Hypon Talouskatsaus perjantaina 14.1.2022 klo 0:01

Ennakkotiedote talouskatsauksesta 1/2022: Työmarkkinoiden kova veto, mutta samanaikainen sulkutoimien uhka monilla aloilla. Ensimmäiset aluevaalit terveyden ja talouden kohtalonkysymysten keskellä. Suomen velkasuhde. Hypon Talouskatsaus julki varhain yöllä perjantaina 14. tammikuuta 2022 klo 0:01.

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, asiakasjäsentensä hallinnoima keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Osavuosikatsauksen 1.1.–30.9.2021 mukaan Hypo-konsernin tase oli 3,3 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 13,4 %, luottokanta 2,6 miljardia euroa, talletukset 1,6 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,2 % ja liikevoitto 7,1 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 28 000.

Hypon Talouskatsaus perjantaina 8. heinäkuuta klo 0:011.7.2022 10:23:26 EEST | Tiedote

Ennakkotiedote talouskatsauksesta 2/2022: BKT näyttää kasvavan tänä vuonna kahta prosenttia, mutta ensi vuonna häilytään taantuman rajamailla noin 0,5 prosentin vuosikasvulla. Taantuman riski on todellinen, mutta paluu kituliaaseen kasvuun on kenties vielä todennäköisempi tulevaisuudenkuva. Uudessa talouskatsauksessa Hypo käsittelee kuluttajien kriisiväsymystä, korkojen nousua ja inflaatiota. Hypon Talouskatsaus julki varhain yöllä perjantaina 8. heinäkuuta 2022 klo 0:01.

Sota Ukrainassa synkentää näkymiä10.3.2022 00:05:00 EET | Tiedote

Hypon Asuntomarkkinakatsaus 1/2022, no. 80 - Putinin Venäjän aseellinen hyökkäys Ukrainaan muutti asuntomarkkinoiden tunnelman synkeän säikyksi. Sota ja maailmanpoliittinen tilanne kasvattavat epävarmuutta etenkin ostajien ja rakentajien keskuudessa. Harva myyjä joutuu turvautumaan pakkomyyntiin, joten he eivät kovinkaan nopeasti alenna pyyntihintojaan. Kaiken seurauksena myyntiajat pitenevät ja kauppamäärät vähenevät.