HUS

HUS lisää etävastaanottoja – Maisa-sovelluksen avulla osallistuminen potilaalle vaivatonta 

Jaa

HUS lisää mahdollisuuksia vaihtaa jo sovittu vastaanottokäynti etävastaanotoksi. Etävastaanotto joustavoittaa potilaan hoitoa monissa eri tilanteissa. Koronaviruspandemia lisäsi kiinnostusta etävastaanottoihin. Sähköisen asioinnin palvelu Maisa tarjoaa joustavan, turvallisen väylän etävastaanottoihin.

Etävastaanotto on verkossa tapahtuva vastaanotto, jossa terveydenhuollon ammattilainen ja potilas kohtaavat videoyhteyden välityksellä. Etävastaanotoissa käytettävä teknologia takaa hyvän äänen ja kuvan laadun sekä potilasturvallisuuden. Videokuva parantaa potilaan ja ammattilaisen välistä vuorovaikutusta.

Tarjoamalla enemmän mahdollisuuksia vastaanottoon etänä HUS mahdollistaa potilailleen hoidon joustavoittamisen. Potilaalta säästyy esimerkiksi aikaa, kun ei tarvitse matkustaa vastaanotolle. Etävastaanotto suojaa sekä potilaita että henkilöstöä altistumiselta koronavirukselle tai muille viruksille.

HUSin ensisijainen vaihtoehto etävastaanoton toteuttamiseksi on Maisan videovastaanotto. Maisa on potilastietojärjestelmä Apotin sähköinen asiointipalvelu, jossa potilaat voivat esimerkiksi tarkastella tutkimustuloksiaan, varata ja peruuttaa aikoja tai vastata ennakkokyselyihin ennen vastaanottoa. Kirjautuminen Maisaan tapahtuu vahvaa tunnistautumista käyttäen (pankkitunnukset, mobiilivarmenne, sähköinen henkilökortti).

Maisan etävastaanotto voitaan toteuttaa tietokoneella tai mobiililaitteella, kuten älypuhelimella tai tabletilla. Mobiililaitteella osallistuminen edellyttää, että laitteelle on ladattu Maisan etävastaanottosovellus sovelluskaupasta.

Yksikön ja asiakkaan niin halutessa voidaan käyttää myös muita etävastaanottovaihtoehtoja, kuten Terveyskylän Omapolun vastaanotto tai Microsoftin Teams-sovellus.

”Digitaalisten palveluiden, kuten etävastaanottojen, kehittäminen ja laajamittainen käyttöönotto on yksi strategisista päämääristämme. Koronavirusepidemia on vauhdittanut etenemistä”, kehittämisjohtaja Visa Honkanen kertoo.

Lisää HUSin sähköisistä palveluista: Sähköiset palvelut | HUS 

Tutustu Maisaan: Usein kysyttyä Maisasta 

Yhteyshenkilöt

Anne MannerviestintäpäällikköHUS Viestintä

Puh:050 5651553

Tietoja julkaisijasta

HUS
HUS
Stenbäckinkatu 9, PL 100
00029 HUS

http://www.hus.fi

HUS Helsingin yliopistollisessa sairaalassa saa vuosittain hoitoa noin 680 000 potilasta. HUSissa työskentelee lähes 27 000 ammattilaista kaikkien potilaiden parhaaksi. Vastuullamme on 24 jäsenkunnan asukkaiden erikoissairaanhoito. Lisäksi meille on keskitetty valtakunnallisesti useiden harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.

HUS on Suomen suurin terveydenhuoltoalan toimija ja maan toiseksi suurin työnantaja. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HUS

FINENTRY-palvelu sujuvoittaa maahantuloa – uudet ominaisuudet myös jalkapallon EM-kisakävijöiden hyödynnettävissä11.6.2021 15:22:37 EEST | Tiedote

FINENTRY-palvelu opastaa pandemian aikana Suomeen saapuvia sekä sujuvoittaa koronavirustestausta. Ulkomailta Suomeen palaavat jalkapallon EM-kisaturistit sekä muut Suomeen ulkomailta saapuvat saavat FINENTRY-palvelun kautta ajankohtaiset toimintaohjeet sekä tilannekohtaisen ohjauksen koronavirusnäytteenottoon. Koronavirustestauksilla voi lyhentää omaehtoista karanteenia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme