I 2020 får du Cross Q-infotainment-system i Cross-båtene

2020-sesongens Yamarin Cross-modeller blir utrustet med det avanserte Cross-infotainment-systemet, hvor en stor og oversiktlig berøringsskjerm med elektroniske kart, båtdata og underholdningssystemet dermed blir en del av båtens standardutstyr.

Cross Q er lett å bruke, og sparer deg for både separat kartplotter og ekkolodd. Cross-systemet bidrar også til bedre oversikt og ergonomi for båtføreren, som slipper å forholde seg til mange små instrumenter. Systemet er utviklet gjennom flere års erfaring med Buster Q og Yamarin Q, og bygger på videre på kunnskaper fra bilindustrien.

”Q-systemet gjør båtlivet enklere: Du finner kart, motorinformasjon, båtens håndbok og ulike instruksjonsvideoer på ett sted. Buster- og Yamarin-eierne har vist seg å sette stor pris på systemet, som nå vil bli tilgjengelig også for alle som kjøper de nye Cross-modellene”, sier Artturi Niittynen, Head of Sales and Marketing for Inhan Tehtaat Oy Ab.

Cross Q-systemet med ti tommers skjerm er standardutstyr i 2020 modellene fra Cross. Modellene med de nye skjermene er tilgjengelige hos alle forhandlerne fra og med september 2019.

Som standard blant annet nettforbindelse, sjøkart, motormålere samt Wifi-hotspot

Cross Q har som standardutstyr Internett-oppkobling, C-Maps sjøkart, Yamaha-utenbordsmotorenes kontroll- og målersystem, værprognoser for det lokale området og et Wifi-hotspot som kan brukes for å dele Cross Q sin nettoppkobling også til andre apparater.

Det går an å dele musikk ved å benytte applikasjoner for å spille av musikk trådløst. FM- og DAB-radio finne lett tilgjengelige Med de avanserte trådløse funksjonalitetene er Cross Q også økonomiske når det gjelder strømforbruk slik at kan kan nye musikk til sjøs til og med hele dagen.

Om Yamarin Cross

Følg saker fra Yamarin Cross

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Yamarin Cross på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Yamarin Cross

Skipperi’s city boat service is expanding intensely and going international in the 2020 season – partnerships with Yamaha and Yamarin involve over 100 new boats31.10.2019 18:00:00 EETPress release

Skipperis City Boat tjänst expanderar kraftigt och internationaliseras under 2020 – som Yamahas och Yamarins partner med över hundra nya båtar31.10.2019 18:00:00 EETTiedote

Skipperi City Boats, tjänsten för båtdelning som lanserades för första gången i Finland år 2019, expanderar under 2020 till ett flertal nya orter i Finland samt även till Stockholm och Oslo. Skipperi, Yamaha Motor Europe och Inha Bruk har slutit ett samarbetsavtal, genom vilket Inha Bruk, tillverkaren av Yamarin- och Cross-båtar, levererar cirka 120 nya motorbåtar åt Skipperi för säsongen 2020.

Skipperin kaupunkivenepalvelu laajenee voimakkaasti ja kansainvälistyy kaudella 2020 – Yamaha ja Yamarin kumppanina yli sadalla uudella veneellä31.10.2019 18:00:00 EETTiedote

Pääkaupunkiseudulla vuonna 2019 pilotoitu Skipperi Kaupunkivene -yhteiskäyttöpalvelu laajenee kaudella 2020 lukuisille uusille paikkakunnille Suomessa sekä lisäksi Tukholman ja Oslon alueille. Skipperi, Yamaha Motor Europe ja Inhan Tehtaat ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Yamarin ja Cross-veneiden valmistaja Inhan Tehtaat toimittaa Skipperille noin 120 uutta moottorivenettä kaudelle 2020.