Ilmarinen valitsi Fujitsun digitaalisten loppukäyttäjäpalvelujensa toimittajaksi

Helsinki, 31.10.2017 – Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja Fujitsu Finland Oy ovat allekirjoittaneet kolmevuotisen sopimuksen digitaalisten loppukäyttäjäpalvelujen toimittamisesta. Sopimuksen mukaan Fujitsu tuottaa Ilmarisen noin 700 työasemalle tietotekniikan käyttö- ja lähituen, työasemien hallintapalvelut, lähiverkko- ja Office 365 -palvelut sekä kapasiteettipalveluja. Käyttäjätukeen sisältyy keskitetty Service Desk, josta tiketit eli palvelupyynnöt välitetään myös kolmansille osapuolille. Automatisoitu prosessi kattaa tiketin elinkaaren hallinnan sekä työasema- että mobiilipalveluille.

”Fujitsun tarjous oli johdonmukainen ja se vastasi parhaiten tarjouspyyntöömme. Meriittejä olivat myös kokemus vastaavien palveluiden toimittamisesta sekä hyvin tuotteistetut palvelut ja toimivat prosessit. Valintaamme vaikutti lisäksi aiempi hyvä yhteistyö mobiili- ja tuotepalveluissa”, sanoo hankintapäällikkö Terje Wihuri Ilmarisesta.

”Uusi sopimus ja kumppanuus luovat meille erinomaiset mahdollisuudet olla mukana tukemassa Ilmarisen liiketoiminnan kasvua ja digitalisaatiostrategiaa. Uskon, että voimme olla avuksi, kun asiakas toteuttaa uusia liiketoimintoja tai digitaalisia palveluja omille asiakkailleen”, toteaa johtaja Petri Haatainen Fujitsusta.

Loppukäyttäjäpalvelujen käynnistysprojekti alkoi keväällä 2017 ja palvelu siirtyi tuotantoon tänä syksynä.

Satu Pelttari, viestintäjohtaja

p. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu auttaa selvittämään lohkoketjuratkaisun toteutettavuuden viikossa13.7.2018 11:55Tiedote