Hypon Ari Pauna 50 vuotta – muistaa voi tukemalla Vailla vakinaista asuntoa ry:tä

Hypon toimitusjohtaja Ari Pauna täyttää 50 vuotta toukokuun 10. päivänä. Hän ei juhli merkkipäiväänsä, mutta toivoo, että mahdolliset muistamiset ohjataan Vailla vakinaista asuntoa ry:n toiminnan tukemiseksi.

Vailla vakinaista asuntoa ry auttaa asunnottomia ja asunnottomuusuhan alla olevia ihmisiä matalan kynnyksen periaatteella, se pyrkii olemaan helposti saavutettavissa kaikkina vuorokauden aikoina ja viikon jokaisena päivänä. Esimerkiksi viime vuonna yhdistyksellä oli yli 26 000 kontaktia erilaisissa vaikeissa elämäntilanteissa olevien ihmisten kanssa.

Yhdistys toimii myös asunnottomien edunvalvojana ja pyrkii lisäämään asunnottomien ja asunnottomuutta kokeneiden osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia yhteiskunnassa.

Yhdistys on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton.

Halutut summat yhdistyksen tukemiseksi voi lähettää tilille FI95 8000 1770 5353 01 / Vailla vakinaista asuntoa ry. Saatekenttään pyydetään merkintä: Hypon Ari Pauna 50 vuotta.

Ari Pauna
puh. +358 50 3534 690

Juha Lappalainen
viestintäasiantuntija
puh. +358 400 961 087

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut pelkästään asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Osavuosikatsauksen 1.1.–31.03.2017 mukaan Hypo-konsernin tase oli 2,4 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 13,2 %, luottokanta 1,9 miljardia euroa, talletukset 1,4 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,12 % ja liikevoitto 1,0 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 27 000.

Suomessa on 20 vuoden kuluttua vain kolme aitoa kasvuseutua22.2.2019 10:00:00 EETTiedote

Ajankohtainen alueellinen väestöennuste kertoo, että pääkaupunkiseudun väestö kasvaa 270 000 asukkaalla vuoteen 2040. Samaan aikaan koko maan kasvu jää vajaaseen 90 000:een eli pääkaupunkiseudun ulkopuolisen Suomen väki vähenee 180 000 asukkaalla. Alueellinen tarkastelu osoittaa myös sen, että selkeää kasvua nähdään Helsingin lisäksi vain Tampereen ja Turun seuduilla. Maltillista kasvua ennuste osoittaa vielä Oulun ja Jyväskylän seuduille ja pientä Kuopioon, mutta niissäkin väestönkasvu kääntyy laskuun 2030-luvun puolivälissä.