Huhtikuun Kello viiden kevätsalongin pöydälle nostetaan Ellen Thesleff ja huumorin olemus

Kello viiden kevätsalonki järjestetään torstaina 12. huhtikuuta klo 17-19 tuttuun tapaan Otavan kirjakaupalla.

Kevään ensimmäisessä Kello viiden salongissa keskustellaan iäti kiehtovasta taiteilija Ellen Thesleffistä häntä käsittelevien kirjojen kautta sekä pohditaan naurun ja huumorin olemusta ja rajoja. Salongin vierailijoina tavataan tällä kertaa taidehistorioitsija-kirjailija Hanna-Reetta Schreck, kirjailijat Pirkko Soininen, Anna-Leena Härkönen, Anna Rimpelä, Katja Kallio, Venla Hiidensalo ja runoilija Riina Katajavuori.

Kello Viiden salonki 12.4. klo 17.00
Otavan Kirjakauppa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki

Ohjelma:

Klo 17: Taiteilija Ellen Thesleff rivien välissä.
Päiväkirjamuotoisen Ellen-romaanin Ellen Thesleffistä kirjoittanut kirjailija Pirkko Soininen ja Minä maalaan kuin jumala -elämäkerran Thesleffistä julkaissut taidehistorioitsija Hanna-Reetta Schreck keskustelevat taiteilijasta intiimien merkintöjen kautta piirtyvästä kuvasta. Keskustelua vetää kirjailija Venla Hiidensalo.

Klo 17.45: runoilija Riina Katajavuori lukee runoja uudesta Maailma tuulenkaatama-kokoelmastaan.

Klo 18.15: Naisen nauru
Kirjailija Anna-Leena Härkönen ja esikoiskirjailija, stand-up-koomikko Anna Rimpelä keskustelevat kirjailija Katja Kallion johdolla komedian kirjoittamisesta, naurusta ja sen sukupuolesta. Mille nainen saa nauraa, mille ei?

Illan ohjelman ovat kuratoineet Katja Kallio ja Venla Hiidensalo ja se on osa Kirja & Salonki ry.:n ohjelmistoa. Otavan kirjakaupan kirjat ovat salongin ajan ostettavissa puoleen hintaan, joten samalla kannattaa tehdä äitienpäiväostokset. Tarjolla on virvokkeita, vapaa pääsy!

Lisätiedot:

Milla Palovaara
Tuottaja
Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.