Pihla Group OyPihla Group Oy

Ikkunat ja ovet kodin suunnittelun lähtökohtana Naantalin Asuntomessuilla

Suomen suosituimpana kotimaisena ikkuna- ja ovivalmistajana olemme jälleen mukana Asuntomessuilla, jotka järjestetään tänä vuonna Naantalin kauniilla Luonnonmaan saarella 15.7.-14.8.2022. Pihlan monipuolisia ikkunoita ja ovia on nähtävillä tänäkin vuonna useassa eri messukodissa ja Pihla onkin tänä vuonna myös päänäytteilleasettajana Chalet Pihla -messukodissa, joka on saanut nimensä Pihla ikkunoiden ja ovien mukaan.
Chalet Pihlan, Naantalin Asuntomessujen kohde 25. olohuoneesta avautuu vehreä metsämaisema.

Pihlan verran pienempi hiilijalanjälki Naantalin Asuntomessuilla

Suuri luonnonvalon määrä, energiatehokkuus sekä arjen helppous ovat ohjanneet vahvasti tämän vuoden messukotien suunnittelua. Kotimaisuus ja ympäristöystävällisyys ovat nostaneet päätään rakentamisen ja sisustuksen trendeinä, ja messukodeissa onkin nähtävillä paljon luonnonläheisiä värejä ja materiaaleja sekä energiatehokkaita ratkaisuja.

Ikkunat ja ovet ovat tärkeässä roolissa rakentamisessa, ja onkin hienoa, että voimme omalta osaltamme olla mukana rakentamassa kestävämpää huomista ja jakaa Naantalin Asuntomessujen kanssa ympäristön ja hyvinvoinnin kunnioittamisen tärkeyden. Energiatehokkailla ja vähän luontoa kuormittavilla ikkunoilla sekä ovilla voidaan paitsi vähentää ympäristön kuormitusta, myös parantaa talon energiatehokkuutta, sisäilman laatua, mobiilikuuluvuutta sekä yleistä asumisen hyvinvointia ja turvallisuutta. Unohtamatta luonnonvalon tärkeyttä. Ikkunat ja ovet toimivat siis tärkeinä kodin suunnittelun lähtökohtina.

Pihlan toimintaa ohjaa vahvasti vihreät arvot ja meille ympäristön kunnioittaminen on kunnia-asia. Työskentelemme jatkuvasti entistä ekologisempien ratkaisujen löytämiseksi, ja pienentääksemme tuotteidemme hiilijalanjälkeä niiden koko elinkaaren ajalta, otamme ympäristöasiat huomioon kaikessa mitä teemme. Pihlan arvoja ovat avoimuus, rehellisyys, välittäminen ja hyvin tehty työ. Nämä arvot luovat pohjan luottamukselle. Olemmekin sitoutuneita yhtiömme tavoitteisiin puolittaa hiilidioksidipäästömme vuoteen 2030 mennessä sekä saavuttaa hiilineutraaliuden vuoteen 2050 mennessä.

Kohde 25. Messukoti Chalet Pihla – Ikkunat ja ovet suunnittelun lähtökohtana

Pihla toimii päänäytteilleasettajana Chalet Pihla -messukohteessa, joka on saanut nimensä Pihla ikkunoiden ja ovien mukaan, sillä ikkunat ja ovet ovat toimineet kodin suunnittelun perustana. Asunnosta haluttiin tehdä yleisilmeeltään rauhallinen, harmoninen sekä valoisa ja siksi ikkunat olivat tärkeässä osassa jo rakennusprojektin alkumetreillä. Ekologisuus ja kestävä kehitys ovat ohjanneet Chalet Pihlan suunnittelua ja rakentamista, jonka myötä kohteessa on pyritty panostamaan kotimaisiin, laadukkaisiin sekä kestäviin rakennus- ja sisustusmateriaaleihin.

Talon toista päätyä koristaa massiivinen lasiseinä kokolasisine pariovineen, josta valo soljuu ääntä eristävien väliseinäikkunoiden läpi leviten koko yläkertaan. Eri ilmansuuntiin sijoitetut kiinteät ja 4-lasiset avattavat Pihla Termo -ikkunat mahdollistavat maksimaalisen valon määrän poissulkematta kodin energiatehokkuuden varmistamista. Energiatehokkuuden ja käytettävyyden lisäksi ikkunoihin haluttiin auringonsuojalasitus sisätilojen lämpötilan nousun hillitsemiseksi. Lisäksi mobiilisignaalin täydellinen kuuluvuus haluttiin mahdollistaa varustamalla alakerran makuuhuoneen ikkuna Pihla Antennilasilla, sillä betoniseinät ja -välipohja vaimentavat merkittävästi mobiilisignaalia.

Talon pääoveksi valikoitui Pihlan täysipuinen puupaneeliovi, jossa yhdistyy perinteinen puusepän käsityötaito, modernin ulko-oven rakenne ja tyylikäs muotoilu. Myös alakertaan haluttiin tuoda laajoja näkymiä sekä valoa ja avaruutta Profinin lasiliukuseinällä, joka avaa kauniin metsänäkymän makuuhuoneesta yhdistäen tehokkaasti sisä- ja ulkotilat yhdeksi kokonaisuudeksi. Luonnonvalo, ympäristö ja hyvinvointi ovatkin vahvasti pääosassa Chalet Pihlassa, joka kunnioittaa kaunista ympäröivää Naantalin saariston luontoa.

Pihla on esittelemässä Chalet Pihla -messukohdetta Asuntomessujen Lehdistöpäivänä 14.7.2022.

Pihla-tuotteita esillä seuraavissa kohteissa Naantalin Asuntomessuilla 2022:

• Kohde 3: Honkarakenne – Honka Haiku
  • Kohde 9: Designtalo – Auroran ruusu
  • Kohde 10: Ainoa Koti - K-Rauta – Villa Aalto
  • Kohde 13: Villa Pinta
  • Kohde 15: Honkatalot – Wing
  • Kohde 25: Chalet Pihla
  • Kohde 26: Villa Kiurunpesä

Lisätietoja:

Mika Kanervo, markkinointipäällikkö, Pihla Group Oy
mika.kanervo@pihla.fi / 050 375 6333

Pihla on Suomen suosituin ikkuna- ja ovimerkki. Kehitämme ja valmistamme kotimaisia ikkunoita, parveke- ja terassiovia sekä ulko-ovia keskellä Suomea Ruovedellä, vuosikymmenten kokemuksella. Pihla-ikkunoita ja -ovia käytetään vuosittain tuhansissa omakotitaloissa, paritaloissa ja kerrostaloissa. Ammattitaitoinen palveluverkostomme palvelee sekä kuluttajia, rakennusliikkeitä, talotehtaita että taloyhtiöitä. Kaikki tuotteemme ovat Avainlippusertifioituja, mikä on tae kotimaisuudesta. Toimintaamme ohjaavat vastuullisuus sekä kestävä kehitys ja tavoitteenamme on rakentaa parempaa yhteiskuntaa ja kestävämpää huomista. Pihla on osa Pihla Group Oy:tä, joka on Suomen ikkuna- ja ovimarkkinoiden suurin toimija.

www.pihla.fi | 0800 550 880

Pihla ja Tiivi laajasti esillä asuntomessuilla: Ikkuna- ja ovivalinnoissa korostuvat energiatehokkuus ja kestävyys6.7.2023 10:00:00 EEST | Tiedote