HUSin hallitukselta vahvat koronasuositukset kuntayhtymän toimielinten kokouskäytäntöihin

Vaikeutuneen koronavirustilanteen vuoksi hallitus suosittelee vahvoja suojautumistoimia myös toimielinten kokouksiin. Läsnäolokokouksiin osallistuvilta edellytetään jatkossa koronapassia.

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä suositteli tehostettuja toimenpiteitä 23.11.2021 koronavirusepidemian hillitsemiseksi. Suosituksiin kuuluivat muun muassa maskinkäytön tehostaminen ja etätyön tekeminen aina kun se on mahdollista.

Tämän mukaisesti myös HUSin tiloissa käytetään kasvomaskeja ja pyritään vähentämään kohtaamistilanteita. Kokoukset, koulutustilaisuudet ja muut tapahtumat suositellaan järjestämään etäyhteyksiä käyttämällä. Mahdollisissa läsnäolotapaamisissa noudatetaan tartuntatautilakia, aluehallintoviraston rajoituksia ja HUSin omaa ohjetta.

HUSin hallitus suosittelee vahvasti, että HUS-kuntayhtymän poliittiset toimielimet noudattaisivat samoja suosituksia ja terveysturvallisia kokouskäytäntöjä kuin HUSissa muutenkin toteutetaan.

”Toivomme hallituksen jäseniltä ja varajäseniltä vapaaehtoista sitoutumista näihin käytäntöihin. Sitoutumalla yhteisiin toimintatapoihin voivat luottamustoimielimet jatkaa läsnäolokokouksia turvallisella tavalla”, korostaa HUSin hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava.

Suositukset ovat seuraavat:

• läsnäolokokouksiin osallistutaan vain täysin terveenä ja läsnäolokokouksiin saapuvien luottamushenkilöiden toivotaan näyttävän koronapassinsa
  • läsnäolomahdollisuus toteutetaan varaamalla riittävän iso tila (esimerkiksi Uuden lastensairaalan Hattivatti luentosali), jossa turvavälit voidaan säilyttää
  • kokouksissa käytetään kasvomaskia
  • kokouksiin on mahdollisuus osallistua myös etäyhteydellä ja viranhaltijat osallistuvat niihin etäyhteyden välityksellä, sihteeriä ja esittelijöitä lukuun ottamatta.

Lisätietoja:

HUSin hallituksen puheenjohtaja Risto Rautava, risto.rautava(at)elisanet.fi