HSY:n hallitus on valittu

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän yhtymäkokous päätti 14.9.2021 kokouksessaan asettaa hallituksen ja tarkastuslautakunnan nelivuotiskaudeksi 2021 - 2025. Toimielinten kokoonpano määräytyy HSY:n perussopimuksen mukaisesti jäsenkuntien asukaslukujen ja kunnallisvaalien tuloksen perusteella. Kokoonpanossa on otettu huomioon myös sukupuolten välinen tasa-arvo.

Hallitus vastaa kuntalain mukaisesti HSY:n hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä yhtymäkokouksen päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Hallitus valvoo HSY:n etua, edustaa kuntayhtymää ja käyttää sen puhevaltaa. Se myös edustaa HSY:tä työnantajana ja vastaa henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi hallitus vastaa HSY-konsernin omistajaohjauksesta.

Hallitus koostuu 14 varsinaisesta jäsenestä, joista jokaisella on henkilökohtainen varajäsen. Jäsenistä seitsemän on Helsingistä, kolme Espoosta, kolme Vantaalta ja yksi Kauniaisista.

Hallituksen puheenjohtajaksi helsinkiläinen Mia Nygård-Peltola (Kok.)

Hallituksen jäseniksi valittiin seuraavat henkilöt ja heille varahenkilöt:

Kok.
puheenjohtaja Mia Nygård-Peltola, Helsinki, varalla Markus Koskinen Helsinki
jäsen Kristiina Kokko, Helsinki, varalla Mikko Hurskainen, Helsinki
jäsen Dennis Pasterstein, Helsinki, varalla Maarit Toveri, Helsinki
jäsen Kari Kuusisto, Espoo varalla Mia Nores, Espoo
jäsen Paula Lehmuskallio, Vantaa, varalla Eero Ahola, Vantaa

Vihr.
varapuheenjohtaja Sirpa Hertell, Espoo, varalla Timo Lahti, Espoo
jäsen Leo Stranius, Helsinki, varalla Kirsi Vuorinen, Helsinki
jäsen Tia Seppänen, Vantaa, varalla Antti Auvinen, Vantaa

Sdp
jäsen, Antti Vuorela, Helsinki, varalla Anneli Temmes, Helsinki
jäsen Kristiina Lindroos, Espoo, varalla Minna Aitola, Kauniainen

Ps
jäsen Laura Jokela, Helsinki, varalla Mikko Paunio, Helsinki
jäsen Taisto Miettinen, Kauniainen, varalla Eija Pirinen, Espoo

Vas.
jäsen Tuomas Suihkonen, Vantaa, varalla Leena Romppainen, Vantaa

Rkp
jäsen Anna Korkman, Helsinki, varalla Alex Seitsamo, Helsinki

Tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi espoolainen Hannu Järvinen (Ps)

Tarkastuslautakunta huolehtii kuntayhtymän hallinnon ja talouden tarkastuksen järjestämisestä ja kuntalain mukaisen arvioinnin suorittamisesta. Lautakunta koostuu viidestä jäsenestä ja heidän henkilökohtaisista varajäsenistään.

Tarkastuslautakunnan jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Kok.
jäsen Christos Petriotis, Espoo, varalla Marju Silander, Espoo
jäsen Riina Kasurinen, Helsinki, varalla Mikael Pälvi, Helsinki

Sdp
jäsen Oskari Ollikainen, Vantaa, varalla Eija Paananen, Helsinki

Vihr.
varapuheenjohtaja Maija Rautavaara, Vantaa, varalla Niilo Tarnanen, Vantaa

Ps
puheenjohtaja Hannu Järvinen, Espoo, varalla Maria Bremer, Kauniainen

Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n uusi toimitusjohtaja on tekniikan lisensiaatti Tommi Fred27.8.2021 16:50:14 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden hallitus valitsi kokouksessaan 27.8. tekniikan lisensiaatti Tommi Fredin, 52 vuotta, HSY:n toimitusjohtajaksi. Fred toimii HSY:n vesihuollon toimialan toimialajohtajana. Hän on työskennellyt HSY:ssä sen perustamisesta v. 2010 lähtien, ensin osastonjohtajana ja vuodesta 2017 lähtien toimialajohtajana. Tätä ennen hän työskenteli Helsingin Vedessä. - Toimitusjohtajan tehtävää haki kovatasoinen joukko, joilta löytyi monipuolista osaamista ja kokemusta johtajan tehtävistä, kertoo HSY:n hallituksen puheenjohtaja Mia Nygård-Peltola. HSY on samoin kuin useat muutkin kuntaorganisaatiot mielenkiintoisten haasteiden edessä muun muassa ympäristö- ja talouskysymysten osalta. Haimme vahvan kokemuksen lisäksi innostavaa johtamisen ammattilaista ja Tommi Fredillä on tästä vahvat näytöt, Nygård-Peltola jatkaa. HSY:n toimitusjohtajan virkaan haki 36 henkilöä. Nykyinen toimitusjohtaja Raimo Inkinen eroaa tehtävästään 1.10.2021 alkaen. Lisätiedot: vs. toimitusjohtaja

HSY:n hallituksen päätökset 27.8.202127.8.2021 16:49:59 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti valita toimitusjohtajan virkaan tekniikan lisensiaatti Tommi Fredin. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - HSY:n tarvitseman jätepitoisen maan seulonnan ja kuonan seostuksen, jätteen käsittelyn ja aluehuollon sekä polttoon kelpaamattoman jätteen käsittely Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueella tilataan Bimu Oy:ltä - sekajätteen keräys- ja kuljetus takakuormaustyönä Pohjois-Helsinkiin tilataan neljälle urakka-alueelle Auriga Oy:ltä ja kahdelle urakka-alueelle Urbaser Oy:ltä - kartongin keräys ja kuljetus takakuormaustyönä Helsingin kantakaupunkiin tilataan kahdelle urakka-alueelle Rabindo Oy:ltä ja yhdelle urakka-alueelle Remeo Oy:ltä - Sortti-asemien siirtolavakuljetuspalvelut tilataan Ruskeasantaan Helsingin KTK:lta ja Kivikkoon, Konalaan, Jorvakseen sekä Ämmässuolle Espoon KTK:lta - turpeen hankinta keskeytetään. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen kesäkuulta ja jätehu

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 27.8.202124.8.2021 15:32:05 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 27.8.2021 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa toimitusjohtajan viran täyttämisestä sekä seuraavista hankinnoista: - jätepitoisen maan seulonnan ja kuonan seostuksen, jätteen käsittelyn ja aluehuollon sekä polttoon kelpaamattoman jätteen käsittelyn tilaaminen Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueelle - seka- ja biojätteen keräyksen ja kuljetuksen sekä kartonkipakkausten keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijoiden valinta Pohjois-Helsinkiin ja Helsingin kantakaupunkiin - Sortti-asemien siirtolavakuljetukset - turpeen hankinnan keskeyttäminen. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen kesäkuulta ja jätehuollon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset vuodelta 2021. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen toimitusjohtajan viran täyttämisestä. Ystävällisin terveisin Helsingin se