Inarin Saariselän Alko uudistuu

Inarin Saariselän Alko uudistuu, ja myymälä on kiinni 3.5.–10.6. Uudistunut myymälä avataan perjantaina 11.6. klo 12.

Inarin Saariselän Alko uudistuu ja myymälä on kiinni 3.5.10.6. Lähin Alko palvelee Ivalossa (Petsamontie 2). Inarin Saariselän myymälä avataan uudistuneena perjantaina 11. kesäkuuta klo 12.

Myymäläuudistusten tavoitteena on lisätä myymälöiden viihtyisyyttä ja selkeyttä sekä helpottaa asiakkaiden asiointia. Energiatehokkuuteen myymälässä on panostettu muun muassa korvaamalla perinteinen valaistus energiaa säästävällä led-tekniikalla. Tehtyjen remonttien jälkeen sähkön kokonaiskulutus laski viime vuonna Alkon kaikissa uudistetuissa myymälöissä yhteensä 31,5 prosenttia.

”Uudistimme koko maassa 33 myymälää viime vuonna, ja vuoden lopussa lähes puolet myymälöistä oli Alkon uudessa ilmeessä. Nyt on Saariselän myymälän vuoro uudistua. Varmistamme puitteet maailmanluokan palvelulle ja toimivan työympäristön henkilöstöllemme,” kertoo aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä.

Myymälässä 600 tuotetta, koko valikoima verkkokaupassa

Saariselän myymälän valikoima koostuu noin 600 tuotteesta, joista viinejä on 300, panimotuotteita 100, väkeviä 175 ja alkoholittomia juomia 25.

”Uudistuksen yhteydessä valikoimamme hieman pienenee, mutta edelleen tarjoamme koko maailman lasissa. Meillä on monipuolinen ja ajan hermolla oleva valikoima, rakennettu juuri asiakkaan tarpeeseen. Täydennämme valikoimaamme myös asiakkaidemme Alko-toiveilla, joista maanlaajuisesti keskimäärin joka viides toive on jo toteutettu,” palvelupäällikkö Riina Pehkonen kertoo.

Koko valikoiman tuotteet ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta muutaman päivän toimitusajalla. Toimitus myymälään on maksuton.

Asiakas valitsee entistä vastuullisemmin

Alkon asiakkaiden ostokäyttäytymisessä koronapandemia vahvisti monia tuttuja ilmiöitä kuten vastuullisten valintojen sekä raikkauden, keveyden ja hyvinvoinnin trendiä.

”Ihmiset miettivät aiempaa enemmän kulutustottumustensa vaikutuksia niin omaan terveyteen kuin ympäristöön ja ilmastoon. Asiakkaita kiinnostavat makujen lisäksi tuotteiden alkuperä ja eettisyys,” kertoo Pehkonen.

Ympäristöystävälliset tuotteet kasvattavat suosiotaan ja Alkon tavoitteena on tehdä asiakkaiden vastuullisemmat valinnat helpommaksi. Juomien Vihreä valinta -merkintä kertoo juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen.

”Vihreän valinnan merkinnän saaneita tuotteita on Alkon valikoimasta jo noin kolmasosa, ja niiden osuutta kasvatetaan määrätietoisesti edelleen.”

Lisätiedot:

Pohjois-Suomen aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä, p 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi

viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.