Ilmarinen sijoitti Australian vuokra-asuntomarkkinoille

Ilmarinen sijoitti Australian vuokra-asuntomarkkinoille yhdessä Greystarin, APG:n ja Ivanhoe Cambridgen kanssa.

Ilmarinen on sijoittanut Australian vuokra-asuntomarkkinoille keskittyvään Greystar Australia Multifamily Venture I -nimiseen yhteissijoitusrakenteeseen. Greystar on yhdysvaltalainen, johtava globaali vuokra-asuntosijoittaja ja -manageri, jolla on maailmanlaajuisesti hallinnoitavanaan noin 37 miljardin dollarin sijoitusvarallisuus.

Myös hollantilainen eläkerahasto APG ja kanadalaisen CDPQ-eläkerahaston kiinteistövarainhoitoyhtiö Ivanhoé Cambridge tulevat mukaan sijoittajiksi.

Kumppanuuden tavoitteena on kehittää ja omistaa pitkäaikaisesti vuokra-asuntokohteita pääasiassa Sydneyssä ja Melbournessa kattaen yhteensä noin 5 000 vuokra-asuntoa.

– Näemme Australian vuokramarkkinoilla paljon potentiaalia institutionaaliselle sijoittajalle. Uusi kumppanuus tarjoaa mahdollisuuden hyötyä Australian vuokra-asumisen kasvavasta suosiosta ja kysynnän noususta erityisesti Sydneyn ja Melbournen alueilla kokeneiden manageri- ja sijoittajakumppanien kanssa, sanoo Ilmarisen kansainvälisten kiinteistösijoitusten johtaja Mikko Antila.

– Sijoitus Australian vuokramarkkinoille tukee hyvin Ilmarisen strategiaa ja lisää kiinteistösalkun kansainvälistä hajautusta tuottavasti, turvaavasti ja vastuullisesti, Antila jatkaa.

Lisätietoja:

Mikko Antila, kansainvälisten kiinteistösijoitusten johtaja, p. 050 577 9066, mikko.antila@ilmarinen.fi

Rakennettava kohde, Gladstone Street, Melbourne, Australia

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Glasshouse Helsinki avaa vastuullisten toimijoiden myymäläkonseptin Ilmarisen Aleksanterikadun kiinteistöön30.3.2021 10:01:20 EEST | Tiedote

Glasshouse Helsinki Oy avaa keväällä Ilmarisen omistamaan perinteikkääseen Aleksanterinkadun kiinteistöön, Aleksi 13 -tavaratalon entisiin tiloihin, uudenlaisen, tulevaisuuteen orientoituneen vastuullisen ajattelun myymäläkonseptin. Tarkoituksena on koota yhteen muodin, designin, taiteen, teollisten innovaatioiden ja kulttuurin toimijoita, joilla kaikilla on yhteisenä nimittäjänä tekemisessään vastuullisuuden näkemys.

Ilmarinen reached almost all of its climate targets for 2016–2020 – Annual and Sustainability Report 2020 published24.3.2021 10:10:44 EET | Press release

Ilmarinen reached almost all of the climate targets it had set for the period 2016–2020. The most notable success was the 14 per cent decrease in the carbon footprint of real estate. Furthermore, investments in sustainable development nearly doubled and the carbon sinks of forest investments grew 44 per cent. The Annual and Sustainability Report for 2020, which is published today, also presents new forward-looking data and analysis on the climate impacts of investments.

Ilmarinen uppnådde nästan alla de uppställda klimatmålen under perioden 2016–2020 – årsberättelsen och företags-ansvarsrapporten 2020 har publicerats24.3.2021 10:09:29 EET | Tiedote

Ilmarinen uppnådde nästan alla de uppställda klimatmålen för perioden 2016–2020. En av de största framgångarna var att klimatavtrycket av fastigheterna minskade med 14 procent. Därtill nästan fördubblades antalet placeringar i hållbar utveckling och skogsplaceringarnas kolsänka ökade med 44 procent. Årsberättelsen och företagsansvarsrapporten för 2020, som publicerades idag, innehåller även ny framåtblickande information och en analys om placeringarnas klimatpåverkan.

Ilmarinen saavutti lähes kaikki kauden 2016–2020 ilmastotavoitteet – vuosi- ja yritysvastuuraportti 2020 julkaistu24.3.2021 10:04:08 EET | Tiedote

Ilmarinen saavutti lähes kaikki kaudelle 2016–2020 asettamansa ilmastotavoitteet. Merkittävimpänä onnistumisena kiinteistöjen hiilijalanjälki väheni 14 prosenttia. Lisäksi sijoitukset kestävään kehitykseen lähes kaksinkertaistuivat ja metsäsijoitusten hiilinielut kasvoivat 44 prosenttia. Tänään julkaistu vuosi- ja yritysvastuuraportti vuodelta 2020 esittelee myös uutta eteenpäin katsovaa tietoa ja analyysia sijoitusten ilmastovaikutuksista.