Ilkka Myllymäki Kuntaliiton Brysselin toimiston johtajaksi

Ilkka Myllymäki on valittu Kuntaliiton Brysselin toimiston johtajaksi. Pesti on kolmen vuoden mittainen, ja siihen sisältyy kahden vuoden lisäoptio.

Ilkka Myllymäki Kuntaliiton Brysselin toimiston johtajaksi

Myllymäki siirtyy tehtävään Helsingin EU-toimiston varajohtajan ja EU-erityisasiantuntijan tehtävästä. Hän on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri.

– Euroopan unionin toiminta ja päätökset vaikuttavat keskeisellä tavalla suomalaisten alueiden ja kuntien toimintaedellytyksiin. Siksi on tärkeää, että suomalaisen alue- ja paikallishallinnon näkemyksiä tuodaan vahvasti esille EU:n päätöksenteossa ja tässä Kuntaliiton Brysselin toimistolla on keskeinen rooli, korostaa Myllymäki.

Brysselin toimiston johtaja vastaa Kuntaliiton EU-edunvalvontatyön valmistelusta, kehittämisestä ja toteutuksesta yhdessä Suomessa työskentelevien asiantuntijoiden kanssa. Tehtäviin kuuluu myös seurata EU:ssa tapahtuvaa lainsäädäntövalmistelua sekä yhteistyöverkostojen rakentaminen ja ylläpito.

Kuntaliiton Brysselin toimistossa työskentelee kaksi kuntaliittolaista, mutta EU-asiat kuuluvat lähes kaikkien Kuntaliiton asiantuntijoiden työpöydälle.

Yhteysjohtaja Jose Valanta, yhteysjohtaja, jose.valanta@kuntaliitto.fi

Laura Parsama, kansainvälisten asioiden päällikkö, laura.parsama@kuntaliitto.fi

Kunnat luovat perustan asukkaiden hyvälle elämälle. Kuntaliitto tekee työtä, jotta kunnat onnistuvat tehtävässään.

Suomen Kuntaliitto on kaikkien maamme kuntien ja kaupunkien kaksikielinen etujärjestö, kunnallisten palvelujen asiantuntija ja kehittäjä. Kuntaliitto.fi on kuntatiedon keskus internetissä.