Hypon Asuntomarkkinakatsaus perjantaina 19.11.2021 klo 0:01

Ennakkotiedote asuntomarkkinakatsauksesta 4/2021: Kuluvan vuoden viimeisessä katsauksessa Hypo ynnää kuumana käyneen asuntokaupan ja asuntorakentamisen tilanteen. Kaupungistuminen on jatkunut vahvana, mutta miltä ensi vuosi näyttää. Hypon Asuntomarkkinakatsaus julki varhain yöllä perjantaina 19. marraskuuta 2021 klo 0:01.

Osavuosikatsauksen 1.1.–30.9.2021 mukaan Hypo-konsernin tase oli 3,3 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 13,4 %, luottokanta 2,6 miljardia euroa, talletukset 1,6 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,2 % ja liikevoitto 7,1 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 28 000.

Hypon Asuntomarkkinakatsaus: Nuoret itsenäistyvät historiallisen aikaisin19.11.2021 00:01:00 EET | Tiedote

EMBARGO PERJANTAINA 19.11. KLO 0:01 - Suomalaiset nuoret muuttavat omilleen asumaan nuorempina kuin koskaan aiemmin. Vuoden 2020 lopussa vain alle 15 prosenttia 20–29-vuotiaista asui vanhempiensa luona. Korona-aika näyttää jopa helpottaneen nuorten itsenäistymistä, sillä kilpailu yliopistokaupunkien vuokra-asunnoista väheni palvelualojen vaikeuksien ja Airbnb-markkinan murenemisen vuoksi.