Hullu prinssi -fantasiamusikaalin kanta-esitys lähestyy

Kangasalan lukion Hullu prinssi -fantasiamusikaalissa lukiolainen Martina Meri tipahtaa unessa päivään, jolloin vietetään Suomen herttua Juhanan häitä. Historiallinen fantasiamusikaali koostuu useista tarinoista, joilla on omat sankarinsa ja sankarittarensa. Hullu prinssi on teatterin ammattilaisten ja Kangasalan lukion opiskelijoiden yhdessä luoma teos, joka kantaesitetään Kangasala-talossa 17.1.2019.
Magnus (Juho Lahdelma) sekä Martina (Liina-Lotta Hakamäki) ovat Hullu prinssi -musikaalin keskeisiä hahmoja. Kuva: Johanna Jeronen

− Martina on temperamenttinen nykytyttö, joka on itsetuntoinen ja vahva sekä tasa-arvoon tottunut, pohtii Martinaa näyttelevä Liina-Lotta Hakamäki.
– Martina ei ole kuitenkaan ylimielinen hahmo, mistä pidän kovasti.

Martinan toveriksi ja tulkiksi historian pyörteisiin ryhtyy prinssi Magnus Vaasa, Juhana-herttuan harvemmin muistettu veli. Roolin esittäjä Juho Lahdelma kuvaa Magnusta historialliseksi henkilöksi, joka oli omassa yhteisössään erilainen kuin muut.

– Magnus on taiteilija, haaveellinen romantikko, jota pidetään jopa vähän hulluna, Juho Lahdelma kuvaa.
– On ollut todella mielenkiintoista ja haastavaakin harjoitella abivuonna ensimmäistä suurta musikaaliroolia. Koen kuitenkin, että olen voinut keskittyä sekä ylioppilaskirjoituksiin että musikaaliin riittävästi.

Sekä Liina-Lotta että Juho kertovat musikaalin tekemisen olleen todella antoisaa, mutta samalla työlästä.
– Olen oppinut paljon itsestäni, toteaa Liina-Lotta.
– Ihmeesti sitä pystyy venymään tarvittaessa ja nyt odottaa jo sitä, että pääsee näyttämään, miten upean musikaalin olemme saaneet aikaan.

Juho toteaa yleisön tuovan esiintyjille energiaa ja keskittymistä.
– Paitsi nykyisten lukiolaisten, myös Kangasalan lukion entisten oppilaiden panos on ollut suuri ja on hienoa näyttää yhteinen lopputuloksemme. Teosta ja näyttämöllepanoa on ollut tekemässä joukko ammattilaisia ja se näkyy ja kuuluu.

Esitys on tehty koko perheen musikaaliksi. Yleisölle tarina tulee olemaan yllätyksiä täynnä, onhan kyseessä kantaesitys. Tarinalla on yhteytensä myös Kangasalan historiaan.

Historiallinen fantasiamusikaali Hullu prinssi on teatterin ammattilaisten ja Kangasalan lukion opiskelijoiden yhdessä luoma teos, joka kantaesitetään Kangasala-talossa 17.1.2019. Käsikirjoituksesta ja laululyriikoista vastaa Hanna Suutela, musiikin sävellyksestä ja sovituksesta Maija Koskenalusta sekä ohjauksesta ja esitysdramaturgiasta Disa Kamula.

Lisätietoa produktiosta työryhmän blogissa: hulluprinssi.com.

Kantaesitys 17.1.2019 klo 19 Kangasala-talossa

Esitykset: 17.1. klo 19, 18.1. klo 19, 19.1. klo 14 ja klo 19, 21.1. klo 19, 22.1. klo 19, 25.1. klo 19 ja 26.1. klo 14.

Kuvia medialle: https://www.dropbox.com/sh/sz6vtzc6kfliw4x/AACQmwYh-jmJgKuraxYzweqsa?dl=0

Kangasala-talon pääportaikossa otetuissa kuvissa Magnus (Juho Lahdelma), Martina (Liina-Lotta Hakamäki) ja Herra Hannu (Roosa Kalliovalkama).

Lisää kuvia: https://hulluprinssi.com/galleria/

Lokakuun tiedote: https://www.sttinfo.fi/tiedote/fantasiamusikaali-hullu-prinssi-saa-kantaesityksensa-kangasala-talolla?publisherId=59028629&releaseId=69844151

Marraskuun tiedote: https://www.sttinfo.fi/tiedote/kangasalan-lukiomusikaali-isommalle-vaihteelle?publisherId=59028629&releaseId=69846597

Hullu prinssi – fantasiamusikaali

Kesto: 2 h 20 min (sisältää väliajan). Ei ikärajaa.

Liput: Kangasala-talon lipunmyynti ja Lippu.fiLiput Kangasala-talolta aikuiset 20 €, eläkeläiset/työttömät/opiskelijat 15 €, lapset alle 12 v. 12 €
Lippu.fi aikuiset 22,50 €, eläkeläiset/työttömät/opiskelijat 17,50 €, lapset alle 12 v. 13,50 € + toimitusmaksu

Työryhmä

Käsikirjoitus ja laululyriikat: Hanna Suutela
Musiikin sävellys ja sovitus: Maija Koskenalusta
Ohjaus ja esitysdramaturgia: Disa Kamula
Orkesterin ja kuoron harjoittaminen: Panu Ukkonen, Maija Koskenalusta ja Elina Mäkelä
Koreografia: Moona Lehtola, Kaisu Koittola
Pukusuunnittelu: Joanna Weckman, Lotta Silvan
Lavastus: Heidi Kormano, Reetta Kosonen
Äänisuunnittelu: Petri Kuha
Valosuunnittelu: Marko Vierimaa
Maskeeraus: Inca Salomaa
Graafinen suunnittelu ja media: Johanna Jeronen, Moona Lymi

Työryhmissä Kangasalan lukion opiskelijoita ja heidän huoltajiaan

Lisää musikaalista www.hulluprinssi.com (sekä Instagram, Facebook, Twitter ja blogi)

Lisätiedot ja median yhteydenotot:

Ismo Tahvanainen
tuottaja
ismo.tahvanainen@kangasala.fi050 380 3334 tai 0400 575 975

viestintä- ja markkinointipäällikkö

Kangasala-talo on maan uusin kulttuurikeskus, joka sijaitsee Kangasalan keskustassa 20 minuutin ajomatkan päässä Tampereelta. Talon avajaisviikkoa vietettiin helmikuussa 2015. Kangasala-talossa on 285-paikkainen konserttisali, Kimmo Pyykkö -taidemuseo, galleria, Kangasalan valtuustosali sekä kunnanhallituksen kokoustila.