Huuhkajat nimetty EM-karsintojen avausotteluihin

Karsinnat vuoden 2024 EM-lopputurnaukseen käynnistyvät kahdella vierasottelulla.

Huuhkajat palaa Kööpenhaminaan ja Parkenille, kun Tanska ja Suomi kohtaavat EM-karsintojen avausottelussa torstaina 23. maaliskuuta. Pohjois-Irlanti isännöi Suomea Belfastissa Windsor Parkilla sunnuntaina 26. maaliskuuta. Molemmat ottelut käynnistyvät Suomen aikaa kello 21.45 ja ovat katsottavissa Yle TV2:ssa.

Päävalmentaja Markku Kanerva nimesi 24 pelaajaa maaliskuun EM-karsintaotteluihin mediatilaisuudessa Helsingissä tiistaina 14. maaliskuuta. Joukkuetta tullaan vielä täydentämään. Löydät joukkueen tiedotteen lopusta.

Huuhkajat karsii vuonna 2024 Saksassa pelattavaan EM-lopputurnaukseen karsintalohko H:ssa Tanskan, Slovenian, Kazakstanin, Pohjois-Irlannin ja San Marinon kanssa. EM-karsintojen kymmenen lohkovoittajaa ja kymmenen lohkokakkosta etenevät suoraan Saksassa pelattavaan lopputurnaukseen.

Yleinen lipunmyynti Suomen EM-karsintojen kotiotteluihin on nyt käynnissä. Kausikorttimyynnin, etuosto-oikeuden ja eilen alkaneen yleisen myynnin aikana lippuja on myyty jo reilusti yli 50 000 kappaletta. Lipunmyynti käy kuumana varsinkin suosituimpiin kotiotteluihin – sekä 16. kesäkuuta pelattavaan EM-karsintojen kotiavaukseen Sloveniaa vastaan että 10. syyskuuta pelattavaan Tanska-kotiotteluun on myyty yli 14 000 lippua. Suomen karsintojen kaikki kotiottelut pelataan Olympiastadionilla ja ne käynnistyvät kello 19.00.

Huuhkajat maaliskuun EM-karsintaotteluissa:

Lukas Hradecky, Bayer 04 Leverkusen