Hyviä uutisia vantaalaisille kierrättäjille – HSY:n keräysautot aloittavat kierroksensa kaupungissa 29.9.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY käynnistää keräysautokierroksensa Vantaalla tiistaina 29.9. Kierros kestää yli kolme viikkoa ja päättyy 22.10.

HSY:n keräysautot vastaanottavat maksutta kolmea jätelajia: metalliromua, rikkinäisiä sähkö- ja elektroniikkalaitteita sekä kodin vaarallista jätettä.

Keräysautoihin voi tuoda maksutta kolmea eri jätelajia

• kotitalouksien vaarallista jätettä
• sähkölaitteita
• metalliromua.

Vaarallista jätettä ovat muun muassa energiansäästölamput, loisteputket, maalit, liuottimet, torjunta-aineet ja siivouskemikaalit sekä kynsilakat ja hajuvedet. Sähkölaiteromua ovat esimerkiksi käytöstä poistetut kylmälaitteet, sähköhellat, pesukoneet, puhelimet ja leivänpaahtimet. Metalliromua ovat esimerkiksi aitaverkko, puulämmitteiset kiukaat, paistinpannut ja kattilat.

Pysähdyspaikkoja Vantaalla on 75. Tarkka aikataulu ja lisätietoja vastaanotettavista jätteistä löytyy sivulta www.hsy.fi/keraysautot.

Syksyn keräysautokierros toteutetaan koronaepidemia huomioiden. Tulethan keräysautolle vain täysin terveenä. Huolehdithan lisäksi hyvästä käsihygieniasta ja riittävistä turvaväleistä muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan. Välttääksemme ruuhkaa pysähdyspaikoilla suosittelemme, että asiakkaat hyödyntävät koko pysähdysajan jätteiden tuomista varten.

Palvelu on suunnattu erityisesti autottomille asukkaille

Kiertävät keräysautot on maksuton palvelu, joka on suunnattu erityisesti autottomille kotitalouksille. Tavoitteena on helpottaa kierrättämistä ja tuoda keräyspiste lähelle kotia.

Yhteyshenkilöt

Maarit Kiviranta, toimintovastaava, puh. 040 8333 254, maarit.kiviranta(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 9.10.20209.10.2020 12:19:08 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa esittää seuraavat asiat yhtymäkokouksen hyväksyttäväksi: - kuntayhtymän sidotun investointimäärärahan ylitys - toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2021 - 2023 - valtuutus pitkäaikaiselle lainanotolle - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2021 - 2030. Hallitus päätti hyväksyä HSY:n vesihuollon maksut ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon palveluhinnaston 1.1.2021 alkaen ja seuraavat hankinnat: - ferrosulfaatin varastointi-, purku- ja lastauspalvelut hankintaan Baltic Bulk Oy:ltä - Otaniemen vesihuollon saneerauksen urakoitsijaksi välille Konemiehentie-Sähkömiehentie valittiin Terrawise Oy. Hallitus sai tiedoksi osavuosikatsauksen tammi-elokuulta 2020 ja Blominmäen puhdistamohankkeen tilannekatsauksen heinä-syyskuulta. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesi- ja jätehuollon maksuista ja hinnastoista. Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt