Insinöörit perheineen huvittelevat lauantaina Särkänniemessä

Särkänniemen huvipuisto Tampereella on varattu yksityisesti Insinööriliiton jäsenille seurueineen ensi lauantaina aamupäiväksi. Huvipuistotapahtuma on yksi Insinööriliiton suurimpia 100-vuotisjuhlavuoden tilaisuuksista.

Juhlavuoden yksi kuudesta teemasta liittyy perheisiin sekä yhdessä olemiseen ja tekemiseen.

– Tällä teemalla haluamme muistuttaa, että kaiken kiireen keskellä on tärkeää pitää huolta lähimmäisistään, sanoo Insinööriliiton puheenjohtaja Samu Salo.

Särkänniemen huvipuisto on varattu liiton jäsenille kello 10–13, jolloin huvipuiston laitteet ovat vapaasti käytettävissä. Särkänniemi-rannekkeella pääsee kaikkiin huvilaitteisiin ja Särkänniemen kohteisiin koko loppupäivän ajan.

Särkänniemessä on esimerkiksi yli 30 huvilaitetta, erilaisia pelejä ja aktiviteetteja sekä akvaario. Näsinneulan tornista näkee laajalti hämäläistä maisemaa. Näsinneulan huippu kipuaa 168 metrin korkeuteen, ja näköalatasanteelta 120 metristäkin kelpaa tiirailla maisemia.

Perhepäivä on yksi yli 40 tapahtumasta, joilla Insinööriliitto juhlii sadan vuoden historiaansa. Jäsentapahtumia järjestetään ympäri maata.

– Juhlavuoden tavoite on rikkoa perinteisiä käsityksiä insinööreistä ja avata insinöörien maailmaa sekä työn monipuolisuutta laajalle yleisölle. Harva edes huomaa, kuinka monella elämänalueella aivan tavallisten insinöörien työ ja kädenjälki näkyvät jokapäiväisessä arjessa, kertoo juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola.

Huvipäivä järjestetään lauantaina 10.8. kello 10–13 Tampereen Särkänniemessä. Tapahtumaan on tulossa Insinööriliiton jäseniä ja heidän perheitään myös Pirkanmaan ulkopuolelta. Tilauskuljetuksia on tulossa muun muassa Helsingistä, Uudeltamaalta ja Satakunnasta.

Huvipuiston alueelle nousee aamupäivän ajaksi Insinööriliiton juhlavuoden teltta, jossa pääsee tapaamaan liiton henkilökuntaa, pyöräyttämään onnenpyörää ja jossa paikalla myös juhlavuoden yhteistyökumppanit Vahanen, Kiwa Inspecta ja Siemens. Lapsille jakaa tikkareita tuttu Kiwan Majava-maskotti.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Tampereen Insinöörien ja Valkeakosken Insinöörien kanssa.

puheenjohtaja Samu Salo, 040 184 2290

juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola, 045 131 6992