Hydron ja Fujitsun it-yhteistyö jatkuu ja laajenee Brasiliaan

Helsinki, 7.11.2017 – Fujitsu on solminut Hydron kanssa miljoonien eurojen arvoisen it-sopimuksen. Hydro on yksi maailman suurimmista alumiinin tuottajista. Sopimuksen mukaan Fujitsu toimittaa it-palvelut Hydron Brasilian-toimipisteisiin ja jatkaa tietoteknisten palveluiden toimittamista Hydrolle maailmanlaajuisesti ainakin vuoteen 2022 saakka.

Hydron ja Fujitsun yhteistyö alkoi vuonna 2010. Fujitsu tuottaa Hydrolle globaalit tietotekniikkapalvelut 40 maahan sekä huolehtii kyberturvallisuudesta 24/7 Security Incident Response -palvelun ja tunnistautumispalvelun avulla. Uusi sopimus liitti Hydron Brasilian-toiminnot globaaliin palveluun.

“Digistrategiamme neljä peruspilaria ovat tehokkuus, kyberturvallisuus, innovaatiot ja muutosjohtaminen. Päätimme jatkaa tietotekniikan ulkoistussopimusta Fujitsun kanssa ainakin seuraavat viisi vuotta, koska olemme olleet tyytyväisiä palveluun. Tietotekninen infrastruktuurimme on asiantuntevissa käsissä, joten voimme luottaa, että teknologia on kunnossa, kun liiketoimintaamme kansainvälistyy. Fujitsu on tärkein it-kumppanimme, joka on tarjonnut meille mittakaava- ja synergiaetuja. Ympyrä sulkeutuu nyt, kun ulkoistamme myös Brasilian-toimintomme Fujitsulle. Laajennuksen myötä saamme globaalisti yhtenäisen ja vakioidun it-infrastruktuurin”, kertoo Hydron tietohallintojohtaja Jo De Vliegher.

It-infrastruktuurin modernisointi on yksi Hydron kunnianhimoisen kasvuohjelman kulmakivistä. Hydron tietoteknisen ympäristön tehostaminen ja yhtiön Brasilian-toimintojen integrointi samaan palveluun tuottaa merkittävät, jopa 20 prosentin, kustannussäästöt.

“Yhteistyömme myötä Hydro on voinut keskittyä omaan liiketoimintaansa, kun Fujitsu on taustalla varmistamassa it-järjestelmien toimivuuden. Yhteistyöhön ja kumppanuuteen perustuva toimintatapamme tähtää yhä parempaan tietotekniseen joustavuuteen ja ketteryyteen. On hienoa, että Hydro luottaa Fujitsuun ja on valinnut meidät hoitamaan myös Brasilian-toimintojensa palveluintegroinnin, ja samalla sinetöinyt yhteistyömme jatkon seuraavaksi viideksi vuodeksi”, toteaa Duncan Tait, joka on Fujitsun Amerikan ja Euroopan johtaja.

Sopimus kattaa Hydron Brasilian-infrastruktuurin siirtoprojektin Fujitsulle, palvelimet, verkkolaitteet ja -palvelut mukaan lukien Fujitsun biometrisen tunnistautumisteknologian, PalmSecuren käyttöönoton sekä tietoturvan hallintapalvelun (Managed Security Operations Center). Lisäksi sopimukseen kuuluvat muut globaalisti integroidut tukipalvelut, kuten mm. palvelinten ylläpito ja hallinnointi, lähiverkko, tallennusjärjestelmät sekä monikielinen käyttötuki 24/7-periaatteella.

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun uusi Sholark-malli kiihdyttää digitalisaatiota tekoälyllä ja data-analytiikalla8.11.2018 10:45Tiedote