Inarin Saariselän Alko uudistuu

Inarin Saariselän Alko uudistuu ja myymälä on kiinni 3.5. –10.6. Lähin Alko palvelee Ivalossa (Petsamontie 2). Inarin Saariselän myymälä avataan uudistuneena perjantaina 11. kesäkuuta klo 12.
Myymäläuudistusten tavoitteena on lisätä myymälöiden viihtyisyyttä ja selkeyttä sekä helpottaa asiakkaiden asiointia. Energiatehokkuuteen myymälässä on panostettu muun muassa korvaamalla perinteinen valaistus energiaa säästävällä led-tekniikalla. Tehtyjen remonttien jälkeen sähkön kokonaiskulutus laski viime vuonna Alkon kaikissa uudistetuissa myymälöissä yhteensä 31,5 prosenttia.
”Uudistimme koko maassa 33 myymälää viime vuonna, ja vuoden lopussa lähes puolet myymälöistä oli Alkon uudessa ilmeessä. Nyt on Saariselän myymälän vuoro uudistua. Varmistamme puitteet maailmanluokan palvelulle ja toimivan työympäristön henkilöstöllemme,” kertoo aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä.
Myymälässä 600 tuotetta, koko valikoima verkkokaupassa
Saariselän myymälän valikoima koostuu noin 600 tuotteesta, joista viinejä on 300, panimotuotteita 100, väkeviä 175 ja alkoholittomia juomia 25.
”Uudistuksen yhteydessä valikoimamme hieman pienenee, mutta edelleen tarjoamme koko maailman lasissa. Meillä on monipuolinen ja ajan hermolla oleva valikoima, rakennettu juuri asiakkaan tarpeeseen. Täydennämme valikoimaamme myös asiakkaidemme Alko-toiveilla, joista maanlaajuisesti keskimäärin joka viides toive on jo toteutettu,” palvelupäällikkö Riina Pehkonen kertoo.
Koko valikoiman tuotteet ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta muutaman päivän toimitusajalla. Toimitus myymälään on maksuton.
Asiakas valitsee entistä vastuullisemmin
Alkon asiakkaiden ostokäyttäytymisessä koronapandemia vahvisti monia tuttuja ilmiöitä kuten vastuullisten valintojen sekä raikkauden, keveyden ja hyvinvoinnin trendiä.
”Ihmiset miettivät aiempaa enemmän kulutustottumustensa vaikutuksia niin omaan terveyteen kuin ympäristöön ja ilmastoon. Asiakkaita kiinnostavat makujen lisäksi tuotteiden alkuperä ja eettisyys,” kertoo Pehkonen.
Ympäristöystävälliset tuotteet kasvattavat suosiotaan ja Alkon tavoitteena on tehdä asiakkaiden vastuullisemmat valinnat helpommaksi. Juomien Vihreä valinta -merkintä kertoo juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen.
”Vihreän valinnan merkinnän saaneita tuotteita on Alkon valikoimasta jo noin kolmasosa, ja niiden osuutta kasvatetaan määrätietoisesti edelleen.”
Lisätiedot:
Pohjois-Suomen aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä, p 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme