I love muovi innostanut päijäthämäläisiä taloyhtiöitä muovin lajitteluun - Suunnitelmissa muovipakkausten erilliskeräys myös omakotitaloasukkaille

Remeo Oy oli mukana Ylen I love muovi -kampanjassa Lahden kaupungin yhtenä ympäristöhuollon yhteistyökumppanina. Yrityksen näkökulmasta kampanja oli todella onnistunut, sillä Lahden seudun taloyhtiöt ovat heränneet kampanjan myötä siihen, että muovi on arvokas raaka-aine, joka pitää hyödyntää uudelleen materiaalina.

Remeo Oy:n henkilökunta opastaa taloyhtiöitä muovipakkausten kierrättämiseen.

Remeo aloitti alkuvuodesta 2019 muovipakkausten erilliskeräyksen Lahden ja Hollolan alueen taloyhtiöille. Yrityksen kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia, sillä taloyhtiöt ovat olleet kiinnostuneita ottamaan tämän palvelun käyttöönsä. Yritys suunnittelee parhaillaan muovipakkausten erilliskeräyksen laajentamista myös Lahden ja Hollolan alueen omakotiasukkaille.

”Varsinkin I love muovi -kampanjan myötä kiinnostus on noussut hurjasti muovin kierrättämistä kohtaan. Yhteydenottoja ja tilauksia on tullut kymmeniä huhtikuun aikana”, sanoo yksikönpäällikkö Pasi Halttunen Remeo Oy:stä.

”Huolta joissakin taloyhtiöissä on aiheuttanut tilanpuute jätekatoksissa. Uudelle keräysastialle on kuitenkin mahdollista aina löytää tilaa tekemällä esimerkiksi muutoksia jätejakeiden astiamääriin tai tyhjennysväleihin. Tämän kaltainen neuvonta kuuluu nimenomaan meidän asiantuntemukseemme”, Halttunen korostaa.

Remeo on tukenut kampanjaa vahvasti mm. kampanjan viestien edelleen välittämisessä ja myös aivan konkreettisilla teoilla, kuten osallistumalla kampanjan aikana ympäristöhuollon yhtenä kumppanina Lahden kaupungille.

I love muovi -kampanja korosti lajittelun merkitystä, mikä on myös Remeo Oy:lle tärkeätä. Yrityksessä mietitään jatkuvasti teknisiä ja logistisia ratkaisuja siihen, miten jätteet hoidetaan tulevaisuudessa yhä tehokkaammin.

Kotitalouksille on kehitetty monilokeroratkaisu, joka helpottaa kierrätystä omalla pihalla. Ratkaisu on ollut vuosia käytössä mm. Vaasassa, Turussa ja Lappeenrannassa.

Lahden ja Heinolan yksikönpäällikkö Pasi Halttunen, Remeo Oy, puh. 044 725 5006, pasi.halttunen@remeo.fi

Remeo Oy:n henkilökunta opastaa taloyhtiöitä muovipakkausten kierrättämiseen.

Remeo Oy on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys. Yhdessä asiakkaidemme kanssa kehitämme uusia ratkaisuja, joilla eilisen roskat palautetaan hyötykäyttöön, huomisen raaka-aineiksi. Työllistämme noin 350 ammattilaista 14 paikkakunnalla ja kahdeksassa kierrätys- ja hyötykäyttömateriaaleja käsittelevässä laitoksessa. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 82,9 miljoonaa euroa. remeo.fi

Remeo suunnittelee Suomen edistyksellisintä kierrätyslaitosta Vantaalle – Uusin teknologia mahdollistaa aidon hyödyntämisasteen noston22.8.2018 10:00:00 EESTTiedote

Suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy suunnittelee Vantaalle rakennusteollisuuden sekä kaupan ja teollisuuden jätemateriaaleille kierrätyslaitosta, joka edistäisi merkittävästi kiertotalouden toteutumista Suomessa. Uusimman teknologian myötä laitoksella olisi mahdollista tuottaa erittäin puhtaita ja arvokkaita, uudelleen käytettäviä materiaaleja, joilla korvataan neitseellisiä raaka-aineita. Vuonna 2020 valmistuvaksi suunnitellun laitoksen käsittelykapasiteetti voi olla jopa 30 prosenttia pääkaupunkiseudun tarpeesta.