IBM:ltä 200 miljoonan dollarin panostus ilmaston ja ympäristön tutkimukseen

IBM tarjoaa pilvipalveluita, säädataa ja hajautettua tietojenkäsittelyä viiteen ympäristöntutkimusprojektiin, tutkijat ympäri maailman voivat hakea mukaan.

ARMONK, NY – 10.7.2017: IBM haluaa viedä eteenpäin ilmastonmuutoksen tutkimusta tarjoamalla 200 miljoonan dollarin edestä tietojenkäsittelyresursseja, säädataa ja pilvipalveluita tutkijoiden käyttöön. Rahat jaetaan viiteen tutkimusprojektiin, jotka todennäköisimmin edistävät eniten ilmastonmuutoksen pysäyttämistä ja ympäristönsuojelua. Projektien tulokset aiotaan julkaista laajasti.

IBM pyytää tutkijoita ympäri maailman tarjoamaan tutkimusprojekteja, jotka voisivat hyötyä World Community Grid -hilaverkosta. Järjestelmä tarjoaa tutkijoille valtavia määriä tietojenkäsittelytehoa laajojen ympäristö- ja terveysalan tutkimusten toteuttamiseen. World Community Grid toimii IBM:n pilviympäristössä yhdistäen miljoonia tietokoneita ja Android-mobiililaitteita toisiinsa muodostamalla niiden vapaana olevasta kapasiteetista jättimäisen laskentaverkon. Laitteet kuuluvat 730 000 vapaaehtoiselle, jotka ovat ilmoittautuneet mukaan hankkeeseen. He lataavat laitteisiinsa applikaation, ja kun laitteet eivät muuten ole täydessä käytössä, tietokoneet suorittavat automaattisesti virtuaalisia kokeita tutkimuskäyttöön.

Ilmastotutkijat, jotka ovat hakeneet mukaan projektiin, voivat anoa myös ilmaista IBM:n pilvipalvelua tutkimusdatansa turvalliseen ja vastuulliseen varastointiin sekä käyttöön. IBM tarjoaa myös mahdollisuuden päästä käsiksi The Weather Company -dataan, jossa on tietoa menneistä, nykyisistä ja ennustetuista sääolosuhteista ympäri maailman.

"Tietokoneiden laskentakyvyn hyödyntäminen on merkittävä tekijä ilmastonmuutoksen ja ympäristöhaasteiden tutkimuksessa”, toteaa IBM:n yhteiskuntavastuujohtaja ja IBM Foundation -säätiön puheenjohtaja Jennifer Ryan Gozier. ”IBM ottaa ylpeänä osaa ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun tarjoamalla tutkijoille supertehokasta tietojenkäsittelyä, pilvipalveluita ja säädataa."

IBM valitsee mukaan viisi tutkimusprojektia. Valittavien projektien tulee olla tieteellisesti ansioituneita sekä lisätä kansainvälisen yhteisön ymmärrystä jostakin tietystä ilmasto- tai ympäristöhaasteesta tai kehittää tehokkaita ratkaisuja niihin. Tutkimusryhmien tulee myös hallinnoida projekteja onnistuneesti. Jokaiselle projektille annettavien resurssien arvoksi on arvioitu jopa 40 miljoonaa dollaria, eli yhteensä hankkeen arvo on jopa 200 miljoonaa dollaria.

IBM julkisti vuoden 2017 kolmannen vuosineljänneksen tulokset17.10.2017 23:36Tiedote

ARMONK, N.Y. - 17 Oct 2017: HighlightsDiluted EPS from continuing operations: GAAP of $2.92; Operating (non-GAAP) of $3.30Revenue of $19.2 billion Strategic imperatives revenue of $34.9 billion over the trailing 12 months, up 10 percent; represents 45 percent of IBM revenue Third-quarter revenue up 11 percent (up 10 percent adjusting for currency) Cloud revenue of $15.8 billion over the trailing 12 months, up 25 percent year to year (up 26 percent adjusting for currency) As-a-service annual exit run rate of $9.4 billion in the quarter, up 25 percent year to year (up 24 percent adjusting for currency) Maintains full-year EPS and free cash flow expectations IBM (NYSE: IBM) today announced third-quarter earnings results."In the third quarter we achieved double-digit growth in our strategic imperatives, extended our enterprise cloud leadership, and expanded our cognitive solutions business," said Ginni Rometty, IBM chairman, president and chief executive officer.  "There was enthusiastic