HSY:n vesihuollon toimialajohtajaksi diplomi-insinööri Mari Heinonen

DI Mari Heinonen

Diplomi-insinööri Mari Heinonen on valittu HSY:n vesihuollon toimialajohtajan virkaan 17.1.2022 alkaen. Virassaan hän johtaa HSY:n suurinta toimialaa, joka toimittaa korkealaatuista juomavettä yli miljoonalle pääkaupunkiseudun asukkaalle, puhdistaa tehokkaasti kaupunkilaisten ja teollisuuden jätevedet sekä rakentaa ja kunnostaa vesijohto- ja viemäriverkostoa.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden hallitus teki päätöksen kokouksessaan 17.12.2021 valintaa valmistelleen työryhmän yksimielisen ehdotuksen pohjalta. Toimitusjohtajan lisäksi valintaa valmistelevaan työryhmään kuuluivat hallituksen puheenjohtaja Mia Nygård-Peltola, varapuheenjohtaja Sirpa Hertell sekä hallituksen jäsenet Anna Korkman ja Antti Vuorela. Määräaikaan mennessä saapui seitsemän hakemusta. Hakemusten, haastattelujen ja soveltuvuusarvioinnin perusteella työryhmä päätyi yksimielisesti esittämään Mari Heinosta vesihuollon toimialajohtajan virkaan.

Mari Heinonen on aiemmin työskennellyt jätevedenpuhdistuksen osastonjohtajana HSY:ssä. Hänellä on vahvaa johtamiskokemusta sekä erittäin hyvä vesihuoltoalan tuntemus.

- Lisäksi Mari Heinosella on näyttöjä tuloksellisesta johtamisesta ja hyvästä esihenkilötyöstä. Hän on myös vahvasti verkottunut niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin, kertoo toimitusjohtaja Tommi Fred.

Hakijalta edellytettiin kelpoisuusehtona tehtävään soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa, hyvää käytännön perehtyneisyyttä kunnallistekniikkaan, vahvaa johtamiskokemusta sekä kaksikielisellä virka-alueella vaadittavaa kotimaisten kielten taitoa. Lisäksi arvostettiin laajaa kokemusta vesihuollon toimialasta, organisaation strategia- ja kehittämistyöstä sekä kunnallishallinnosta. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Tommi Fred, puh. 050 348 4841

DI Mari Heinonen

HSY laajentaa asukkaiden poistotekstiilin keräystä11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on laajentanut pääkaupunkiseudun poistotekstiilien keräysverkostoaan, jonka avulla asukkaiden poistotekstiilit saadaan tehokkaammin kotimaiseen jatkokäsittelyyn. Sortti-asemat ovat keränneet poistotekstiilejä vuodesta 2019 lähtien, mutta uusia keräystapoja testaavan hankkeen myötä maksuttomia keräyspisteitä löytyy jatkossa yhdeksästä kauppakeskuksesta ja yhdeltä itsepalvelukirpputorilta.

HSY:n hallituksen päätökset 17.12.202117.12.2021 10:31:44 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti hyväksyä Kalasatamasta Pasilaan -raitiotiehankkeen vesihuollon hankesuunnitelman ja valita vesihuollon toimialajohtajan virkaan diplomi-insinööri Mari Heinosen 17.1.2022 alkaen. Hallitus päätti myös esittää valtion tukemassa asuntotuotannossa vuonna 2022 sovellettavat tonttien enimmäishinnat Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA:lle. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - GRK Infra Oy valittiin saattamaan loppuun Blominmäen viemäritunneleiden Mikkelä II:n, Malminmäen ja Eestinkallion urakat - kompostointiin tarvittava hiekka Metsäpirtin alueelle hankitaan Rudus Oy:ltä - jätevedenpuhdistamoilla biologiseen käsittelyyn hiilen lähteeksi tarvittava metanoli hankitaan NovoChem Oy:ltä - turve kompostoinnin tukiaineeksi, lietteiden imeytykseen ja kompostimullan seosaineeksi hankitaan Neova Oy:ltä. Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesihuollon toim

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 17.12.202115.12.2021 07:55:54 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 17.12.2021. Hallitus päättää Kalasatamasta Pasilaan -raitiotiehankkeen vesihuollon hankesuunnitelman hyväksymisestä ja vesihuollon toimialajohtajan viran täyttämisestä. Hallitus päättää myös valtion tukemassa asuntotuotannossa vuonna 2022 sovellettavien tonttien enimmäishintojen esittämisestä Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA:lle. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - urakoitsijan valita loppuunsaattamaan Blominmäen viemäritunneleiden Mikkelä II:n, Malminmäen ja Eestinkallion urakat - kompostointiin tarvittavan hiekan hankinta Metsäpirtin alueelle - turpeen hankinta kompostoinnin tukiaineeksi, lietteiden imeytykseen ja kompostimullan seosaineeksi - jätevedenpuhdistamoilla biologiseseen käsittelyyn hiilen lähteeksi tarvittavan metanolin hankinta. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames HSY tiedottaa kokouksen jä