Huhtikuun Kello viiden kevätsalongin pöydälle nostetaan Ellen Thesleff ja huumorin olemus

Kello viiden kevätsalonki järjestetään torstaina 12. huhtikuuta klo 17-19 tuttuun tapaan Otavan kirjakaupalla.

Kevään ensimmäisessä Kello viiden salongissa keskustellaan iäti kiehtovasta taiteilija Ellen Thesleffistä häntä käsittelevien kirjojen kautta sekä pohditaan naurun ja huumorin olemusta ja rajoja. Salongin vierailijoina tavataan tällä kertaa taidehistorioitsija-kirjailija Hanna-Reetta Schreck, kirjailijat Pirkko Soininen, Anna-Leena Härkönen, Anna Rimpelä, Katja Kallio, Venla Hiidensalo ja runoilija Riina Katajavuori.

Kello Viiden salonki 12.4. klo 17.00
Otavan Kirjakauppa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki

Ohjelma:

Klo 17: Taiteilija Ellen Thesleff rivien välissä.
Päiväkirjamuotoisen Ellen-romaanin Ellen Thesleffistä kirjoittanut kirjailija Pirkko Soininen ja Minä maalaan kuin jumala -elämäkerran Thesleffistä julkaissut taidehistorioitsija Hanna-Reetta Schreck keskustelevat taiteilijasta intiimien merkintöjen kautta piirtyvästä kuvasta. Keskustelua vetää kirjailija Venla Hiidensalo.

Klo 17.45: runoilija Riina Katajavuori lukee runoja uudesta Maailma tuulenkaatama-kokoelmastaan.

Klo 18.15: Naisen nauru
Kirjailija Anna-Leena Härkönen ja esikoiskirjailija, stand-up-koomikko Anna Rimpelä keskustelevat kirjailija Katja Kallion johdolla komedian kirjoittamisesta, naurusta ja sen sukupuolesta. Mille nainen saa nauraa, mille ei?

Illan ohjelman ovat kuratoineet Katja Kallio ja Venla Hiidensalo ja se on osa Kirja & Salonki ry.:n ohjelmistoa. Otavan kirjakaupan kirjat ovat salongin ajan ostettavissa puoleen hintaan, joten samalla kannattaa tehdä äitienpäiväostokset. Tarjolla on virvokkeita, vapaa pääsy!

Lisätiedot:

Milla Palovaara
Tuottaja
Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

Katja Kallion Valkokangastuksia tarjoaa valloittavia ja omaperäisiä huomioita elokuvista ja elämästä7.2.2019 13:06:00Tiedote

”Elokuvateatteri on aina ollut turvasatama niille, jotka tuntevat yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta”, sanoo kirjailija, elokuvakirjoittaja Katja Kallio. Valkokangastuksia kuvaa hänen omaa matkaansa kauas muista ihmisistä elokuvateatterin turvaan, ja sieltä takaisin muiden joukkoon. Kirja on täynnä omaperäisiä huomioita elokuvista, tv-sarjoista ja elämästä.

Anna-Reetta Sipilä Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi7.2.2019 10:00:30Tiedote

Anna-Reetta Sipilä (KM) on nimitetty Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi vastuualueenaan alakoulu ja esiopetus. Hän aloittaa tehtävässään 4.3. Sipilä siirtyy Otavaan Edukustannukselta kustannuspäällikön tehtävästä. ”On todella hienoa, että saamme Anna-Reetan joukkoomme. Hänen osaamisensa ja asenteensa täydentävät hienosti Oppimisen palveluiden kokonaisuutta. Odotan innolla, että yhteinen tekemisemme pääsee vauhtiin”, sanoo Otava Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Olo on motivoitunut ja innostunut! Otavalla yhdistyvät hienolla tavalla paitsi kyky tuottaa ammattimaisia palveluita koulujen tarpeisiin myös tahto auttaa oppilaita ja opettajia tulevaisuuden muutoksissa. Se inspiroi ja tuo hyvää potkua tekemiseen”, iloitsee Anna-Reetta Sipilä. Samassa yhteydessä Otava Oppimisen palveluissa liiketoimintapäälliköiksi nimitetään Eeva Lahdenmäki vastuualueenaan lukio ja toinen aste, Inka Hedman vastuualueenaan yläkoulu ja ruotsinkielinen kustantaminen sekä Mari