustyötä ja kunnostustöiden kustannustenjaon Espoon kaupungin ja HSY:n välillä, se päätti myös esittää vesihuollon investointimäärärahan ylityksen yhtymäkokoukselle.

Hallitus päätti seuraavista hankinnoista:
- Lauttasaaren paineviemärin rakennusurakoitsijoiksi välille Lauttasaari–Taka-Töölö valittiin TYL Kolmoset, liittymään kuuluvat Iletekniikka Oy, Maanrakennus L ja J Vuola Ky sekä Styrud Boreal Oy
- jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiksi sekajätteen osalta valittiin Itä-Vantaalle kolmeen urakka-alueeseen All-Rounders Two Oy ja yhteen urakka-alueeseen Rabindo Oy, kartongin urakoitsijaksi koko Vantaalle valittiin Remeo Oy
- pyrolyysin koetoimintalaitoksen pyrolyysireaktorin ja sen oheislaitteiden toimittajaksi valittiin TECAM Soluciones Medioambientales S.L. ja pyrolyysin koetoimintalaitoksen täydennyskoneistourakoitsijaksi valittiin AMT Anlagen Montagetechnik GmbH.

Hallitus sai tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2020–2022 ja osavuoksikatsauksen tammi-elokuulta 2019.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Lauttasaaren paineviemärin rakentamisesta.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Muutoksia HSY:n vesihuoltomaksuihin ja kiinteistöjen jätehuoltomaksuihin vuonna 202011.10.2019 10:25:18 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kannustaa hinnoittelulla pääkaupunkiseudun asukkaita jätteiden lajitteluun. Hyötykäyttöön lajiteltu jäte on kiinteistöille entistä halvempaa. Vesihuollon maksukorotuksilla turvataan osaltaan tulevia investointeja. HSY:n hallitus päätti kokouksessaan 11.10. vesi- ja jätehuollon hinnastot, jotka tulevat voimaan tammikuun alusta 2020.

HSY:n hallituksen päätökset 11.10.201911.10.2019 10:23:35 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti esittää yhtymäkokoukselle hyväksyttäväksi HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2020–2022. Hallitus päätti myös vesihuollon maksut ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon palveluhinnaston. Hallitus päätti lisäksi hyväksyä HSY:n digitalisaation johtamismallin. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - vedenkulutusta reaaliaikaisesti mittaavien aluemittapisteiden rakentajiksi valittiin E. M. Pekkinen Oy, Suomen Meriittirakennus Oy ja VM Suomalainen Oy - Viikinmäen jätevedenpuhdistamon jälkiselkeytyslinjojen 1–7 kaavinlaitteiden hankesuunnitelma hyväksyttiin ja kaavinlaitteiden toimittajaksi valittiin Econet Oy - vesimittari- ja palloventtiilien toimittajaksi valittiin Onninen Oy. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen syyskuulta. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesi- ja jätehuollon maksuista ja hinnastoista. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muu

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 11.10.20198.10.2019 15:30:16 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 11.10.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää esityksestään yhtymäkokoukselle, esitys koskee HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelman hyväksymistä vuosille 2020–2022. Hallitus päättää myös vesihuollon maksuista ja vesihuollon palvelumaksuhinnastosta sekä jätehuollon palveluhinnastosta. Hallitus päättää lisäksi HSY:n digitalisaation johtamismallin hyväksymisestä. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - vedenkulutusta reaaliaikaisesti mittaavien aluemittapisteiden rakentajien valinta - Viikinmäen jätevedenpuhdistamon jälkiselkeytyslinjojen 1-7 kaavinlaitteiden hankesuunnitelman hyväksyminen ja kaavinlaitteiden toimittajan valinta - vesimittari- ja palloventtiilien toimittajan valinta. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen syyskuulta. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen