Hyväntekeväisyyskampanja keräsi yli 10000 joulukukkaa senioreille

Kotona Asuen Seniorihoivan Ole joulupukkina seniorille -hyväntekeväisyyskampanja keräsi yli 10 000 kukkalahjaa yksinäisille ikäihmisille. Kampanjassa kuka tahansa pystyi ilahduttamaan senioreita joulukukalla ja tuomaan jouluilon lisäksi tunteen arvostuksesta.

”Kukkien jakeluun osallistuvat tahot ovat jälleen todistaneet senioreiden liikutusta, iloa ja hämmästystä siitä, että joku tuntematon on ajatellut juuri heitä. Iäkkäin lahjan saaja tänä vuonna on 107-vuotias. Haluamme esittää lämpimät kiitokset kaikille kukkalahjojen antajille ja kampanjan yhteistyökumppaneille”, Kotona Asuen Seniorihoivan toimitusjohtaja Anna Lång sanoo.

Kampanjaan osallistuvien kaupunkien kotihoidot ja vanhuspalvelut valitsivat kukkalähetysten saajiksi alueidensa ikäihmisiä, jotka erityisesti ilahtuvat muistamisesta joulunaikaan. Kukkalahjat toimitetaan vastaanottajille pääosin joulunalusviikolla, mutta paikoin kukkien jakelu aloitettiin jo aiemmin.

Kukkalahja tuntemattomalta tuo iloa pyhiin ja väriä joulupöytään, mutta ennen kaikkea se välittää arvostusta. Kampanjalla haluamme muistuttaa siitä, että pienikin huomioiminen on tärkeää. Tunne merkityksellisyydestä on yksi tärkeimmistä senioreiden elämänlaatua ylläpitävistä tekijöistä”, Kotona Asuen Seniorihoivan toimitusjohtaja Anna Lång sanoo.

Kotona Asuen Seniorihoiva toteutti Ole joulupukkina seniorille -hyväntekeväisyyskampanjan ensimmäisen kerran vuonna 2010, jolloin lahjoituksia tehtiin vain muutamia kymmeniä. Tänä vuonna kukkia oli mahdollista lahjoittaa 15.11.–19.12. pääkaupunkiseudulla, Keski-Uusimaalla, Pirkanmaalla, Päijät-Hämeessä sekä Kotkan ja Oulun alueilla. Kukkaliikkeiden lisäksi kukkia pystyi lahjoittamaan verkkokaupassa.

Lisätietoa kampanjasta löytyy Kotona Asuen Seniorihoivan verkkosivuilla osoitteessa: www.kotonaasuen.fi/ole-joulupukkina-seniorille.

Anna.Lang@KotonaAsuen.fi

010 841 7400https://www.kotonaasuen.fi/

Vuonna 2008 perustetun Kotona Asuen Seniorihoivan visiona on muuttaa ikääntymisen kasvot tarjoamalla yksilöllisiä ja kiireettömiä hoivapalveluita, jotka mahdollistavat turvallisen kotona asumisen mahdollisimman pitkään. Kotona Asuen Seniorihoiva toimii pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla Helsingissä, Espoossa, Järvenpäässä, Kauniaisissa, Keravalla ja Vantaalla sekä muualla Suomessa Lahden, Tampereen, Kotkan ja Oulun alueilla. Lisätietoa: www.KotonaAsuen.fi