HSY:n vesihuoltoon liittymisen uusi aika – asiointikanava helpottaa liitoskohtalausunnon tilaamista

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY sujuvoittaa vesihuollon asiakkaaksi liittymistä. Sen ensimmäisenä askeleena otettiin 21.5.2018 käyttöön asiointikanava liitoskohtalausunnon tilaamiseen. Liitoskohtalausunnon hankkiminen on olennainen osa rakennushankkeita, joissa asennetaan tai tehdään muutoksia kiinteistön vesi- ja viemärilaitteistoihin.

Uudessa asiointikanavassa HSY:n asiakas tekee liitoskohtalausunnon tilauksen ja toimittaa siihen liittyvät asiakirjat sähköpostin ja puheluiden sijaan sähköiseen palvelukanavaan. Siellä asiakas voi myös keskustella tilaukseen liittyvistä asioista HSY:n liittymisasiantuntijoiden kanssa. Tilauksen edistyminen, tilaukseen liittyvät asiakirjat ja keskustelu ovat palvelussa asiakkaan nähtävissä vuorokauden ympäri. Uusi toimintatapa nopeuttaa liitoskohtalausuntojen käsittelyä.

- Lähitulevaisuudessa asiakkaamme voi hoitaa koko vesihuoltoon liittymisen yhden asiointikanavan kautta. Rakennamme tämän ja ensi vuoden aikana kanavan kattamaan myös liittymisprosessin seuraavat vaiheet kuten kiinteistön vesi- ja viemärikuvien käsittelyn ja liitostyön tilauksen. Panostamme myös asiakasportaalin käytettävyyteen asiakaskokemusten pohjalta. Lisäksi kehitämme osavaiheiden etenemisestä tiedottavaa vastauspalvelua asiakkaillemme, kertoo verkko-osaston johtaja Kia Aksela.

Toimiva vesihuolto luo asumismukavuutta

Jotta vesi saadaan taloon ja viemäröinti toimimaan, tulee kiinteistön liittäminen HSY:n verkostoon hoitaa huolellisesti. Liitoskohtalausunto kertoo tonttijohtojen liitoskohdat ja runkojohtojen tiedot liitoskohdassa, tonttijohtojen liitoskorkeudet, painetasot runkovesijohdossa sekä viemärin padotuskorkeudet. HSY:ssä tehtiin vuonna 2017 yli 3000 liitoskohtalausuntoa. Tänä vuonna huhtikuun loppuun mennessä niitä oli tehty yli 800. Kiihtynyt rakentaminen pääkaupunkiseudulla näkyy liitostöiden kasvuna.

• HSY:n vesihuolto palvelee yli miljoonaa pääkaupunkiseudun asukasta tuottaen korkealaatuista talousvettä, toimintavarmaa viemäröintiä ja tehokasta jätevedenpuhdistusta.
  • Huolehdimme siitä, että vesijohtoverkoston ikääntyessä vesihuolto toimii mahdollisimman pienillä katkoilla ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä.
  • Toimintamme on laatu- ja ympäristösertifioitua.

Linkki palvelukanavaan: www.hsy.fi/liitoskohtalausunto

Lisätietoja: verkko-osaston johtaja Kia Aksela, puh. 0400 514 219

HSY:n hallituksen kokous 15.6.201815.6.2018 12:44Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 15.6.2018 Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä hyväksyä järjestelyt pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvausten ensimmäinen osio tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä ja toinen osio Eerola Yhtiöt Oy:ltä ajalla 7/2018–12/2020. Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.6.2018.12.6.2018 14:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.6.2018. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä kierrätyspisteiden pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:  - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsija  - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvaukset ajalle 7/2018–12/2020. Hallitus saa tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen viemäreiden kuntotutkimuksista. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.6.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja