IBM Cloud Private -pilviympäristö tuo uusia mahdollisuuksia palveluiden kehittämiseen

Uudessa alustassa yhdistyvät IT-infrastruktuurin sekä yksityisen ja julkisen pilviympäristön hyödyt.

ARMONK, NY - 1.11.2017: IBM Cloud Private -pilviympäristö antaa mahdollisuuksia hyödyntää jo olemassa olevaa IT-infrastruktuuria ja säilyttää hallinta omaan dataan sekä järjestelmiin, mutta samalla se tarjoaa mahdollisuuden ottaa käyttöön julkisia palveluita joustavasti ja nopeasti.

IBM Cloud Private perustuu avoimeen Kubernetes-konttiarkkitehtuuriin. Yhdessä Docker- ja Cloud Foundry -tuen kanssa se helpottaa työkuormien integroimista ja siirrettävyyttä eri pilviympäristöissä.

IBM Cloud Private -pilviympäristön avulla lentoyhtiö voi esimerkiksi tuoda asiakkaiden lentokilometrejä keräävän liiketoiminnan kannalta tärkeän järjestelmän yksityiseen pilviympäristöön ja yhdistää sen julkisesta pilvestä asiakkaille tarjottavan mobiilisovelluksen kanssa. Rahoituspalveluita tarjoava yritys taas pystyy IBM Cloud Private -pilviympäristön avulla säilyttämään asiakastietonsa suojatussa ja asetetut vaatimukset täyttävässä ympäristössä, mutta samalla hyödyntämään julkisen pilven puolella koneoppimis- ja analytiikkaratkaisuja trendien sekä liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamiseen.

Työeläkeyhtiö Ilmarinen on aloittanut pilotoinnin IBM Cloud Private -pilviympäristön kanssa ja suunnittelee ottavansa sen käyttöön ensi vuonna.
”Olemme innoissamme IBM Cloud Privaten joustavuudesta ja siitä, miten sen avulla on mahdollista ottaa käyttöön ja hallinnoida uusia palveluita oman palomuurimme suojissa. Ympäristö myös mahdollistaa työkuormien jakamisen uudella tavalla”, sanoo Ilmarisen tuotantopäällikkö Jani Itkonen.

IBM Cloud Privaten tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

• Yhteensopivuus infrastruktuurien kanssa: ympäristö on yhteensopiva tunnetuimpien järjestelmätoimittajien, kuten Ciscon, Dell ECM:n, Intelin, Lenovon ja NetAppin kanssa. IBM Cloud Private on optimoitu IBM Z -, IBM Power Systems-, IBM Hyperconverged Systems - ja IBM Spectrum -järjestelmille.
  • Pilvialustojen ydin: tuki Cloud Foundrylle ja Kubernetesille, jotta sovelluksia ja työkuormia voidaan helposti siirtää alustalta tai pilviympäristöstä toiseen. IBM Cloud Private hyödyntää yleisimpiä PaaS-teknologioita ja sovelluskehittäjätyökaluja.
  • Yhdistettävyys tietokantoihin ja analytiikan hyödyntäminen: PostgreSQL, MongoDB, IBM DB2 ja IBM DB2 Warehousen datan ja analytiikan avulla on mahdollista saada kilpailuetua ja erottua joukosta.
  • Erilliset sovellus- ja integraatiopalvelut: mukana sovelluskehittäjille tarkoitettuja työkaluja sovellusten kehittämiseen, hallintaan ja tukipalveluihin, kuten IBM WebSphere, Open Liberty, MQ ja Microservice Builder.
  • Kehittäjille suunnatut työkalut: näistä mainittakoon APM, Netcool, UrbanCode ja Cloud Brokerage.

IBM:n arvioiden mukaan yritykset tulevat käyttämään vuosittain 50 miljardia dollaria tästä vuodesta lähtien yksityisten pilviympäristöjen rakentamiseen ja kehittämiseen. Kasvuvauhdin arvioidaan olevan 15-20 prosenttia vuodessa seuraavien kolmen vuoden aikana.

www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/53328.wss

Lisätiedot ja kuvamateriaalit:
IBM Brings Cloud-native Environments to Private Clouds
www.ibm.com/press/us/en/photo/53347.wss

Lisätietoja IBM Cloud Private –pilviympäristöstä:
www.ibm.com/cloud-computing/products/ibm-cloud-private/

Antti Partanen
Johtaja, Pilvipalvelut
antti.partanen@fi.ibm.com

IBM julkisti vuoden 2017 kolmannen vuosineljänneksen tulokset17.10.2017 23:36Tiedote

ARMONK, N.Y. - 17 Oct 2017: HighlightsDiluted EPS from continuing operations: GAAP of $2.92; Operating (non-GAAP) of $3.30Revenue of $19.2 billion Strategic imperatives revenue of $34.9 billion over the trailing 12 months, up 10 percent; represents 45 percent of IBM revenue Third-quarter revenue up 11 percent (up 10 percent adjusting for currency) Cloud revenue of $15.8 billion over the trailing 12 months, up 25 percent year to year (up 26 percent adjusting for currency) As-a-service annual exit run rate of $9.4 billion in the quarter, up 25 percent year to year (up 24 percent adjusting for currency) Maintains full-year EPS and free cash flow expectations IBM (NYSE: IBM) today announced third-quarter earnings results."In the third quarter we achieved double-digit growth in our strategic imperatives, extended our enterprise cloud leadership, and expanded our cognitive solutions business," said Ginni Rometty, IBM chairman, president and chief executive officer.  "There was enthusiastic