Huolinta-alan sovintoesitys hyväksytty – kaikki alaa uhanneet työtaistelutoimet peruttu

Huolinta-alan jäsenet päättivät hyväksyä äänienemmistöllä sovittelija Markku Saarikosken torstaina 7.4. tekemän sovintoesityksen. Kaikki alaa uhanneet työtaistelutoimet on peruttu.

ERTOn hallitus käsitteli sovintoesitystä perjantaina 8.4. ja päätti, että sovintoesitys voidaan hyväksyä tai hylätä ilman erillistä kokousta jäsenäänestyksen lopputuloksen perusteella. Jäsenäänestys päättyi ma 11.4. klo 11.

ERTO on sitoutunut vahvasti jäsendemokratiaan ja neuvottelutulokset laitetaan jäsenäänestyksen kautta jäsenten hyväksyttäväksi.

Lisätietoja:

Toimihenkilöliitto ERTOn asiantuntija Karo-Petteri Kuusisto, p. 040 834 2473,
karo-petteri.kuusisto@erto.fi

Logistiikan toimihenkilöt ry:n puheenjohtaja Marko Nurmi, p. 040 862 3765, marko.nurmi@erto.fi

Toimihenkilöliitto ERTO on yksityisen palvelusektorin asiantuntijatehtävissä työskentelevien ammattiliitto. ERTOn noin 15 000 jäsentä edustavat muun muassa seuraavia aloja: logistiikka, markkinointi- ja tietoala, sosiaali- ja terveysala, henkilöstöpalveluala, tietotekniikan palvelut, matkailu-, liikunta- ja kulttuuripalvelut sekä taloushallinto. ERTO on osa Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ta.

ERTOn jäsenyhdistys Logistiikan toimihenkilöt ry on autoliikenne- ja huolinta-alalla työskentelevien toimihenkilöiden ammattijärjestö.

SuPerin, Tehyn ja ERTOn kysely: Heikentyneet työolot ja pieni palkka syy hoitajapulaan yksityisellä hoiva-alalla16.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Hoitajapula on vakava myös yksityisellä hoiva-alalla ja varhaiskasvatuksessa, kertovat ammattiliitot SuPer, Tehy ja ERTO. Liitot selvittivät jäsentensä työhyvinvointia huhti-toukokuussa. Kyselyn mukaan halu vaihtaa alaa on korkea ja jopa kaksi kolmasosaa vastaajista on miettinyt alan vaihtamista kokonaan pois sote-sektorilta tai varhaiskasvatuksesta. Palkankorotukset koetaan tärkeimmäksi alan pito- ja vetovoimatekijäksi.

ERTO jätti työtaisteluilmoituksen huolinta-alalle30.3.2022 15:56:21 EEST | Tiedote

Toimihenkilöliitto ERTO on jättänyt keskiviikkona 30.3. klo 13:00 työtaisteluilmoituksen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:lle ja valtakunnansovittelijalle. Lakko toteutetaan kiirastorstaina 14.4.2022, mikäli huolinta-alan toimihenkilöitä koskevissa sopimusneuvotteluissa ei päästä sopuun ennen sitä. Lakko koskee kaikkea huolinta-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksen piirissä tehtävää työtä kiirastorstaille osuvissa työvuoroissa eli lakon piirissä ovat muutkin kuin vain ERTOn jäsenet.