Innon syksyn 2021 kirjalista on julkistettu

Innon syksyn uutuuskirjoista löytyy kiehtovia elämäkertoja, true crimea, laadukasta kaunokirjallisuutta ja opaskirjoja moneen makuun. Perheen pienemmille on luvassa kattaus kiinnostavia lasten tietokirjoja.

Koko katalogiin pääsee tutustumaan tästä.

Tiedonjulkistamisen elämäntyöpalkinnolla 2020 palkitun Risto Isomäen uutuus Atlantin kuningatar on kansainvälisen tason trilleri, joka visioi parempaa tulevaisuutta ihmiskunnalle.  Erityisesti sotaromaaneistaan tunnetun Mauri Paasilinnan trilleri Pedon aika luo pelottavan todentuntuisen kauhukuvan lähitulevaisuudestamme kolmannen maailmansodan kynnyksellä ja uuden tappavan viruksen levitessä ympäri maailmaa.

Kulttimaineeseen nousseen amerikansuomalaisen sarjamurhaajan Aileen Wuornosin rankasta elämästä kertova tositarina Monster on kerrottu hänen omalla suullaan ja omasta näkökulmastaan. Suomen Supernanny on kirja kaikille vanhemmille. Suosittu televisiotähti Pia "Supernanny" Penttala opastaa perheitä uudelle uralle kursailematta ja suorasukaisesti pienin, jämäköin, mutta lämminhenkisin keinoin. Ina Mikkolan Valtakirjani opastaa tarttumaan omiin vaikutusmahdollisuuksiin ja rakentamaan tervettä itsetuntoa.

Kesällä ilmestyvät Ruotsissa listaykköseksi nousseen Denise Rudbergin historiallinen vakoojaromaani Vaarallinen yhteys, oman lajityyppinsä kirkkainta kärkeä edustavan norjalaisen Heine Bakkeidin dekkariuutuus Nuku lapsi armaani, tosielämän tragediaan pohjautuva Eveliina Talvitien Kävin vaan uimassa, sisko ja sosiaalisen median luomia ulkonäköpaineita käsittelevä Vitun ruma. Luke Hardingin Venäjän vakoojaverkoston  Suomen painoksen jälkisanat paljastavat, mitä suomalaisten tulisi ymmärtää Putinin toimista Turun saaristossa tai eduskunnassa.

Syyskaudella ilmestyvät Noitakirja, Tympeät tytöt ja Vaurastu kuin nainen ovat raikkaita tietokirjoja ajankohtaisista ja ihmisiä puhuttavista aiheista. Lapsia hemmotellaan kiinnostavilla lasten tietokirjoilla. Ihme ilmat! -kirjan tekijöiden uutuudessa tutustutaan luontokadon arvoitukseen ja palkitun luontokuvaaja Hannu Laakson Me Karhuset vie pienen lukijan metsän kuninkaiden maailmaan.

Syksyn elämäkerroissa kuvataan Shlomo Zabludowiczin tie holokaustin kauhuista salaperäiseksi suomalaismiljardööriksi, Siamäk Naghianin uskomaton elämä Iranin sotaveteraanista Genelec Oy:n toimistusjohtajaksi Iisalmeen, Petri Sarasteen pitkä ura kirjeenvaihtajana ja Helmi Krohnin elämä spiritualismin edelläkävijänä. Poika joka seurasi isäänsä Auschwitziin on syvästi inhimillinen selviytymistarina isästä ja pojasta kuolemanleirillä.

Arvostelukappaleet ja painetut katalogit: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Haastattelupyynnöt: jenni.valpio@intokustannus.fi, 0440636393