Innokkaat neulojat neuloivat 350 sukkaparia hyväntekeväisyyden nimissä

Valtava sukkasato yllätti! Neuloosi, eli neulontabuumi on tällä hetkellä vahva villitys, jonka vaikutukset näkyvät selkeästi myös Vaasan Sähkön järjestämässä hyväntekeväisyyskampanjassa.

- Halusimme tehdä yhdessä hyvää asiakkaidemme kanssa, jonka vuoksi käynnistimme syksyllä neulomistalkoot, jossa kaikilla halukkailla oli mahdollisuus lähettää neulomansa sukat meille eteenpäin lahjoitettavaksi, Vaasan Sähkön markkinointikoordinaattori Mari Böling kertoo.

Neulomistalkoiden hyväntekeväisyyskohteeksi Vaasan Sähkö valitsi Vaasan keskussairaalan hoitotyötä tekevät. Lahjoitettavia sukkia saatiin kasaan uskomaton määrä, yhteensä noin 350 paria.

- Olemme suorastaan mykistyneitä valtavasta sukkamäärästä, jonka saimme kunnian lahjoittaa korona-aikana puurtaneille hoitotyöntekijöille.

Mitä kauniimpia sukkia lähetettiin Vaasan Sähkölle kaikissa eri väreissä, kuvioissa ja malleissa useilta eri paikkakunnilta Suomessa.

- Sukkalähetyksiä tuli Vaasan seudulta, mutta myös muualta päin Suomea kuten Espoosta, Kangasalta, Salosta, Kajaanista, Kristiinankaupungista ja Riihimäeltä.

Vaasan keskussairaalalla sukkalasti otettiin vastaan kiitollisin mielin.

- Sukat annetaan osalle henkilöstöä, jolta korona-aika on vaatinut joustavuutta ja joita ei ole vielä aiemmin erikseen muistettu, Vaasan keskussairaalan ylihoitaja Saija Seppelin kommentoi.

- Suurkiitos vielä kaikille ahkerille ja lämminsydämisille neulojille, ja oikein ihanaa joulun aikaa!, Böling lisää.

Vaasan Sähkö haastoi myös Suomen muut energiayhtiöt järjestämään oman kampanjan omalla alueellaan.