HSY:n hallituksen päätökset 20.9.2019

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeeseen liittyvistä suunnittelutoimeksiannoista ja hyväksyi jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen tarkistetun hankesuunnitelman. Hallitus hyväksyi sopimuksen koskien Finnoon pilaantuneen alueen kunnostustyötä ja kunnostustöiden kustannustenjaon Espoon kaupungin ja HSY:n välillä, se päätti myös esittää vesihuollon investointimäärärahan ylityksen yhtymäkokoukselle.

Hallitus päätti seuraavista hankinnoista:
- Lauttasaaren paineviemärin rakennusurakoitsijoiksi välille Lauttasaari–Taka-Töölö valittiin TYL Kolmoset, liittymään kuuluvat Iletekniikka Oy, Maanrakennus L ja J Vuola Ky sekä Styrud Boreal Oy
- jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiksi sekajätteen osalta valittiin Itä-Vantaalle kolmeen urakka-alueeseen All-Rounders Two Oy ja yhteen urakka-alueeseen Rabindo Oy, kartongin urakoitsijaksi koko Vantaalle valittiin Remeo Oy
- pyrolyysin koetoimintalaitoksen pyrolyysireaktorin ja sen oheislaitteiden toimittajaksi valittiin TECAM Soluciones Medioambientales S.L. ja pyrolyysin koetoimintalaitoksen täydennyskoneistourakoitsijaksi valittiin AMT Anlagen Montagetechnik GmbH.

Hallitus sai tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2020–2022 ja osavuoksikatsauksen tammi-elokuulta 2019.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Lauttasaaren paineviemärin rakentamisesta.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Asemanseudut kaupunkikehityksen ytimessä – Uusi suunnittelutyökalu ilmastoviisauden kehittämiseen25.11.2019 09:56:21 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on julkaissut Ilmastoviisas alue -suunnittelutyökalun, joka tukee ilmasto- ja kestävän kehityksen tavoitteiden konkretisoitumista kaupunkisuunnittelussa. Työkalu sisältää 70 konkreettista toimenpidettä asemanseutujen kehittämiseen muun muassa kävelyn ja pyöräilyn, kaupunkirakenteen energiatehokkuuden ja kiertotalouden edistämiseksi. Se on vapaasti hyödynnettävissä osoitteessa ilmastoviisasalue.fi.

HSY:n hallituksen päätökset 15.11.201915.11.2019 10:29:20 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Vanhankaupungin vedenpuhdistuslaitoksen selkeytyshallin julkisivujen ja vesikaton peruskorjauksen hankesuunnitelman sekä Viikinmäen jätevedenpuhdistamon IO-korttien uusinnan hankesuunnitelman. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Immolantien ja Santerlantien lähiympäristön vesihuoltoverkoston rakentamisen urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - jäteveden sisältämän typpiravinteen biologiseen käsittelyyn tarvittava metanoli tilataan NovoChem Oy:ltä. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.11.201912.11.2019 16:36:57 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.11.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa Vanhankaupungin vedenpuhdistuslaitoksen selkeytyshallin julkisivujen ja vesikaton peruskorjauksen hankesuunnitelman hyväksymisestä sekä Viikinmäen jätevedenpuhdistamon IO-korttien uusinnan hankesuunnitelman hyväksymisestä. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - jäteveden sisältämän typpiravinteen biologiseen käsittelyyn tarvittavan metanolin hankinta - Immolantien ja Santerlantien lähiympäristön vesihuoltoverkoston rakentamisen urakoitsijan valinta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.11.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi