Innokkaat neulojat neuloivat 350 sukkaparia hyväntekeväisyyden nimissä

Valtava sukkasato yllätti! Neuloosi, eli neulontabuumi on tällä hetkellä vahva villitys, jonka vaikutukset näkyvät selkeästi myös Vaasan Sähkön järjestämässä hyväntekeväisyyskampanjassa.

- Halusimme tehdä yhdessä hyvää asiakkaidemme kanssa, jonka vuoksi käynnistimme syksyllä neulomistalkoot, jossa kaikilla halukkailla oli mahdollisuus lähettää neulomansa sukat meille eteenpäin lahjoitettavaksi, Vaasan Sähkön markkinointikoordinaattori Mari Böling kertoo.

Neulomistalkoiden hyväntekeväisyyskohteeksi Vaasan Sähkö valitsi Vaasan keskussairaalan hoitotyötä tekevät. Lahjoitettavia sukkia saatiin kasaan uskomaton määrä, yhteensä noin 350 paria.

- Olemme suorastaan mykistyneitä valtavasta sukkamäärästä, jonka saimme kunnian lahjoittaa korona-aikana puurtaneille hoitotyöntekijöille.

Mitä kauniimpia sukkia lähetettiin Vaasan Sähkölle kaikissa eri väreissä, kuvioissa ja malleissa useilta eri paikkakunnilta Suomessa.

- Sukkalähetyksiä tuli Vaasan seudulta, mutta myös muualta päin Suomea kuten Espoosta, Kangasalta, Salosta, Kajaanista, Kristiinankaupungista ja Riihimäeltä.

Vaasan keskussairaalalla sukkalasti otettiin vastaan kiitollisin mielin.

- Sukat annetaan osalle henkilöstöä, jolta korona-aika on vaatinut joustavuutta ja joita ei ole vielä aiemmin erikseen muistettu, Vaasan keskussairaalan ylihoitaja Saija Seppelin kommentoi.

- Suurkiitos vielä kaikille ahkerille ja lämminsydämisille neulojille, ja oikein ihanaa joulun aikaa!, Böling lisää.

Vaasan Sähkö haastoi myös Suomen muut energiayhtiöt järjestämään oman kampanjan omalla alueellaan.

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö. Konserniin kuuluu tytäryhtiö Vaasan Sähköverkko Oy. Konsernissa työskentelee noin 135 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2021 oli noin 209 milj. euroa. Vuonna 2022 Vaasan Sähkö täyttää 130 vuotta.

Sähkön markkinatilanne vaatii uudenlaisia sopimuksia10.5.2022 07:10:00 EEST | Tiedote

Tammi–maaliskuussa Vaasan Sähkö -konsernin liikevaihto oli 62,3 miljoonaa euroa (51,0 M€). Korkea liikevaihto ei kuitenkaan tuottanut liikevoittoa. Liikevoitto jäi tappiolliseksi laskien - 3,3 miljoonaan euroon (6,5 M€). Omavaraisuusaste laski 45,3 prosenttiin (53,0 %). Tuloksen taustalla oli ennen kaikkea sähkön korkeat hankintakustannukset, jotka jouduttavat uusien toimintatapojen käyttöönottoa energia-alalla.

Yli 600 heijastinlippua muuttolintujen turvaksi11.3.2022 07:45:00 EET | Tiedote

Vaasan Sähköverkko ripustaa jo seitsemättä vuotta ilmajohtoihin heijastinlippuja. Yhteensä niitä on asennettu tänä vuonna yli 600 kappaletta valikoituihin linjoihin etenkin vesistöjen läheisyydessä ja peltoalueilla Mustasaaressa, Maalahdessa, Närpiössä ja Korsnäsissa. Lippujen avulla pyritään estämään lintujen törmäyksiä linjoihin. Samalla myös törmäyksistä aiheutuvat sähkökatkot vähenevät.