Ilmarisen vakuutus- ja eläketoimintojen uudistaminen etenee

Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalvelutoimintojen uudelleenorganisointiin liittyvät yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet.

Yhteistoimintaneuvottelut koskivat yhteensä reilua 200 henkilöä vakuutus- ja eläkepalvelut -linjalla sekä kuntoutuspalveluosastolla. Uudistuksen myötä toimintoja ja tehtäviä uudelleenorganisoidaan sujuvampien ja tehokkaampien palveluprosessien ja parhaan asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Samalla tehostetaan toimintaa ja sopeutetaan henkilöstön määrä vastaamaan liiketoiminnan digitalisoitumista sekä asiakaskäyttäytymisen muutosta.

Uudelleenorganisoinnin seurauksena enintään 29 työsuhdetta tulee päättymään. Lisäksi osa neuvottelujen piirissä olleista henkilöistä siirtyy uusiin työtehtäviin Ilmarisessa ja suurelle osalle henkilöstöä aiheutuu uudelleenorganisoinnissa vähäisempiä tehtävämuutoksia.

- Käydyt neuvottelut ja niiden jälkeen tehdyt päätökset ovat olleet raskaita koko Ilmariselle, ja monen hyvän työntekijän työsuhde on päättymässä. Toimintaympäristömme kuitenkin muuttuu nopeasti, palvelut digitalisoituvat ja asiointi keskittyy sähköisiin kanaviin, mikä näkyy tehtävien vähentymisenä. Haluamme toimia kustannustehokkaasti ja parantaa toimintaamme jatkuvasti. Uudistuksen myötä pystymme entistä paremmin vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin, sanoo Ilmarisen vakuutus- ja eläkejohtaja Tiina Nurmi.

Lisätietoja:
Tiina Nurmi, vakuutus- ja eläkejohtaja, p. 050 402 9275, tiina.nurmi@ilmarinen.fi
Sami Ärilä, henkilöstöjohtaja, p. 0400 271 066, sami.arila@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä putosi kiihtyvällä tahdilla – toimialoissa alueelliset erot kasvoivat15.12.2020 11:04:28 EETTiedote

Työntekijämäärän muutos kääntyi laskuun Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä ensimmäistä kertaa sitten toukokuun ja oli marraskuussa -5,5 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin lasku oli henkilöstövuokraus- sekä majoitus- ja ravitsemusaloilla, missä pudotusta tuli kummassakin noin -20 prosenttia. Pohjois-Suomessa talvimatkailuun liittyvillä aloilla työntekijöitä oli vähemmän kuin pandemian alun pahimpina kuukausina.

Ilmarisen tutkimus: Työnsä tulevaisuudesta innostuu alle puolet suomalaisista – työkyky koetaan melko hyväksi25.11.2020 09:48:16 EETTiedote

Työelämän muutos haastaa suomalaisia. Joka kolmas työikäinen suhtautuu luottavaisesti työnsä tulevaisuuteen, mutta toisaalta työn kuormittavuuden, työmäärän ja kiireessä työskentelyn nähdään kasvavan. Uuden oppiminen, uusien ratkaisujen löytäminen ja työn merkityksellisyyden kasvu lisäävät voimavaroja. Tiedot selviävät Ilmarisen tutkimuksesta, johon vastasi tuhat suomalaista.